recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEkstern HDD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstern HDD
    Sendt: 11-August-2009 kl. 12:43
Jeg er på udgik efter en Ekstern Harddisk, og håber på at få nogle råd med på vejen af herinde.
Den eksterne HDD skal primært bruges til at lagre familiens billeder, musik og ikke mindst film på. I den forbindelse vil det jo være smart hvis du kunne lade sig gøre at afspille film, billeder og musik direkte fra HDD til TV. Findes noget sådan. Alternativt forstiller jeg mig at afspilningen kunne forgå gennem min laptop. Jeg har noget kaldet en eSata indgang på min bærbar samt et hdmi stik. Jeg formoder at følgende opstilling er bedst:
Ekstern HDD -->eSATA-->Bærbar-->HDMI--->TV
Er denne opstilling hurtig nok til afspilning af Full HD? Hvad med lyd?
Har i nogle kommentar, inputs eller forslag til hvilke HDD jeg burde kigge efter?
Budget ca 1000 kr. såfremt det er realistisk?
Forstiller med en lagerkapacitet på omkring 1TB...
På forhånd tak
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 13:16

Den bedste løsning for dig vil være denne WD TV:

http://www.dustinhome.dk/pd_5010198741.aspx

Så skal du bare købe en ekstern harddisk ved siden af. 1 TB kan fås til 599 i Elgiganten. De har også WD TV, hvis du vil købe det hele samlet.

Der er 2 USB - tilslutninger. Hvis du vil være fri for en strømledning til harddisken, kan du jo købe en 2.5 " disk. De er bare dyrere og kan vist max. lagre 500 GB... 

Her får du en løsning, der kan afspille næsten alt, også HD i 1080 P 24 HZ!!!

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 14:08
1000 tak for det hurtige svar!
Dvs. at en 2,5" disk trækker strøm fra WD TV boksen?
Hvordan forbindes HDD med WD TV, gennem USB? Er Det hurtig nok til at få en tilfredsstillende afspilning af 1080P 25 HZ??
Hvad med den anden løsning, altså at bruge min bærbar i stedet for WD TV ville det fungerer(eSATA og HDMI)? Så kunne jeg jo evt starte med at købe en HDD og når jeg så bliver træt af at bruge min bærbar - så kan jeg jo altid smide kapital efter en WD TV.
PS har lige googlet rundt efter WD TV og må indrømme at den ser ret lækker ud? Kan man opdatere firmware således at den evt kan understøtte formater den ikke understøtter fra starten?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 14:40

Ja, 2.5 " får strøm via USB.

Ja, der er som sagt 2 USB - indgange!

Det er rigeligt hurtigt!

Bærbar kan bruges, men WD TV vil du blive meget glad for meget hurtigt, da alt er ligetil og kører perfekt via menu og fjernbetjening, og den kan firmware opgraderes!!!

Desuden koster den kun 700 - 800 kr.!!!

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 18:30
Perfekt tror jeg bliver nød til at ha mig sådan en WD TV - ved du om den understøtter afspilning af iso og img filer?
Hvis du eller andre evt kan anbefale nogle diske til at smide i den WD TV, ville det være fantastisk. Evt både med og uden egen strømforsyning.
På forhånd tak
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 19:21

Ja, den spiller både iso og img, så det er svært ikke at anbefale den!!!

Det eneste der måske mangler er, at den ikke kan kode DTS, så derfor bliver du nødt til, at køre lyden gennem en surround - forstærker, hvis der kun er DTS - lyd på den aktuelle film, men det fortjener en god film nu alligevel!

Som tidligere skrevet har Elgifanten lige nu en Iomega 1 TB til 599.-

Det er nok det billigste i øjeblikket!!!

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/IOMEGA 1TB/iomega-1-tb-ekstern

Uden strømforsyning koster de ca. 900 kr.- for 500 GB... Vælg selv og god fornøjelse!!!

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 14:35
Hej igen
Jeg ved ikke om jeg burde starte en ny tråd, da jeg har mistanke om, at emnet er ved at skride over mod et andet felt.
Jeg har været nede og købe omtalte 1TB HD fra Elmutanten, men leverede den retur da jeg ikke ku få den til at virke. I stedet faldt jeg over en Iomega NAS med 1TB plads samt mulighed for DLNA, som jeg købte for at afprøve setup'et (herligt med deres 14 dages fuld returret :D). Min plan er så at bytte iomega HD'en til noget andet/bedre/billigere.
Nå men nu til spørgsmålene:
- Kan man afspille ISO filer NAS til TV gennem DNLA såfremt de begge understøtter DNLA?
- Er der en mere hensigtsmæssig måde at opbygge et lignende setup på?

Jeg er rimelig hooked på ideén om en netværksharddisk hvor man kan tilgå film, billeder og musik fra alle hjemmets computere. Spørgsmålet er så hvordan man får afspillet div. filer på TV'et på den mest elegante måde?

På forhånd tak
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 17:08

Den nemmeste måde er, som jeg har beskrevet tidligere! Det er også den billigste!!! Komplet setup inkl. 1 TB ca. 1300 kr.!!!

Og så kan den også afspille HD!!!!

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 18:04
Hej igen Supergris, og tak for tålmodigheden ;)

Mit problem nu er netop at jeg hellere vil ha samlet al data på en disk der sidder på netværket.
Er det muligt at smide et usb-kabel mellem WD-TV og NetværksHD'en?
Hvis det er muligt, hvordan adskiller et sådant setup sig fra et setup med Popcorn Hour? Som jeg har forstået det er Popcorn Hour nærmest en NAS og medieafspiller i et?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 23:29

WD TV kan godt snydes til at virke over netværk, se link:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64455& PN=1&TPN=500

Nej, en Popcorn virker ikke som en NAS, men den kan modtage data via netværk, som er den væsentligste forskel, de 2 imellem, men WD TV er meget mere enkel at bruge.

Hvis behovet er der for at have adgang til mere end 3 TB ( 2 stk. 1.5 Tb HDD via USB ), og du vil dele data til flere steder, skal du nok kigge på en af de andre streamere, såsom Popcorn Hour eller TVIX!!!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu