recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 Surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 Surround

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nightcover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 Surround
    Sendt: 11-August-2009 kl. 19:17
Goodag!

Jeg har en playstation 3 som jeg bruger til at se blu-ray film. men jeg vil gerne have surround sound. Som jeg forst�r s� dekoder ps3'en selv HD lyden?
http://gizmodo.com/378180/playstation-3-firmware-update-230- brings-dts+hd-master-audio

Hvis det er som jeg forst�r, s� kan jeg alts� sparer man penge, for s� beh�ver jeg ikke en surround-forst�rker der kan dekode HD lyden, men blot har HDMI pass through?

Jeg ahr brug for lidt hj�lp her, jeg har brugt meget lang tid p� at finde ud af, hvad jeg burde k�be og det er ikke nemt.

Hvis vi nu kigger p� dette:
http://www.sony.dk/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-sf100

Der st�r at dekoderen ikke kan dekode andet end DTS og Dolby-digital, men det er vel lige meget n�r ps3'en kan klare det?

S� st�r der dette:
Multikanals line�r PCM til �gte High Definition-lyd fra Blu-ray Disc�-afspillere
Hvad betyder det?

MANGE MANGE MANGE TAK for jeres 'kommende' hj�lp

Redigeret af Nightcover - 11-August-2009 kl. 19:18
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12456
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Nightcover Nightcover skrev:

Hvis det er som jeg forstår, så kan jeg altså sparer man penge, for så behøver jeg ikke en surround-forstærker der kan dekode HD lyden, men blot har HDMI pass through?

Hvis den kun har HDMI pass through får du jo netop ikke HD-lyd, da receiveren så bare sender al den får ind via HDMI videre. Det ligger jo i ordene 'pass through'.

Du behøver rigtigt nok ikke en receiver der selv kan dekode HD-lyd, men spørgsmålet er om det overhovedet kan fås uden. Der laves i hvert fald ikke alt for mange i dag, som ikke både dekoder og modtager HD-lyd.
Til top
Nightcover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 19:27
Ok, jeg misforstod hvordan pass-through fungerede, jeg troede det betød at den sendte det lyd den modtog vider til højttalerne, uden at behandle dem :)

Hvis vi kigger på det surround sæt jeg har linket til, er det så muligt at få HD lyd ud til højttalerne?

Det jeg mener er:

PS3 afkoder HD lyd --> Surround receiver sender vider til højttalere--> Jubii Ukomprimeret HD lyd til mig

Er det muligt at lade PS3'en dekomprimere lyden i stedet for receiveren og derved få TrueHD selvom receiveren ikke kan dekode det signal?

Receiveren understøtter jo: LPCM (2-kanals/5.1-kanals) SÅ det burde være muligt, har jeg ret?

Redigeret af Nightcover - 11-August-2009 kl. 20:53
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu