|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dumper.one ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 12-August-2009 kl. 10:00 |
Jeg har for nyligt investeret i en Sony KDL-46W4000 LCD skærm. Jeg er som sådan ok tilfreds med skærmen, men der er ved meget mørke scener nogle lysere skygger, der trækker fra rammen og ind mod midten. Det var ikke et problem med mit gamle LG LCD skærm. Er det et normalt fænomen, eller skal jeg belave mig på et sandsynligt slagsmål med forhandleren? Er der nogen der har forslag til optimale indstillinger af ovennævnte model, hører jeg gerne nærmere PFT. |
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Hej Velkommen til
Det er måske backlight bleeding der er problemet, som vist her: http://www.youtube.com/watch?v=pFc-8rwNIOA Det er vist også et af de store problemer på den serie af Sony tv så vidt jeg lige husker omtalt her på forummet. Skyldes baggrundsbelysningen... Det er ikke skygger omkring objekter du tænker på vel? for så kan du prøve at stille på skarpheden. |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
Dumper.one ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej Bjarke Tak for hurtigt svar. tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
De mange diskussioner om backlight bleeding kom først med W4500.
Jeg har aldrig set det omtalt som et generelt problem for W4000. Vores 40W4000 har ingen antydninger af backlight bleeding. Det har derimod problemer med, at det sorte bliver lysere, hvis man kigger skråt ind på skærmen. Det kan godt forveksles med backlight bleeding, hvis man sidder midt for skærmen, meget tæt på - hvorved man jo netop vil kigge skråt ind på områderne langs kanterne. |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Jeg har kalibreret et 46W4000 (var reelt set en 46W4220 - en variant), som både havde backlight bleeding og clouding. Problemet kan mindskes (men iukke fjernes) ved f.eks. at skrue ned for backlight-niveauet. EDIT: Rettede 46E4000 til 46W4000, som det reelt skulle være. Redigeret af bantam - 13-August-2009 kl. 08:41 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |