recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pana 50x10y eller lg ps8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpana 50x10y eller lg ps8000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ejsingduun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: pana 50x10y eller lg ps8000
    Sendt: 12-August-2009 kl. 12:17

skal have nyt tv, og har bestemt mig for at det skal være en af disse 2 modeller, lg har et fedt design, full hd, hvorimod pana har dvb-c tuner og er ca 2000 kr billigere hvad ville i vælge

skal bruger til alm tv (analog kabeltv)

skal kobles en mac mini til den

wii konsol

sidder ca 3 3.5 meter fra skærmen

har læst at der er en hel del genskin i lg 8000 er der mere eller mindre i pana

har set pana til 7200 i denne shop http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=6397&catid=458&Oprindelse=EDBPriser

er der nogle der kender til den butik (dårligt/godt)

og til sidst jeg skal have koblet min mac mini til skærmen, mht lyd skal den kobles til via hovedtelefon på minièn kunne noen give et link til hvilket kabel jeg skal bruge, vistnok noget med et toslink

Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 666
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 12:24
Jeg skal ikke bestemme hvad du skal vælge, men uanset hvilken du vælger vil jeg på det kraftigste anbefale at du skaffer dig digitalt tv-signal.

Alt andet vil næsten være misbrug af så store og gode skærme.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 12:29
Hvis du på et tidspunkt overvejer at få kabeltv med digitalt signal, så kunne det være en grund til at vælge Pana'en. Det kommer selvfølgelig an på hvor vigtigt det er for dig ikke at have en ekstra box under fjernsynet - en sådan box kunne jo også have harddisk til optagelser, pause programmer osv, det kan du ikke hvis du bruger TV'ets DVB-C modtager.

Hvad genskin angår har LG'en nok en anelse mere fordi glasset går helt ud til kanten hvor X10 har en ramme af plastic. Men i praksis er forskellen næppe så stor at det er det som skal afgøre det.

Billedkvaliteten er IMO en del bedre på PS8000 end på X10, og designet er som du nævner også noget federe. Vær iøvrigt opmærksom på at PS3000, 6000 og 7000 har samme panel som PS8000, og såvidt jeg ved samme grundlæggende billedkvalitet, men med mindre forskelle i design og features, f.eks. antal tilslutninger osv - og til lidt lavere priser.

LG'en er noget mere følsom overfor retention en panasonic'en, men ikke noget jeg har oplevet som et problem, og holdt op overfor de pro's skærmen iøvrigt har IMO, synes jeg det er en super skærm. Jeg har dog heller ikke en konsol sat til, men bruger den kun til digitalt TV (parabol) og film (DVD/blu-ray).
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 15:50

jeg regner med at bruge mac mini som harddiskoptager og jeg vil meget gerne være fri for at få en boks mere

jeg er mest vild med lgén men der mangler altså den dvb-c tuner, jeg mener nemlig at jeg kan få canal digital via antenneforeninen

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 20:19
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:23

nej jeg tror efterhånden at det skal være LGèn den har altså bare et kanon fedt design mht. dvb-c tuneren må jeg vel bare leve med det

jeg vil vel stadigvæk kunne se tv efter 2012 via dvb-t tuneren hos min antenne forening.

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af ejsingduun ejsingduun skrev:

nej jeg tror efterhånden at det skal være LGèn den har altså bare et kanon fedt design mht. dvb-c tuneren må jeg vel bare leve med det

jeg vil vel stadigvæk kunne se tv efter 2012 via dvb-t tuneren hos min antenne forening.

Det kommer an på hvornår din antenneforening/deres leverandør slukker for det analoge signal, men mon ikke det varer en del år endnu. Endelig kan du jo altid få en boks (ekstern tuner).....

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu