|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tomasito ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-August-2009 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 11-August-2009 kl. 21:44 |
Hej drenge,
Hvad siger i Acer eller Medion - de koster næsten det samme og jeg kan ikke helt gennnemskue nogen stor forskel, andet end grafikkortet - som jo godt kan gøre en stor forskel.... http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=502903 vs. http://www.medion.com/ms/aldi/md97770/dk/[/url] |
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Jeg har ikke erfaringer med kaliteten af hverken Acer eller Medion så den del vil jeg overlade til andre.
På specifikationer alene ville jeg vælge Medion'en. Godt nok har den mindre RAM til grafikchippen men 256 MB i en bærbar er rigeligt. Den har 4 GB RAM til resten af systemet hvor Acer'en kun har 2 GB. Godt nok er 4 GB utopisk med en 32 bit version af Vista som de begge leveres med installeret, men med Medion'en medfølger også en 64 bit recovery DVD. At Medion'en også har større harddisk er næsten ligegyldigt for 250 GB som der er i Acer'en er rigeligt i en bærbar. Endeligt har Medion'en et 8 cellet batteri mod Acer'ens 6 cellet batteri, hvorvidt det medfører længere batterilevetid må stå hen i det uvisse men muligheden er tilstede. Sidst men ikke mindst medfølger taske og USB mus til Medion'en. En opgradering til Windows 7 er da værd at overveje. Godt nok er det kun RC1 jeg kører på min netbook, men det virker bare og er mærkbart hurtigere end Vista. Ikke at Vista er dårligt (det kører upåklageligt på min stationære), men specielt til en bærbar er et mindre tungt OS værd at overveje. Medion'en reklamerer med denne mulighed, hvorvidt Acer tilbyder dette er ikke klart når man læser siderne. |
|
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
jo - acer tilbyder opgradering til win7 præcis ligesom alle andre producenter gør.
Jeg ville godt nok aldrig i mit liv købe en maskine i aldi, men de sælger godt må man sige, og den grafikchip der sidder i Medion er efterfølgeren til geforce 93/9400, så den er sg fin nok. Problemet med Aceren som jeg ser det er for mit vedkommende en manglende E-sata port. den ville jeg ikke have noget imod at have i maskinen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |