recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDX/A-110 eller vente ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDX/A-110 eller vente ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Emne: HDX/A-110 eller vente ?
    Sendt: 14-August-2009 kl. 17:36
Hejsa

Kunne godt tænke mig og vide om i der ved en masse om NMT'er som HDX-1000, Popcorn A-110 osv. Kunne fortælle mig om jeg skulle vente til den nye Gen C-200 f.eks? Vis jeg ikke skal bruge muligheden for og montere bluray drev, er der så nogen grund til og vente ? Jeg skal bruge en NMT'en til og streame MKV osv fra min NAS, Det eneste jeg kan se skulle vel være gigabit i de nye modeller ellers ikke. Man kan vel fint streame en 1080p24p film med DTS lydspor over 100mbit Eller tager jeg helt fejl her :D?

Alle input er velkommen...

På forhånd tak.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 18:10
I følge denne FAQ om blu ray er den maximale samlede hastighed 54.0Mbps, og er altså den mindste nødvendige hastighed for med sikkerhed at kunne afspille et ukomprimeret blu-ray image.

http://www.blu-ray.com/faq/

Det burde fint kunne klares på en 100Mbps linie hvis du kører med kabel, og din NAS kan levere den fornødne hastighed.
Du kan jo selv prøve at hive en stor fil fra din NAS over på din PC og se om der er båndbredde nok.
Din Nas har sikkert ikke 1000Mbps ethernet alligevel.

Jeg vil gerne tilføje at ovenstående er det værst tænkelige scenario. Skønsmæssigt vil du typisk ikke have brug for mere en højest  1/4 af ovennævnte båndbredde. - Hvis du komprimerer en blu-ray film af 1 1/2 times varighed til 8GB får du i følge en hurtig beregning en båndbredde på ca 12Mbps.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 14-August-2009 kl. 19:02
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

I følge denne FAQ om blu ray er den maximale samlede hastighed 54.0Mbps, og er altså den mindste nødvendige hastighed for med sikkerhed at kunne afspille et ukomprimeret blu-ray image.

http://www.blu-ray.com/faq/

Det burde fint kunne klares på en 100Mbps linie hvis du kører med kabel, og din NAS kan levere den fornødne hastighed.
Du kan jo selv prøve at hive en stor fil fra din NAS over på din PC og se om der er båndbredde nok.
Din Nas har sikkert ikke 1000Mbps ethernet alligevel.

Jeg vil gerne tilføje at ovenstående er det værst tænkelige scenario. Skønsmæssigt vil du typisk ikke have brug for mere en højest  1/4 af ovennævnte båndbredde. - Hvis du komprimerer en blu-ray film af 1 1/2 times varighed til 8GB får du i følge en hurtig beregning en båndbredde på ca 12Mbps.

MVH
tvkartoffel

Hold kæft jeg havde slet ikke tænkt på at selvf har min Qnap NAS slet ikke giga alligevel.. Jeg takker for info'en og det lille wake up call :D
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 21:01
Nogen der evt har en NMT af den ene eller anden slags, der har lyst til og melde ind med evt minusser eller plusser?

Er de langsome ? Noget der evt ikke virker optimalt osv ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu