|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Hr. Dam ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() Sendt: 14-August-2009 kl. 21:53 |
||
Hej. En af mine venner har en stor samling dvd'er (+2500). Han har store problemer med at finde et forsikringsselskab som vil forsikre den. Det er lukkes ham at finde en som på betingelse af at han installerer en indbrudsalarm. Har i erfaringer med selskaber hvor en stor samling ikke er et problem eller hvad gør. Evt hvor finder man en tyverialarm til rimelige penge. |
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||
Normalt vil det være et spørgsmål om at sætte indbosummen rigtigt (højt nok) , for umiddelbart dækker en almindelig indboforsikring, LP-plader, Cd'er, DVD'er og BD'er betegnes som "særlig privat indbo" som dækkes under indbrud,brand og vandskader, dog ikke simpelt tyveri, hvor der ofte er en begrænsning på 10 % af forsikringssummen. Men da det ikke er sansynligt at samlingen bliver stjålet, ville jeg ikke anse det som værende et problem. Dog skal man være opmærksom at der er forskellige måder at opgøre erstatning på efter tyveri/skade på sådanne genstande. |
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
Vijnana ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 475 |
![]() |
||
En sådan samling hører under en ganske almindelig indbo forsikring.
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Der er ikke noget krav om at du oplyser at du har 2500 DVD film, så din ven kan i princippet bare tegne en forsikring i et andet selskab, og hans DVD samling vil være dækket. Den har normalt status som særligt indbo, men det betyder blot at der ikke er dækning hvis den opbevares i et skur (uden for hjemmet), og der er begrænset dækning ved simpelt tyveri (hvis han glemmer at låse døren eller lader et vindue stå åbent). |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||
Nemlig, men man skal selvfølgelig indregne værdien i indbossummen, og så skal man jo tage højde for afskrivningsregler. |
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Mht. krav om tyverialarm er det selvfølgelig op til det enkelte selskab, men med mindre forsikringssummen kommer rigtigt højt op, så er det normalt ikke et krav. Nu kan det jo være den pågældende har andre værdier, og der derfor stilles dette krav, men med hansyn til valg af alarm, så vil selskabet uden tvivl stille krav til alarmtype også således at man ikke bare kan købe en bilka-alarm
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Afskrivningsregler for DVD film?? |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
Og her kommer så standardkommentaren: LÆS FORSIKRINGSBETINGELSERNE. Og se hvad der gælder for lige præcis "DIN" indboforsikring Tjek fx Codan Se fx: "Vi kan fremskaffe eller levere nye ting Er den ødelagte ting købt brugt, eller er den mere end to år gammel på skadetidspunktet, kan du få den erstattet med en brugt, magen til. Det kan f.eks. gælde guld- og sølvting, smykker, platter og andet porcelæn osv. Hvis det ikke lader sig gøre, eller det er til ulempe for dig, kan du enten få en tilsvarende ny ting eller en kontant erstatning." Så hvis man har købt en dvd for 199 kr for 2 år siden, så tror jeg trygt man kan gå ud fra at enten går Codan ud og køber den i Fona for 49 kr eller også får man en check på 49. Man skal ikke regne med at få 199 kr. Beklager. Mht til en kæmpestor dvd-samling tror jeg den måske kan falde ind under "Særlige private værdigenstande: Frimærke- og møntsamlinger, smykker o.l. er dækket med op til 15 % af forsikringssummen" Det kan være svært at argumentere for at 2500 dvd'er er "hvad der ellers normalt hører til en privat bolig" Og det kan forklare hvorfor spørgeren ikke har kunnet finde et selskab der vil dække samlingen for forsikringssummen skal lidt deropaf for at de 15% dækker alle 2500 dvd'er. Men igen: læs forsikringsbetingelser og spørg selskabet |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Netop Dog vil jeg sige at det egentligt er helt efter hensigten med en forsikring. Man skal efter en skade ikke stilles værre,men heller ikke bedre end før skaden, og hvis nu den stolte ejer af 2500 DVD-film fik dem stjålet, så vil jeg da tillande mig at mene at det er fint at han får 2500 andre, i fin stand,men ikke nødvendigvis nye, eller en kontanterstatning HVIS man ikke kan skaffe dem alle. Alternativt skal han jo have 375.000 kr eller noget i den retning for sine DVD - film, og så er jeg bange for at prisen for en sådan forsikring stiger voldsomt |
|||
|
|||
![]() |
|||
Hr. Dam ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
||
Jeg takker for svarene og vil få min ven til at læse denne tråd. Det lader ikke til at nogen af jer som har skrevet i denne tråd er blevet pålagt af jeres forsikringsselskab at installere indbrudsalarm
|
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
![]() |
||
Jeg har også en samling på ca. 2500 dvd og blu-ray, og har sagt det til topdanmark, og de har ikke forlangt at jeg skulle have alarm på.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
Holm22 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
||
Hej Hr. Dam + andre Jeg arbejder for XXX forsikring som privat assurandør og har selv en stor samling dvd + spil osv. der skal ikke nogen speciel sikring til at dække jeres samlinger da de ikke overstiger flere millioner i værdi. Grunden til at de siger dette er for at slippe for at få jer ind som kunder. da de mener risikoen for indbrud er for stor. Jeg har moderet i dit indlæg. Uanset hvor gode dine intensioner er, så må man altså ikke reklamere på den måde i recordere.dk. Deværre Venligst Hother Redigeret af Hother - 02-September-2009 kl. 16:11 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |