|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Lorentzen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() Sendt: 14-August-2009 kl. 17:35 |
Jeg har lige købt en splinterny "netbook" Asus Eee PC 1000HE Men denne nye lille 10" sag er vanvittigt langsom på nettet. Jeg har installeret Firefox, installeret alle nødvendige plugins, og den er stadig virkelig langsom (og det endda fuldstændig vilkårligt) Hvad enten jeg går på hotmail, facebook, tvtid.dk, king.com, ebay osv osv så sker det, at computeren nærmest fryser fuldstændig fast i, at loade en hjemmeside. Selv de sider uden grafik som f.eks. google kan den finde på, at indlæse over flere minutter! Hvad kan problemet være? og er det set før? |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvad siger CPU belastningen?
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Lorentzen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
Den svæver mellem 50% og 95% når jeg loader facebook f.eks Men når jeg så logger ind på siden, går cpu belastningen ned på mellem 30 og 60% - og tager flere minutter om det... |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Hej.
Jeg kender ikke den pågældende netbook, men erfaringsmæssigt ved jeg at mange computere bliver leveret med en masse software der starter op sammen med windows og lægger beslag på systemressourcerne. Det meste hardware er i dag så kraftigt at mange ikke lægger mærke til det, men en atomprocessor er ikke ret kraftig så det kan godt være du vil have glæde af at få ryddet op. Du kan bruge programmet "ccleaner" til at styre hvilke programmer der starter sammen med windows hvis du ikke lige ved hvordan man gør i windows. http://www.ccleaner.com/ Det er gratis og virker godt og kan desuden rydde op i midlertidige filer, cookies og lignende. MVH tvkartoffel |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er altid en god ide når man køber en ny PC, at se hvad der er installeret på den. Ofte er der en masse man ikke har brug for, så afinstaller det unødvendige Software, og konfigurerer den til det den skal bruges til. Sørg også for at der er en god Antivirus og Spy/malware scanner på den. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Er der flash reklamer? Atom processoren er for langsom til de flash reklamer som vises på mange sites. Firefox vil efter min erfaring bruge mere CPU end Internet Exploder når der er flash indhold, og Adobe's flash player bruger generelt uforholdsmæssigt mange systemressourcer i forhold til hvad den laver. Prøv at installere Adblock Plus eller en flash blocker (tilføjelser i Firefox). Redigeret af JesperLund - 15-August-2009 kl. 12:31 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() |
Det bliver pc'en da kun endnu langsommere af. Beskyt den hellere på en anden måde: Jesper Ravns side om at beskytte sin pc Jeg bruger selv den opskrift. EDIT: Det giver denne effekt: ![]() Redigeret af Brixen - 16-August-2009 kl. 11:34 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
![]() |
jeg ville da klart opdatere driver til det trådløse netkort - det kan sagtens være der den ligger......jeg har selv en MSI Wind U100 - den kører flash sites både i Firefox og IE uden nogle problemer og loader alt hurtigt.... hvordan er din hastighed på samme sites når du sætter kabel direkte i? kig evt her: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=69427 Redigeret af pdrhan - 15-August-2009 kl. 13:50 |
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Årsagerne til en langsom pc er talrige. Det kunne i dit tilfælde
være infektion med virus eller anden malware, men det er bare et skud.
Det kunne også være stærkt ressourcekrævende sikkerhedsprogrammer. Indtil
sagen er bedre undersøgt, ville jeg undlade at downloade nye programmer,
når bortses fra opdateringer af eksisterende.
Jeg hjælper folk med langsomme pc'er og har skrevet en grundig vejledning der hedder Midler mod en langsom pc. Den findes som side 49-64 i min vejledning Vilhelms edb-skole (pdf-fil på i alt 64 sider). Vejledningen er tilrettelagt for folk med Windows XP, men folk med andre Windows styresystemer kan bruge en hel del af det. I dit tilfælde ville jeg starte med at gå ind i Windows Jobliste og under fanen Processer se, om der ud over den aktive systemproces er en eller flere processer, der bruger en stor CPU-andel. Hvis der er, har du måske synderen. Noter ned og vend evt. tilbage hertil. Se også under fanen Netværk om udnyttelsen af dit trådløse netværk. Redigeret af Vilhelm - 15-August-2009 kl. 15:19 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
![]() |
langsom på kabel eller trådløst ? Hvad hastighed siger den trådløse forbindelse. Min eee1000 kører som en drøm trådløst og rimeligt hurtigt |
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() |
Har du tjekket om hvad forbindelsen mellem netkort og router er sat til b/g/n? Der er vist også noget med at man kan tildele hvor meget "sug" hver PC kan få adgang til (uden at lægge hovedet på blokken).
|
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Jeg har selv en 1000HE og jeg kan ikke genkende hvad den beskriver hverken med den Windows XP installation den kom med, eller Windows 7 RC1 som den kører i dag. Når netværksforbindelsen er langsom rapporterer den "kun" 135 Mbit/s, men det er selvfølgelig kun til den rammer routeren og min 10/1 Mbit/s internet forbindelse. Der ligger drivere på Asus support side til 1000HE der sandsynligvis er nyere end dem der er installeret, hvis de er nyere så prøv at installere dem og se om det gør en forskel. Eller check for crap som foreslået, dog tvivler jeg på du finder meget eftersom det er en meget basal installation den leveres med, og stol aldrig for meget på den indbyggede firewall i Windows specielt i XP er den elendig men selvfølgelig bedre end ingenting. Dog hvis du befinder dig bag en router med NAT er en firewall formelt set slet ikke nødvendig. Drivere til 1000HE kan findes her, opret et bogmærke til siden for du vil sikkert have brug for at vende tilbage til den. |
|
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |