recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgigantens og Toshiba
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElgigantens og Toshiba

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tankpasser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Elgigantens og Toshiba
    Sendt: 15-August-2009 kl. 17:11
Hej alle
Først en lille historie og så et spørgsmål:

Jeg var i dag i El-elefanten og ville udnytte et godt tilbud på Samsung 32b355 - men som ekspedienten gjorde opmærksom på, så var det mildest talt elendig billedkvalitet. Ekspedienten prøvede så at henlede min opmærksomhed på deres Toshiba 32", men denne model havde jeg aldrig hørt om, så det var ikke lige toppen.

I stedet lurede jeg på 32b4 modellen, og ville egentlig gerne købe den. Men, men, men. Den ville først være hjemme midt i næste uge. Jeg blev da tilbudt Toshibaen til samme pris som Samsung'en. Vigtige punkter var naturligvis at jeg ikke teknisk gik glip af noget og at billedkvaliteten var fin. Ekspedienten forsikrede mig at Toshibaen kunne klare digitalt tv over DVB-C tuneren og at der ikke var nogen bekymringer ellers.

Måske jeg tager fejl, men da jeg kommer hjem og surfer lidt på modellen, har den ikke MP-4. Er dette en akilleshæl? Jeg abonnerer på Yousee's store pakke og har dertil Canal+ pakken. Kommer skoen til at trykke et sted?

Tillige kan jeg ikke se nogen af de digitale kanaler - med full scan og de korrekte QAM og regionskoder etc, finder jeg 200 kanaler, men kan kun få vist 8... hvad kan der være galt?

Til top
BalooDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Januar-2005
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 22:07

Det kunne da meget vel være fordi den ikke har mpg4 decoder !

Samsung 55ES8005, LG HR925D HDD recorder m/ 3D Blu-Ray, Apple TV 2, Squeezebox Duet, Mac Mini, Onkyo TX-NR 818, Monitor Audio Silver RX6, RXFX, RX Center, Audio Pro Allroom Sub

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 22:15

MPEG4 gælder kun HD kanalerne.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BalooDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Januar-2005
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 22:19

Kan det så være fordi kortet ikke sidder rigtigt i Tv'et, eller ville den så slet ikke finde kanalerne ?

Samsung 55ES8005, LG HR925D HDD recorder m/ 3D Blu-Ray, Apple TV 2, Squeezebox Duet, Mac Mini, Onkyo TX-NR 818, Monitor Audio Silver RX6, RXFX, RX Center, Audio Pro Allroom Sub

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 22:24

Ja, det er jo en af betingelserne, at kortet vender korrekt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tankpasser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2006
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 22:35
Tak for input indtil videre. Elgigantens hjemmeside siger faktisk at der er MPEG-4 i http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/tv/32AV635DN/toshi ba-32-lcd-tv?Selected=Specifications

Jeg kan få tv'et til at identificere 200 digitale kanaler, men jeg kan ikke se en eneste af dem. Har som sagt Viaccess og Yousee fuldpakke + Canal+ kanalerne.

Det er mig lidt mærkeligt...

Oprindeligt skrevet af BalooDK BalooDK skrev:

Kan det så være fordi kortet ikke sidder rigtigt i Tv'et, eller ville den så slet ikke finde kanalerne ?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu