recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pacmans soveværelse bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPacmans soveværelse bio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Pacmans soveværelse bio
    Sendt: 16-August-2009 kl. 12:55
Jeg fik min første fladskærm i forrige uge, og det blev til en KRP-500A. Jeg bestilte den i maj, og har så endelig fået den efter et par måneders venten.

Jeg har jo så brugt en del tid her på forummet, for at suge viden til mig og finde inspiration til hvordan jeg skal have mit setup.

Jeg har valgt at have mit første setup inde i soveværelset. Jeg ser nemlig mest tv herinde, da børnene mere eller mindre har overtaget stuen hvad angår brug af tv. Så tanken har hele tiden været at skal jeg forkæle mig selv med denne skærm, så skal jeg også have den der hvor jeg ser mest tv. Så må et setup til stuen blive næste skridt.

Jeg bestilte min skærm hos www.justbuyit.dk, og udover den lange ventetid, kan jeg ikke klage over noget. De var venlige og svarede rimelig hurtigt på emails hver gang jeg ville have en status. Som sagt fik jeg skærmen leveret for knap 2 uger siden:

Da skærmen leveres uden nogen former for højtalere har jeg også måtte investere en smule på det. Det blev til 2 x Monitor Audio R180 (fronthøjtalere) og 1 x Audio Pro B2.27 mkII (sub). Indtil videre har jeg ikke nogen AV-Receiver til Surround Sound, men nu må tiden vise hvad det bliver til hen ad vejen. Så til at starte bliver højtalerene sat direkte til fladskærmens mens sub'en bliver sat til i Media Receiveren:

Jeg har tænkt en del over hvordan jeg skjule kablerne fra skærmen til Media Receiveren. Efter at have set en del flotte løsninger her på forummet, var jeg ikke i tvivl om at ledningerne skulle skjules uden brug af kabel bakker. Jeg gik med tanken om at fræse væggen, men fik en lidt nemmere ide. Jeg valgte at bore hul helt igennem væggen så jeg kunne skjule kablerne fra værelset ved siden af. Da værelset ved siden af tilhører mine 2 drenge og de har en køjeseng stående, så der skulle lige måles, og vurderes hvordan det ville påvirke deres rum.

Til at hænge skærmen op på væggen valgte jeg Vogels nye vægbeslag (EFW 8405). Det er jeg ganske tilfreds med. Skærmen sidder rimelig tæt på væggen og den var nem at montere.

Jeg skulle også have et hifi-møbel hvor bl.a receiveren kunne stå, så jeg købte VM Acoustics S3 rack  fra hifi-klubben og bestilte en ekstra hylde.

Sådan ser mit føste setup ud.

Jeg har været så heldig at min kone slet ikke har blandet sig under denne proces. Det er nemlig ikke noget der interesserer hende, men jeg kan da godt skimte et smil fra hende nu hvor det er sat op. Det eneste hun har kommenteret på er at billedet er alt for stort, men det skal hun nok komme over. Det skal så siges at vi har været vant til at se TV fra en B&O MX4200 på 24" som hang på væggen. I stuen har vi en B&O Avant på 28", så det er også noget af en omvæltning når vi snakker skærmstørrelse.

Jeg har allerede indstillet min kone til at vi skal have mindst 60" til stuen

Men det bliver nok først næste år vi kan begynde og tænke på et setup derinde.

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 13:00
Det ser sgu godt ud!

Er det så elevations seng I har jer?

Hvilke tanker går du så med ang. reciever?

Redigeret af mkirkelund - 16-August-2009 kl. 13:01
Til top
pacman1859 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Det ser sgu godt ud!

Er det så elevations seng I har jer?

Hvilke tanker går du så med ang. reciever?

Yep, vi har elevations seng.

Jeg har ikke sat mig ind i om hvad jeg skal have af AV-Receiver når den tid kommer.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 19:43
Det er jo et SYGT setup til soveværelset. :D
Mega nice må man sige.
Til top