recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG PQ6000 indtryk og spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG PQ6000 indtryk og spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lysan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: LG PQ6000 indtryk og spørgsmål
    Sendt: 16-August-2009 kl. 13:06

Nedenstående gav ingen reaktion på FP, så jeg prøver lige her.

Jeg prøvede først en Pana X10Y - billedet var fint nok, betjeningen god osv., men tvivlen nagede pga. bl.a. kedeligt/billigt design og USB-muligheden. Besluttede så at prøve en LG PQ6000, der nu har kørt et par dage.
Nogle forhold irriterer mig, hvorfor jeg vil høre til andres erfaringer med skærmen:

1. Manualen synes at være 'maskinoversat' og er umiddelbart tynd og utilstrækkelig. Pana's var noget bedre synes jeg.
2. TV'et vælger ikke automatisk bedste format, eksempelvis når der sendes 4:3 udsendelser - dem er der stadig mange af. Hvis jeg med Ratio-knappen vælger 4:3 har jeg fede grå bjælker i siden - kan de ikke vælges at være sorte?
3. Jeg bruger DVB-T og har desuden på AV1 en satbox og AV2 en DVD-afsp. TV'et vil partout starte på AV2, blot fordi DVD'en ikke er slukket på Power-knappen, men står standby. Synes TV'et i det mindste kunne starte på sidst brugte indgang. Har man ingen indflydelse på dette?
4. DVB-T følsomhed. Vi bor et lidt kritisk sted i Midtjyll., men har aldrig haft problemer med Hedensted-signalerne taget på en billig STB. Med LG'en har vi pludselig udfald ind imellem. Har nogen erfaringer med TV'ets tuner-følsomhed?

Andet kommer sikkert til. Synes ikke mit TV-valg har fjernet tvivlen.

Pf. tak

Til top
Rebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2004
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 15:21

Hej..

Har fået samme tv ind af døren i fredags, og har ikke haft så lang tid til at lege med den, men indtil videre er jeg supertilfreds  

Kører med indstillinger pt. på 50% (film mode) undtagen når 'breakin' dvden er sat på, så vælger jeg 'sport mode' med defalt kontrast på 90%. Har via dette program opdaget en enkelt død pixel, men det ses ikke under normale omstændigheder.

Har set en enkel Blu-Ray 'Eragon', en DVD 'Watchmen', digital satellit fra Canal Digital og lidt DVB-T udsendelser. På min afstand 2,80 -3,50 m er kvaliteten over forventning...... kommer fra en 32" Philips LCD.

1.

Min papir manual er yderst mangelfuld, men bruger en downloadet  PDF-version fra LG-nordic, som jeg finder OK. Er formodentlig den sammen som er med på vedlagte CD.

2. 

Tror du må affinde dig med de grå bjælker. Kører selv alle 4:3 kanaler med dem og finder det ikke generende. Har desuden fundet 'discrete koder' for 4:3 + 16:9 + Zoom1 + div. input , så det virker perfekt med min ProntoNeo fjernbetjening.

4.

Indtil videre har jeg kun oplevet 'mosaik' på gamekanalen. Du kan tjekke din signal kvalitet om den er svag/normal/optimal. Min siger normal. Vi bruger Videbæk antennen i vestjylland, og har altid haft dårligt TV2 analog signal.

Har dog et punkt der irreterer mig. Jeg kan tilsyneladende kun få den til at sortere de analoge programmer den finder, hvorimod de kanaler den finder fra DVB-T, får jeg kun mulighed for at hoppe over, så de ikke vises i favotitlisten. Kan det passe? 

Redigeret af Rebbe - 16-August-2009 kl. 15:22
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Rebbe Rebbe skrev:

Har dog et punkt der irreterer mig. Jeg kan tilsyneladende kun få den til at
sortere de analoge programmer den finder, hvorimod de kanaler den finder
fra DVB-T, får jeg kun mulighed for at hoppe over, så de ikke vises i
favotitlisten. Kan det passe? 

Hvis du lige geninstallerer dine digitale kanaler, så inden du trykker ok til
det, skal du fjerne "flueben", som siger automatisk indstilling. (det er et
meget lille flueben)
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 17:03
har læst et eller andet sted at de grå bjælker kan gøres sorte - de er grå for
at beskytte plasmaet.
Til top
lysan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 20:39
Hvis du indstiller Land = Sverige får du foruden den blå 'hop over' knap en gul 'flyt' knap. Herefter er egen sortering en leg. Spørg mig ikke hvorfor at danskere ikke skal kunne sortere sine kanaler ...
Til top
lysan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 22:50

Jeg hører stadig gerne fra andre med erfaringer vedr. mine punkter 2, 3 og 4.

Rebbe nævner Favoritlisten. Vover man at tilføje kanaler til denne, er det endnu ikke lykkes mig at gennemskue hvordan jeg dels efterfølgende sletter i den eller blot sorterer?

Indrømmet: Jeg savner nu X10Y's hurtige og logisk velfungerende menusystem og en manual af helt anden kvalitet.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 23:25

Oprindeligt skrevet af lysan lysan skrev:

Hvis du indstiller Land = Sverige får du foruden den blå 'hop over' knap en gul 'flyt' knap. Herefter er egen sortering en leg. Spørg mig ikke hvorfor at danskere ikke skal kunne sortere sine kanaler ...

måske endnu et levn fra Kabeltv tuner delen, hvor de på LCD modellerne skal vælge Sverige for at kunne sætte kabeltv op :-)

Svenskerne har sgu mange LG fordele vi ikke har fået

Til top
lysan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 22:56

Jeg holder lige liv i tråden lidt endnu, og ser om flere har en kommentar.

I mellemtiden har jeg forsøgt at afspille en .AVI fil taget med digitalkamera via USB-porten. 'Filen kan ikke vises', siger den. Prøver at konvertere til divx med downloaded avi2divx - samme resultat.
Sidder der en med de 'vise sten'? Hvad gør jeg galt / hvad skal der til for at afspille en alm. fil optaget med digitalt kamera?

Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af lysan lysan skrev:

Nedenstående gav ingen reaktion på FP, så jeg prøver lige her.
1. Manualen synes at være 'maskinoversat' og er umiddelbart tynd og utilstrækkelig. Pana's var noget bedre synes jeg.
2. TV'et vælger ikke automatisk bedste format, eksempelvis når der sendes 4:3 udsendelser - dem er der stadig mange af. Hvis jeg med Ratio-knappen vælger 4:3 har jeg fede grå bjælker i siden - kan de ikke vælges at være sorte?
3. Jeg bruger DVB-T og har desuden på AV1 en satbox og AV2 en DVD-afsp. TV'et vil partout starte på AV2, blot fordi DVD'en ikke er slukket på Power-knappen, men står standby. Synes TV'et i det mindste kunne starte på sidst brugte indgang. Har man ingen indflydelse på dette?
4. DVB-T følsomhed. Vi bor et lidt kritisk sted i Midtjyll., men har aldrig haft problemer med Hedensted-signalerne taget på en billig STB. Med LG'en har vi pludselig udfald ind imellem. Har nogen erfaringer med TV'ets tuner-følsomhed?

1. Jeg er meget enig i at manualen ikke er den bedste. Personlig synes jeg at den er ret dårlig.

2. Jeg prøver lige at kigge når jeg kommer hjem. Men jeg mener bestemt at den godt kan vælge at vise original formatet. De grå stolper tror jeg ikke du kan gøre noget ved. De er der for at beskytte panelet.

3. Kan ikke svare på dette

4. Ja har dårlige erfaring med tunerens følsomhed. Inden jeg flyttede havde jeg fjernsynets antennestik tilsluttet en boks hvor antenne signalet (analogt) blev delt mellem flere tv. Her led fjernsynet gevaldig meget under interferens. Min gamle panasonic der var tilsuttet den samme bås havde ikke disse problemer. Nu fungere fjernsynet som det skal, efter at det ikke skal dele med flere tv.

Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
lysan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 18:30

Havde håbet på flere erfaringsinput, men helt ok og tak. Jeg kan bare mærke at jeg ikke bliver tilfreds med det TV. Sådan set ærgerligt, det er et ganske flot 'møbel', og billedet svarer til forventningen. Men dårlig tuner og andre forhold, som nævnt tidligere i tråden, gør udslaget for mig.

Griber lidt dybere i foret og hopper på en G10. Vælger at leve med det triste 'plastik-design' til gengæld for god teknik. Stor forumaktivitet og manges erfaringer betyder også noget for mig.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 19:17

1. Manual? Hvad er det? så ikke engang den fulgte med.

2. Du skriver du har SAT tilsluttet AV1, og derfor ligger dit 4:3 problem nok på SAT siden og ikke i TV, da SAT boksen sender signalet via Scart til tv omkring hvilket format skal vælges, så du bør checke din sat om du har valgt "fuldskærm", 4:3, 16:9 osv... Dette er en udbredt erfaring som skrives om flere gange i forum, især set på yousee boksene, har jeg set.

3. har også SAT boks på AV1 (og på HDMI1), og har ikke problemer med TV som husker sidste kanal den var på, når jeg tænder.

4. jeg kan lige tilføje vedr, tvtuner, at du i service menu, kan ændre på antenne indstillinger.. Ved ikke helt om effekten kun er om den skal forstærke antenne signalet. du har dog den option i service menu...

Jeg vil lige tilføje at du kan sikkert trække en del mere på erfaringerne fra udenlanske forums, da man jo ikke altid skal tro at høj forum aktivitet om et emne er ens med det perfekte  

avforums er en god kilde for LG ejere, følger man deres erfaringer så ja, panasonic ses da som et bedre panel , igen så er det så heller ikke meget bedre.

Til top
lysan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 23:30

An 2: Jeg har nu sat sat-boksen til at outputte 16:9 og valgt sorte bjælker som 4:3 tilpasning. Det løste faktisk problemet for denne indgang! På antenne-indgangen er valgt Original-format, og det fungerer bortset fra at bjælkerne i siden er grå.

An 3: Det er en DVD-afspiller på AV2 som 'stjæler' opstartsbilledet, selvom afspilleren kun er på standby. Den skal helt slukkes, for at sidst brugte indgang vælges. Der må, selv i standby, ligge en spænding på et scart-ben, som TV'et reagerer på.

An 4: Hvis du med servicemenu mener Konfig -> Diagnostisering, så kan jeg ikke se der er noget at stille på, kun aflæse en række info, herunder %-værdier for signalstyrke og -kvalitet. Hvis ikke, ved jeg ikke hvor servicemenuen er.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu