recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xtreamer review
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXtreamer review

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Emne: Xtreamer review
    Sendt: 10-Juli-2009 kl. 08:05

Hej

Da de to andre tråde ang. Xtreamer er blevet overfyldt med overvejelser og teorier, vil jeg med denne tråde udelukkende have konkrete spørgsmål og reviews af boksen, til og fra dem der har modtaget og testet den.

Spørgsmål og svar, må meget gerne fremgå i punktform, da det derved bliver nemmere at læse dem igennem :)

Især til dig BumBum, som jo har modtaget boksen, hvad er dit indtryk af den, hvad har du testet?

Mine spørgsmål
- Viser den film i god kvalitet, både divx, xvid og hdfilm?
- Hvad med undertekster til divx i form af (srt)
- Stream fra NAS

God ro og orden :)

Med venlig hilsen
Jonas B

Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 08:34

Jeg vil gerne vide om:

• blæseren er lydløs ved normal drift
  • man kan sortere filer efter dato
  • den er hurtig til at spole og hurtig til at "catche up" når man stopper med at spole, så man ikke skal vente 5-10 sekunder inden filmen går i gang igen
  • den kan skippe frem/tilbage udover at spole og at det også går så hurtigt som XBMC
  • den kan håndtere sub/idx og at de ikke ligner noget der er løgn
  • den kan sættes til standby og der ikke bruge mere end 1w i strøm
  • man nemt kan slette filer ved nogle få tastetryk og ikke inde i en speciel filhåndteringsmenu
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 09:24
Og:
  • Har den "source direct" - dvs. den automatisk outputter materialet i den oprindelige opløsning uden skalering (DVD=576i50, DB=1080p24).
-Kent
Til top
BumBum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 14:12
Som jeg skrev i den anden tråd så har jeg ikke haft mulighed for at teste den særlig grundigt endnu,
men jeg har da prøvet lidt forskellige filer og film så jeg skal svare så godt jeg kan med de ting jeg har lagt mærke til.

• Blæseren er ikke 100% lydløs, men kan stå på High, Medium, Low og Off. Og det er kun på High jeg synes man lægger mærke til den, men det afhænger jo selvfølgelig af hvor lydfølsom/sart man er
  • Den er hurtig til at starte film, og spoler i steps af x2-4-8-16-32 og selv efter x32 tog det ikke mere end et sekund før filmen spillede videre
  • Med en 1TB ekstern usb disk var den klar efter 5 sekunder i filbrowseren
  • Spiller iso og mkv uden problemer. Begge dele starter stort set med det samme - og det var fra ekstern usb
  • Musikafspilleren er ikke videre køn, men den viser id tags

og så håber jeg at få leget mere med den her i weekenden...
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 15:02
Lyder godt bumbum. Glæder mig meget til at høre mere. Det du har skrevet indtil videre er lovende
Mvh Maria
Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2004
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 19:29
Jeg vil også meget gerne høre hvordan den klarer flac, ogg og mp3??

mvh per
Per Andersen
Til top
BumBum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 15:27
Jeg ligger ikke inde med hverken flac eller ogg, mp3 spiller fint og læser id tags.

Sad og så en samling fotos (jpg) fra NAS og det virkede også fint. Skal lige bruge lidt tid på at decode billederne men ikke noget der generer voldsomt.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 16:08
Der ligger en beta review på mpcclub.com nu
Til top
BumBum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 12:26
Nu har jeg så fået sat i en harddisk i Xtreameren og det største problem jeg har oplevet med den indtil videre er varme.

Selve boksen er lavet af sort plast, med en blæser i bunden og ellers ikke nogle huller varmen kan slippe ud. Så den bliver pænt varm i siderne efter at have været i brug et stykke tid.

Kan muligvis afhjælpes lidt ved at sætte fan speed til high, men så skal man tilgengæld leve med en blæser på overabejde der larmer som ind i helv...

Til top
Caraculo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-November-2007
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 15:54
Hej.

Jeg har set en af disse enheder "live" og snakket med ejeren om hans oplevelser. Her er et par konstateringer på den negative side. Det skal dog understreges, at han er glad for enheden, og at der er så mange gode ting på positivsiden, at det stadig er et rigtigt godt køb.

• enhenden bliver varm. Skal man have en disk i, vil man ikke kunne undgå at skulle køre på "High"
  • .mkv filer compileret med mange ReFrames (≥ 8), vil have synlige fejl i afkodningen. Dette er i øvrigt et kendt problem for mange afspillere... også for PS3.

Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Caraculo Caraculo skrev:

Hej.

Jeg har set en af disse enheder "live" og snakket med ejeren om hans oplevelser. Her er et par konstateringer på den negative side. Det skal dog understreges, at han er glad for enheden, og at der er så mange gode ting på positivsiden, at det stadig er et rigtigt godt køb.

• enhenden bliver varm. Skal man have en disk i, vil man ikke kunne undgå at skulle køre på "High"
  • .mkv filer compileret med mange ReFrames (≥ 8), vil have synlige fejl i afkodningen. Dette er i øvrigt et kendt problem for mange afspillere... også for PS3.

Har du set hvordan og eller om vobsub (sub/idx) virker ordentlig på Xtreamer?
Mvh Hansemand
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 14:03
Er der nogen der positivt kan bekræfte, at den kan køre 24p ved ægte 24hz?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu