|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |||
CaioN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2009 Status: Offline Point: 57 |
![]() Sendt: 18-August-2009 kl. 12:34 |
||
Jeg er pt. igang med at finde en fornuftig blu-ray afspiller.. Da jeg desværre ikke har råd til at smide 5000 kr efter sådan en oppo fætter, så har jeg haft kig på de lidt billigere afspillere fra bl.a. panasonic..
Jeg har kigget på panasonic BD 60, men har i den forbindelse et spørgsmål.. Ifølge panasonic's officielle hjemmeside har denne afspiller ikke 1080p/24 understøttelse (det nævnes nemlig som en feature under BD55, men ikke under BD60).. Dog synes jeg det lyder på folk her på forummet og andre steder, at denne afspiller rent faktisk har 1080p/24 understøttelse? Er der nogen der definitivt kan svare på hvorvidt afspilleren har 1080p/24 understøttelse? Som et tillægsspørgsmål, ser jeg modeller der omtales som DMP-BD60 og DMP-BD60EG og DMP-BD60EG-K.. Er der nogen der kan svare mig på hvad forskellen er? Derudover vil jeg høre om hvorvidt BD60 er det bedste jeg kan få for en 2000-2500 kr, eller om der findes alternativer jeg hellere skulle kigge på? Det skal siges at jeg er komplet nybegynder hvad angår HiFi mv. så jeg har ikke særligt meget styr på alle de tekniske ting... Redigeret af CaioN - 18-August-2009 kl. 12:38 |
|||
![]() |
|||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
||
DMP-BD60 understøtter 24p (jeg har målt på et V10 med denne afspiller, og det fungerede korrekt).
|
|||
![]() |
|||
CaioN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2009 Status: Offline Point: 57 |
![]() |
||
Tak for svaret bantam..
Er der nogen der kan svare mig på hvad forskellen er på DMP-BD60 og DMP-BD60EG og DMP-BD60EG-K? Jeg er også åben for forslag, hvis der er folk der synes jeg skulle vælge en anden afspiller... Som sagt i prisklassen 2000-2500 kr.. |
|||
![]() |
|||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
||
Jeg har lige investeret i en BD60, som jeg er ret tilfreds med. Alternativt havde jeg i samme prisklasse valgt Sony's nye BDP-360. Den har min nabo lige købt her til 2K: http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=BDPS360B %2EEC1 Også en lækker afspiller, der tilmed er ekstremt brugervenlig. |
|||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
|||
![]() |
|||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
||
K'et står i al fald for sort (Sort hedder som bekendt Kuro på japansk ![]() |
|||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
Ja, den har 24p support, både på blu-ray og DVD, hvilket ikke er noget man finder i ret mange afspillere.
|
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
||
Hvilke dvd-film har 24p? Jeg synes ikke min maskine har sagt det nogensinde. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
||
Tillægsspørgsmål, Flemming. Hvor viser din BD60, at den afspiller 24p? |
|||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
||
Jeg har en BD80, men det er jo stort set den samme. Det står på skærmen, oppe i hjørnet. Jeg mener der plejer at stå 60. på dvd. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
||
De fleste film er optaget i 24p, uanset om det er DVD eller blu-ray. BD60/80 kan konvetere alm. DVD til 24p og gør det i.flg. tests rigtigt godt, så billedet ikke hakker ved panning. Så vidt jeg husker, skal man trykke 'display' efter DVD- filmen er startet og vælge 24p i en af undermenuerne (Picture). Det skal man så gøre hver gang. Panasonic har implementeret det på den måde, for ikke at forvirre folk, hvis en DVD ikke er optaget i 24p, hvilket resulterer i billedforstyrrelser. Ved blu-ray, kan 24p selvf. være permanent slået til. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det lyder da spændende, det må jeg prøve næste gang jeg skal se en dvd. Hvis der er mange som er det, så er det da irriterende at man ikke kan sætte det fast til.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jo, men forestil dig at det er fast slået til og den "almindelige" forbruger afspiller en DVD, som ikke er 60p/i (hvilket den skal være for at kunne konverteres til 24P). Det vil give forstyrrelser i billedet, og formentlig en masse henvendelser til forhandler/Panasonic om at deres afspiller er defekt. Det er jo noget andet ved blu-ray, hvor alle film er 24p kompatible. Så jeg synes egentlig det giver god mening. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |