recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VM atletik Eurosport HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVM atletik Eurosport HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 664
Direkte link til dette indlæg Emne: VM atletik Eurosport HD
    Sendt: 15-August-2009 kl. 12:43
Jeg har set lidt af dette her på førstedagen af VM fra Berlin. Det er noget af det flotteste live-sport jeg har set i HD. Tyskerne har styr på den slags.

Til gengæld har der været nogle enkelte lydudfald. Ved ikke om det kun er hos yousee.

Programoversigt

VM atletik 2009

Redigeret af OleA - 15-August-2009 kl. 12:44
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 19:55

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Jeg har set lidt af dette her på førstedagen af VM fra Berlin. Det er noget af det flotteste live-sport jeg har set i HD. Tyskerne har styr på den slags.

Jeg må indrømme at jeg syntes OL i Beijing var væsentligt flottere HD kvalitet på Eurosport. Når jeg ser det i størrelssen 123" via min Full HD projektor er det som om billedet kun har omkring den halve detaljering og opløsning af hvad billedet indeholdt af detaljer og opløsning den gang fra OL i Beijing, som stadig er det flotteste jeg har set transmitteret på Eurosport HD endnu.

Jeg tror dog at det hænger sammen med at kildematerialet kun er 720p denne gang, mens OL var i Full HD opløsning både hvad angår produktion og transmission. Denne gang tror jeg det er 720p kildemateriale (det er fra et EBU medlemsland) som så ser ud til at være opskaleret til 1080i på Eurosport HD. Ser man det på ZDF-HD er transmissionen i 720p, og opløsningen er tilfældigvis i samme udstrækning "mangelfuld"  på begge kanaler i forhold til hvordan OL i Beijing var meget bedre opløst og detaljeret på Eurosport HD i sin tid.

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Til gengæld har der været nogle enkelte lydudfald. Ved ikke om det kun er hos yousee.

Nu skriver du ikke hvilken kanal du ser det fra, men jeg antager det er Eurosport HD.

Jeg modtager Eurosport HD fra Astra 2 positionen på 28E (Network provider: Astra; Package information BskyB) og ZDF-HD fra Astra 1 positionen på 19E (Network provider: Astra 1; Package information: ZDFvision). Jeg har ikke observeret lydudfald på nogle af disse broadcasts.

Men nu er det er formentligt heller ikke samme Eurosport HD satellittransmission YouSee modtager signalet fra. Det modtager de formentligt via Canal Digital programpakke på Thor satellit positionen 1W (Network provider: Telenor; Package information: Telenor) (ps. Det er Telenor der ejer Canal digital). ...Så det kan lige så vel være signalet fra Telenor/Canal Digital den er gal med, da jeg ikke regner med at YouSee re-encoder og dermed forringer HD kanalerne lige som de gør i forbindelse med nogle af SD kanalerne. ...For det burde der ikke være behov for i forbindelse med HD kanalerne, da jeg mener at YouSee's HDTV modtager boks har indbygget DVB-Subtitling, og der jo mig bekendt heller ikke er Dansk tekst på Europsport alligevel. Og er det tilfældet (at YouSee ikke re-encoder Eurosport HD) er det signalet fra Telenor der har klumper i lyden. Og det har vi nok bedre held med at spørge en Canal Digital kunde om status på.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu