|
Yoo See ..digital pr.15 sept. ? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |||||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Emne: Yoo See ..digital pr.15 sept. ? Sendt: 20-August-2009 kl. 09:35 |
||||
Læse i dagspressen at krypteringen er fjernet.
Hvad betydet dette for os med nyere fladskærme uden C-turner ? Man skal have en box, endsige købe en af You See og betale 89 kr/md, hvorimod dem der har C-turner ikee skal betale en skid Hvorfor er denne box ikke gratis ? kan man købe denne og så slippe for at betale de 89 kr/md ? Andre skal som sagt ikke betale noget. Hvis man nu erhverver en box, hvad så med husets øvrige tv ? skal der så købes flere boxe for at se digital ? Håber I forstår mine spørgsmål. Ja, ja, ...man var et fjols og ikke ventede med at købe Pana plasma-fladskærm med C-turmer, omvendt var de så billige at man "blev fristet" |
|||||
E.L.
|
|||||
JørgenR
Super bruger Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 369 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 09:43 | ||||
Prøv at kigge her - og læs langsomt et par gange hvad der står, inden du farer op: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=3088&zoneid=3 |
|||||
/ Jørgen
|
|||||
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 09:52 | ||||
De har jo allerede betalt for et tv med DVB-C tuner og for manges vedkommende også for et CA-modul, som de nu kan undvære. Så du skal ikke være så misundelig :-) Du kan jo også bare købe et nyt tv.
Fordi YouSee ikke lever af at forære ting væk.
Hidtil har man kunnet vælge at købe boksen og dermed spare den månedlige leje, Dog har man skulle betale 33,- om måneden i kortafgift. Fremover falder kortafgiften til 30,- om måneden og det er alt, hvad dem, som har købt en boks, behøver at betale ud over deres almindelige pakkeabonnement. YouSee har vist ikke meldt helt klart ud, om man også i fremtiden vil kunne købe boksen.
For at se digitalt tv skal fjernsynet enten have en indbygget digital tuner eller udstyres med en løs digital boks. Så svaret er formentlig ja i dit tilfælde.
|
|||||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|||||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 10:29 | ||||
inden du farer op, ??? Ikke forstået: Jeg stiller et spørgsmål, og forventer/håber på et svar. Du må undskylde, jeg havde ikke se dit link. |
|||||
E.L.
|
|||||
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 10:34 | ||||
Hvis man ikke har et tv med indbygget DVB-C tuner eller en digital modtagerboks af samme type, kan man ikke se digitalt kabel-tv. Sådan har det altid været. Man må have udstyret i orden.
Gør dit behov op, før du køber, og før du spørger til råds. |
|||||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||||
E. Larsen
Sendt: 20-August-2009 kl. 10:35 | ||||
Så du skal ikke være så misundelig :-) Du kan jo også bare købe et nyt tv. Jeg er ikke misundelig, jeg viste jo hvad jeg købte. Og iøvrigt tror jeg også et jeg køber et nyt Pana med C-turner og flytter det andet til de intine lokaler Jeg synes bare ikke You See skærer det ud i pap, så også et fjols som jej kan forstå |
|||||
E.L.
|
|||||
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 11:38 | ||||
giver dig helt ret, almindelig menesker ved ikke der skal bruges en dvb-c tuner.
det har yousee ikke nævnt noget om, men siger bare digital tv til alle der har yousee. den holder jo ikke. |
|||||
E. Larsen
Sendt: 20-August-2009 kl. 14:43 | ||||
De har jo allerede betalt for et tv med DVB-C tuner Den holder vist ikke helt...? Det er vist fløjtende ligegyldig om du køber en fladskærm med C eller T-tuner, prisen er den samme. Flere e-forhandlere importerer både Pana fra Tyskland (uden C-tuner) og skandinaviske med (C-tuner) Priserne er de samme. |
|||||
E.L.
|
|||||
E. Larsen
Sendt: 20-August-2009 kl. 14:45 | ||||
Lige i øjet Derfor mine spørgsmål |
|||||
E.L.
|
|||||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 14:46 | ||||
Vrøvl! |
|||||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 14:47 | ||||
Undskyld, men det burde altså være indlysende, at når vi taler om digital kabelTV, så kræves der en DVB-C tuner. Der er vel ingen der har drømt om at modtage digital TV med f.eks. en analog tuner. Flemming |
|||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||||
mictand
Super bruger Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
Sendt: 20-August-2009 kl. 14:50 | ||||
YouSee nævner da netop at du skal have DVB-C for at få signalet. Har du overhovedet læst nyheden på deres hjemmeside? |
|||||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |