|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
C Aagaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 20-August-2009 kl. 11:06 |
Hej Jeg har et problem med min Samsung boks fra Yousee. Jeg kan ikke benytte "start forfra" og andre interaktive tjenester, da jeg ikke har forbindelse til nettet. Jeg har også bredbånd fra Yousee og har fået at vide at jeg skal tilslutte min Samsung boks til mit kabelmodem. Problemet er bare at der er 20-25 meter og flere rum mellem min Samsung boks og kabelmodem, jeg vil nødigt trække et kabel TV tværs i gennem hele huset. Mit kabel modem er tilsluttet første TV-stik i huset. Jeg kan så se på Yousee´s hjemmeside at man kan få en såkaldt "rygsæk" til at sætte på TV stikdåsen. Herefter skal der bruges et F-connector stik i stedet for det alm. TV stik i stuen. Min "rygsæk" skal tilsluttes 3. TV stik i huset. Yousee mener at det så skulle virke.... men jeg har mine tvivl. Er der nogle der har erfaringer med denne "rygsæk" og hvordan ser den ud ? mvh Claus |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Det vil næppe fungere. Rygsækken er blot et skillefilter, der splitter signalet fra tv-stikket op i tv og data. Samsung-boksen har allerede indbygget filter og kabelmodem, da den skal kunne få sin netforbindelse fra antennestikket. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
C Aagaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hej dkscan tak for info er det muligt på en eller anden måde at forbinde samsung boksen med min trådløse router ? findes der en eller anden dims man kan sætte i samsung boksen, så den kan kommunikere trådløst ? mvh Claus
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Se f.eks. denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52584& PN=5
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
JørgenR ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 369 |
![]() |
Du kan udnytte dit eksisterende el-net til at skabe forbindelse ved at bruge et Power Line (PL) sæt, f.ex http://www.getmore.dk/find-plk300-eu/x.html Den ene lille PL sættes i stikkontakt tæt på routeren og forbindes til dennes switch via medfølgende alm. netkabel. Den anden PL med 4 ports switch sættes i stikkontakt tæt ved det udstyr som skal have netforbindelse (f.ex Samsung boksen) og forbindes til denne via medfølgende alm. netkabel. Herefter overføres alle data via elnettet.
Redigeret af JørgenR - 20-August-2009 kl. 13:23 |
|
/ Jørgen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |