recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til køb af led tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til køb af led tv

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
mortengf1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til køb af led tv
    Sendt: 22-August-2009 kl. 21:57

hej alle jeg går er lidt lun på dette tv og ¨åber at der er nogen som kan kommer med noget positivt eller negativt omkring dette tv..

Samsung 46'' LED-TV

UE46B6050XXE

http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/tv/UE46B6050XXE/sa msung-46-led-tv

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 22:58
Du kan jo starte med at fortælle hvorfor du har set dig lun på det tv og hvad du lægger vægt på i et tv.

• Gode tilslutningsmuligheder
  • Korrekt billede
  • Godt design
  • God funktionalitet
  • Pris

Hvad skal du bruge det til:
  • DVD
  • Bluray
  • Analog tv
  • Digitalt kabel tv
  • Boxer tv.
Som udgangspunkt synes jeg det er mange penge for et 46 tommer lcd tv som ikke har local dimming.

Jeg ville spare 500 kroner og gå efter denne 50 tommer Samsung model som er anbefalet af www.flatpanels.dk

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=202869

Alternativt hvis du ikke har behov for DVB-C, så kan jeg til samme pris anbefale en Pioneer 5090H, som er ét af verdens bedste tv.

Redigeret af Cyberguyen - 22-August-2009 kl. 23:00
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2009 kl. 23:00

Redigeret af Cyberguyen - 22-August-2009 kl. 23:00
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 08:00

Du kan også overveje Philips 46PFL9704H/12 som fik en EISA award for LCD TV. Den har lokal dæmpning, betydelig bedre lyd, det nye Ambilight III, 1 ms responstid, og et helt andet design med aluminium fod og bezel. Tror også den har bedre billedekvalitet hvis man skal tro diverse reviews.

Har selv denne model i 32", intet LCD ágtigt over billedet, det kunne være en plasma, Ambilight er et stort plus og stærkt vanedannende.

Her iøvrigt en video på hvor galt det kan gå ved local dimming, bl.a derfor fravalgte jeg selv Samsungen:

http://www.youtube.com/watch?v=0H-d8d5gSgY

Redigeret af JA - 23-August-2009 kl. 08:27
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Du kan også overveje Philips 46PFL9704H/12 som fik en EISA award for LCD TV. Den har lokal dæmpning, betydelig bedre lyd, det nye Ambilight III, 1 ms responstid, og et helt andet design med aluminium fod og bezel. Tror også den har bedre billedekvalitet hvis man skal tro diverse reviews.

Har selv denne model i 32", intet LCD ágtigt over billedet, det kunne være en plasma, Ambilight er et stort plus og stærkt vanedannende.

Her iøvrigt en video på hvor galt det kan gå ved local dimming, bl.a derfor fravalgte jeg selv Samsungen:

Den video du henviser til, har ikke noget at gøre med local dimming, men derimod slør, som flatpanels.dk har fundet ved deres test af LED serien.

Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Den video du henviser til, har ikke noget at gøre med local dimming, men derimod slør, som flatpanels.dk har fundet ved deres test af LED serien.

Det var netop fra flatpanels jeg i sin tid fik linket, husker det som et local dimming problem, uanset grund er det uacceptabelt.

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 09:25

Det var netop fra flatpanels jeg i sin tid fik linket, husker det som et local dimming problem, uanset grund er det uacceptabelt.

Samsung nye LED serie, har ikke local dimming, men derimod auto-dimming funktion, som virker lidt anderledse. Idet baggrund lyset kommer fra siden af skærmen, mens skærme med local dimming, kommer med LED lyset bagfra som igen er inddelt i mange små grupper, som hver især kan slukkes.

Dog kommer der en ny Samsung LED skræm her til september-?, som har local dimming.

Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 10:09

Fandt dette på flatpanels, med denne bemærkning ville jeg gå langt uden om denne model "B7000 has one critical issue, however. It has some serious trailing " :

http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&am p;id=1241084220

Til top
Anders Borum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Februar-2006
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 12:20

Hej Ja,

hvor har du købt 32PFL9704/12H henne? Så vidt jeg ved, produceres 9704 kun i 40, 46 og 52 tommer - du mener måske 9703 modellen?

Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 13:02

I 32" hedder den 32PFL9604. Den du nævner må være fra sidste år. Det var umuligt at finde en butik i Danmark der havde én stående, købte den ubeset i en tysk web shop.

Redigeret af JA - 23-August-2009 kl. 13:10
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 13:30

Ambilight III! Kan Philips virkelig blive ved med det cirkus? Hvornår lærer folk, at Ambilight absolut INTET positivt gør for filmoplevelsen. Den tilføjer noget til filmen, som instruktøren absolut ikke havde tænkt sig skulle være der. Men andre ord, så "ødelægger" den filmen. Well, Ambilight kan vel være meget godt til MTV og lign., men ellers er det blot en generende gimmick! Men bevares, hvis man gerne vil have ødelagt filmoplevelsen, så go for it .

/Nils
           
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2009 kl. 14:04

@nbu001

Det var også min forudindfattede mening, Ambilight fulgte tilfældigvis med på denne model og havde ikke de store forventninger. Men efter 2 uger med Ambilight er vi enige her i familien, næste fladskærme bliver med Ambilight. Faktisk var det min datter på 11 der insisterede på at have det tændt, ikke med ubåds rødt, men fuld "stereo" - den gamle forstokkeded far måtte gi sig efter nogle timer, og er nu overbevist

Vil godt slå et slag for Ambilight - det er ikke et gimmic, men absolut et plus. Kan jo altid slukkes hvis man ikke kan lide det. Man kan faktisk selv lave det for en billig penge, se anden tråd på siden.

Redigeret af JA - 23-August-2009 kl. 14:10
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu