|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() Sendt: 25-August-2009 kl. 18:15 |
|
Har egentlig hele tiden regnet med at jeg skulle have Plasma, men er kommet lidt i tvivl pga. de rosende omtaler af "LED". Jeg har derfor oplistet de fordele og ulemper jeg kan se ved de to skærme som passer bedst i størrelse og budget. Jeg kan ikke gå over 46".
Samsung UE46B6000 +design +tyndt +deinterlacing +upscaling SD +lavt strømforbrug -lidt clouding -dynamisk backlight -trailling -dyrere Panasonic P46G10 +sortniveau +uniformt billede +motionresolution +hurtig respons -design -deinterlacing middelmådig -upscaling middelmådig -højt strømforbrug -plasma buzz -blæserstøj Er der noget at tilføje? |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
der er meget stor forskel på hvordan de viser et billede. Kan kun råde dig til og tage en dvd under armen og se dem begge. Redigeret af xcardman - 25-August-2009 kl. 18:49 |
||
![]() |
||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
Startede selv med at kigge efter plasma som dig. Er nu endt med at vælge Samsung LED eller LCD (har dog endnu ikke købt). Det er et fremragende fjernsyn, fantastisk flot i sit tynde design og gør SD-upscaling og deinterlacing rigtig godt, som du selv nævner. En ting mere du skal være opmærksom på er, at Samsung sælger så meget at de køber paneler hos andre. De vil selvfølgelig selv sige, at de kun køber paneler der er gode nok og lever op til standarderne. Samsungs egne paneler hedder SQ01 og SQ02. De købte hedder f.eks. CN01, BN01. Paneltypen kan ses som sidste af 3 angivelser på det lille klistermærke bagpå, hvor der også står serienummer. Google lidt efter det. (Hedder UN i USA). Jeg overvejer selv LE46b750/755 af samme grund. Den skulle med (meget større) sikkerhed være med et Samsung panel, da det er 200hz. |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Problemet er bare de forhold man bydes i butikkerne ikke ligner dem i ens egen stue. Der er da også nogle de kan kritiserer egne TV. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
det har du helt ret i, men billedet er alligevel meget forskelligt på et SD signal. at det kan tydeligt kan ses i en butik. Har set dem begge i en stue dog en 7070 uden den rødekant som en 6 serie har. Den er ikke køn efter min mening. En g10 er det tv, som nærmere sig mit pioneer 500M. Så hvis det er et billede som et crt tv du søger hedder det g10. en g10 har dog en ulempe og det er sort i et lyst lokale. Der er både mit pio og samsung 855 plasma model noget bedre. man kan godt hører blæserne i et helt stille rum. Men buzz er der ikke meget af. Om aften er sort rigtig god og fin kontrast i forhold til deres 2008 model pz80. Ellers skal du spare sammen og vente på samsungs model 9000 med local dimming. Edge led giver alså bare ikke et billede som et crt tv og med et naturligt snit og sig. er faktisk helt enig med Rasmus fra flatpanels, når han siger deres plasma model er noget bedre end edge led. det er nogen fine tv begge to, et lcd billede er bare ikke min smag. Men glæder mig da til at se phillips og samsung local dimming modeller. Men prisen bliver også i en lidt anden liga. Redigeret af xcardman - 25-August-2009 kl. 21:52 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er egentlig også sådan jeg har haft det, men jeg synes det bliver sværere og sværere at "diskriminere" ![]() "LCD er i bund og grund et dårligt udgangspunkt for TV-teknologi", men når producenterne nu år efter år får bugt med alle udfordringerne (f.eks. betragtningsvikler, sortniveau, farver, kontrast, hastighed osv.) så kan man som forbruger jo være ligeglad med hvor mange "tricks" der skal til inde bagved. Det kan også bare være fordi mine prioriteter har ændret sig (med alderen) ![]() Så længe man ikke kan se tydelige problemer med den skærm man nu en gang har købt, er den jo fin. Det er jo ikke sådan at man sidder og sammenligner med et referencebillede til hverdag. |
||
![]() |
||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
+1 LCD/LED har rykket sig meget. Når Otto og Bantam mfl skriver plasma er bedst, er det helt sikkert rigtigt. Men LCD har indhentet så meget, at det er "godt nok til de fleste". Og Plasma har altså også en række downsides. |
||
![]() |
||
tyksat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-August-2009 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
Har selv købt en 32B7050, og det er nok det bedste TV jeg
har set i lang tid. Indrømmet at jeg ikke er nørt men jeg nyder den flotte billede kvalitet. Vores antenneforening udsender næste alle kanal digitalt og det gør bare at alt står flot. Eneste ulempe, er der lyden er meget tynd. Her er jeg næste altid nød til at tænde for forstærkeren, for at kunne holde det ud. ![]() |
||
/Tyksak
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det med lyden betyder mindre i mit tilfælde da vi har surround sound og en logitech universal fjernbetjening der tænder og indstiller det hele med én knap
![]() Der er så lige det med "vibrant colours" (jeg læser det som lidt overnaturlige farver). Jeg har lidt svært ved at finde ud af om det så er godt eller skidt. Jeg ved godt at mange af entusiaterne herinde søger det asketisk neutrale billede, men omvendt lever mange hifi-nørder med højttalere der farver lyder på en bestemt måde - de siger oven i købet at det passer dem godt, selvom det ikke er neutralt. En ting er sikkert jeg vil hade at have et TV med generende "tendenser", altså noget som jeg og min familie opfatter tydeligt og generende. Det er jeg bange for at heftig dynamisk backlight vil være (for mig), det samme gælder blæserstøj/buzz (min kone), eller ringe sortniveau/shadow detail (mig). |
||
![]() |
||
![]() |
|
køb en pio 500M som mit ingen dynamisk kontrast og ingen blæser. har aldrig set så god sortniveau/shadow detail på et tv før.
nej det er svært valg. min anbefaling til dig og med de ting du ønsker, bliver du ikke tilfreds efter min vurdering. havde nok sparet op og ventet på deres model med local dimming. deres 8500 model. Kender en med et sony x4500, det er alså et rigtig godt tv. phillips kommer med denne http://www.consumer.philips.com/consumer/da/dk/consumer/cc/_ productid_46PFL9704H_12_DK_CONSUMER/LCD-TV+46PFL9704H-12 prisen er lidt i en anden liga, men billedekvaliteten får alså et stort løft |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så skal du lige læse mit første indlæg grundigt: jeg kan ikke gå over 46", desværre, men der er ikke plads. |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Letten er du sikker på blæserstøj og buzz er et problem med G10 ? Har du selv oplevet det eller kun læst om det..
Jeg spørger fordi det ikke er min oplevelse med G10. Så tjek lige op på det inden du fravælger G10 pga. det ![]() Mht designet.. tja det ligner jo et Samsung ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |