recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste BLU-rayafspiller til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste BLU-rayafspiller til DVD

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste BLU-rayafspiller til DVD
    Sendt: 26-August-2009 kl. 13:29

Er der nogle bud på hvor man får det bedste DVD billede?

Findes der modeller som ikke lider af layer-change delay?

Og hvis en afspiller støjer, er den selvfølgelig udelukket

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 13:33
Oppo BDP-831 der er på trapperne skulle være den bedste til DVD.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 13:34
synes ikke jeg har oplevet layer change på dvd på oppo'en, men måske jeg bare har været oplsugt af filmen så jeg ikke har lagt mærke til det
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 13:59
Er der nogen der kender en pioneer model, som ikke lider af layer-change, og som er god til DVD?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 14:05
Jeg har en "ældre"model fra Pioneer som jeg er fuldt tilfreds med. Den erstattede min Panasonic En hal masse 67EH eller noget , og Pioneeren er vildt meget bedre , men  jeg har læst mig frem til at den omtalte OPPO skulle være bedre.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 14:05

Har du ikke fået svar på det før?

Mindes at have set en del af dine indlæg efterhånden som går på om der er layer change på dvd på pioneer afspillere.. 

Jeg har prøvet 2 pio afspillere, lx71 og bd320 og der er layer change delay på dem begge. De er dog ok til dvd.

Ud fra dine indlæg, hvor du bliver ved med at spørge ind til pioneer afspillere, så virker det til du er hooked på at få en pio afspiller, og det er skam et udemærket valg! Du må ud i butikkerne og prøve dem og se om du kan leve med hastigheden eller mangel på samme og det layer change delay som er på dem!

Der er forresten også de nye denon og marantz modeller, som også skulle være værd at kigge nærmere på.



Redigeret af furious jt - 26-August-2009 kl. 14:10
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Er der nogle bud på hvor man får det bedste DVD billede?

Det er meget enkelt: Oppo 831, som nævnt før. Længere er den ikke. Der er andre afspillere som er gode (og det er en kærkommen udvikling, at der er mange på vej, som har god dvd-afspilning), men der er kun én som er bedst.

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Har du ikke fået svar på det før?

Mindes at have set en del af dine indlæg efterhånden som går på om der er layer change på dvd på pioneer afspillere.. 

Jeg har prøvet 2 pio afspillere, lx71 og bd320 og der er layer change delay på dem begge. De er dog ok til dvd.

Ud fra dine indlæg, hvor du bliver ved med at spørge ind til pioneer afspillere, så virker det til du er hooked på at få en pio afspiller, og det er skam et udemærket valg! Du må ud i butikkerne og prøve dem og se om du kan leve med hastigheden eller mangel på samme og det layer change delay som er på dem!

Der er forresten også de nye denon og marantz modeller, som også skulle være værd at kigge nærmere på.

 

Jeg har tidligere fået svar på nogle bestemte pioneermodeller, men ikke om der findes nogen som ikke lider af layer-change fænomenet.

Jeg ville allerhelst blive i pioneer, men hvis de ingen modeller har uden layer-change delay, så er det jo oppo´en jeg skal have fat på, når den kommer herhjemme.

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Har du ikke fået svar på det før?

Mindes at have set en del af dine indlæg efterhånden som går på om der er layer change på dvd på pioneer afspillere.. 

Jeg har prøvet 2 pio afspillere, lx71 og bd320 og der er layer change delay på dem begge. De er dog ok til dvd.

Ud fra dine indlæg, hvor du bliver ved med at spørge ind til pioneer afspillere, så virker det til du er hooked på at få en pio afspiller, og det er skam et udemærket valg! Du må ud i butikkerne og prøve dem og se om du kan leve med hastigheden eller mangel på samme og det layer change delay som er på dem!

Der er forresten også de nye denon og marantz modeller, som også skulle være værd at kigge nærmere på.

 

Jeg har tidligere fået svar på nogle bestemte pioneermodeller, men ikke om der findes nogen som ikke lider af layer-change fænomenet.

Jeg ville allerhelst blive i pioneer, men hvis de ingen modeller har uden layer-change delay, så er det jo oppo´en jeg skal have fat på, når den kommer herhjemme.

ok

Kan godt forstå du vil have en pio afspiller, men dem jeg har prøvet lider af pænt delay.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 14:51
Definitionen på et pænt delay er jo nok svævende, men jeg oplever det ikke som noget problem/irritationsmoment, men jeg oplever det heller ikke som et problem af load-tiden er lang... (er rundet de 40, så måske derfor)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 14:55

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Definitionen på et pænt delay er jo nok svævende, men jeg oplever det ikke som noget problem/irritationsmoment, men jeg oplever det heller ikke som et problem af load-tiden er lang... (er rundet de 40, så måske derfor)

Det må være derfor. Din reaktionstid mm. er ved at være lidt langsom, og så skal du vel også have pisset af inden filmen går igang, så der kan du bruge ventetiden på

Jeg synes delayet på pio 71'eren var lang. Ca. 1 - 1.5 sek. Men det var ikke noget der generede mig. Og bare fordi der er så stort delay på pio 71 og bd320 behøver det jo ikke være på din, selvom den er ældre



Redigeret af furious jt - 26-August-2009 kl. 14:56
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Definitionen på et pænt delay er jo nok svævende, men jeg oplever det ikke som noget problem/irritationsmoment, men jeg oplever det heller ikke som et problem af load-tiden er lang... (er rundet de 40, så måske derfor)

Det må være derfor. Din reaktionstid mm. er ved at være lidt langsom, og så skal du vel også have pisset af inden filmen går igang, så der kan du bruge ventetiden på

 

tak for dagens griner på kontoret - fin humor, som er skrevet på den "gode måde" med glimt i øjet 

Og som jeg , også i "plus 40" alderen, iøvrigt kan nikke genkendende til

 

MVH

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu