Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
|
Emne: Kan ikke åbne kontrolpanel??? Sendt: 26-August-2009 kl. 13:20 |
Sad lige og skulle indstallere et wireless netkort, og ville så lige ind i kontrol panel, men jeg kan ikke åbne det, der kom en blank vindue frem i ca 5 sek, også lukker det igen.. mystisk
Nogen der ved hvad der kan være galt???
|
 |
Willer
Super bruger
Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 313
|
Sendt: 26-August-2009 kl. 13:36 |
Hejsa
Hvilken Windows er det? XP, Vista etc.
Det kan være et af programmerne i dit kontrolpanel som er defekt. Mit bedste råd er at prøve at søge din windows mappe igennem for .cpl filer. Er der en af dem som har en meget ny dato, kan du evt. prøve at omdøbe den til noget andet (f.eks. .cplbak) og så se om kontrolpanelet vil åbne. Hvis ikke du kan finde frem til "synderen" via dato, kan du evt. omdøbe dem én efter én og forsøge at åbne kontrolpanelet efter hver omdøbning. På den måde burde du kunne finde ud af hvilken fil der forårsager problemet. Med mindre det selvfølgelig er noget helt andet som forårsager det.
Redigeret af Willer - 26-August-2009 kl. 13:39
|
Kristian
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 26-August-2009 kl. 14:43 |
Det er Vista.
Den skriver en gang imellem en fejl, noget med media network sharing er lukket ned.. men da computeren virkede som den skal ud over det, har jeg ikke taget mig af det.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 26-August-2009 kl. 22:13 |
Har nu fundet ud af den heller ikke kan åbne Windows update eller netværks og delingscenter.
Mystisk, har lige kørt anti virus test, uden at finde noget..
Det kan vel ikke være min anti virus der blokere for noget? Jeg bruger avast.
Jeg kan godt komme ind i computeradministration, men kan ikke rigtig finde nogen fejl i loggen..
Redigeret af Pizzabager - 26-August-2009 kl. 22:33
|
 |
Vendel
Super bruger
Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 00:08 |
Jeg mener der var et problem med Nero på et tidspunkt, der gjorde at man ikke kunne åbne kontrolpanelet. Der skulle man ændre en fil i Nero, NeroBurnRights.cpl til noget andet, f.eks. NeroBurnRights.cplbak, hvis jeg husker rigtig.
|
PV
|
 |
Leon S
Bruger
Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 61
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 12:05 |
Pizzabager skrev:
Har nu fundet ud af den heller ikke kan åbne Windows update eller netværks og delingscenter.
Jeg kan godt komme ind i computeradministration, men kan ikke rigtig finde nogen fejl i loggen..
|
Hej Pizzabager! - Jeg kan bekræfte den mistanke, som Vendel har skrevet til dig om. Jeg mistede selv mit kontrolpanel på et tidspunkt; og efter nogen tid gik det op for mig, at det skete efter at jeg havde installeret en ekstern DVD-brænder samt - og det er det væsentlige - det medfølgende Nero-program, der håndterer brænding og afspilning m.v. af DVD'er og CD'er.
Desværre havde jeg ikke selv forstand på at rette noget; men jeg kan sige dig, at min hjælper gik ind og fandt en cdl-fil, hedder den vist, og omdøbte den til et andet (tilfældigt) navn. Med sit oprindelige navn konfliktede den nemlig på en eller anden måde med kontrolpanelet.
Jeg håber dette kan sætte dig eller en anden her på tråden i gang med noget.
M.v.h. Leon
|
Leon
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 12:57 |
Leon S skrev:
Pizzabager skrev:
|
Hej Pizzabager! - Jeg kan bekræfte den mistanke, som Vendel har skrevet til dig om. Jeg mistede selv mit kontrolpanel på et tidspunkt; og efter nogen tid gik det op for mig, at det skete efter at jeg havde installeret en ekstern DVD-brænder samt - og det er det væsentlige - det medfølgende Nero-program, der håndterer brænding og afspilning m.v. af DVD'er og CD'er.
Desværre havde jeg ikke selv forstand på at rette noget; men jeg kan sige dig, at min hjælper gik ind og fandt en cdl-fil, hedder den vist, og omdøbte den til et andet (tilfældigt) navn. Med sit oprindelige navn konfliktede den nemlig på en eller anden måde med kontrolpanelet.
Jeg håber dette kan sætte dig eller en anden her på tråden i gang med noget.
M.v.h. Leon
|
Det må være en CPL fil du mener??
Jeg har faktisk nero indstalleret, men synes da godt jeg kunne komme ind i kontrolpanel tidligere, og har haft nero i lang tid..
Jeg har søgt efter den nero fil. men ikke fundet noget, måske jeg skulle prøve igen.
jeg søger på *.cpl og for en liste frem, men synes ikke jeg kan se noget med nero på den liste.
ud over det er det også windows update som ikke længere kommer frem..
|
 |
Benny From
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 858
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 13:21 |
Hvis du Googler på denne søgning:
can't open control panel vista
får du ca. Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 1.800.000 for can't open control panel vista.
Så du er vist ikke helt alene i verden
|
 |