|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() Sendt: 27-August-2009 kl. 21:36 |
|
Er der nogen i Kbh el. omegn, der ejer den nævnte DVE Basics på Blu Ray (eller DVD, det er vel det samme når afspilleren er PS3?) og er så flink, at låne den ud i løbet af weekeden, eller når det passer? På forhånd tak...
EDIT: Når jeg nu tænker over det, hører emnet måske til i et andet forum...anyway... Redigeret af amorbavian - 27-August-2009 kl. 21:37 |
||
BORING! |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Det afhænger af, hvad du skal bruge den til. På BD-udgaven er der nogle klip, som kan være gode til test af 24p, samt nogle testbilleder, som kan vise, om du har korrekt 1:1 pixel mapping. Testen for fejl fra kunstig skarphed findes muligvis også kun på BD-udgaven. Du gider nok ikke køre til Jylland for at låne mine. Under alle omstændigheder er de så billige, at det nok ikke kan betale sig at jagte ret meget rundt. |
||
![]() |
||
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() |
|
PZ85 klarer 24p og 1:1 ganske fint så vidt jeg ved. Skarphed ved jeg ikke..det er skruet helt ned hos mig lige nu. De er nogenlunde billige, men problemet er, at jeg har haft en, som er blevet pist væk. Så det er lidt ærgeligt, at bruge 150kr for en igen - man kan jo få en film til de penge |
||
BORING! |
||
![]() |
||
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() |
|
hvor godt virker denne kalibrerings blu ray?
Har en sanyo z4 og en samsung r86 ville det hjælpe på billedet at købe en? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo men ikke saa meget, som en professionel kalibrering - isaer mht. din Samsung har jeg hoert at man kan faa et meget mere korrekt billede efter en professionel kalibrering. Men den goer selvfoelgelig ondt paa pengepungen. BD'en giver dig nogle testbillede, hvor du selv indstiller indtil kravene er opfyldt saa godt som muligt. Ud over det laerer man en del basis ting omkring billede(gengivelse, kvalitet, korrekthed o.l.) |
||
BORING! |
||
![]() |
||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
|
DVE Basics DVD/BD er et udmærket værktøj til kalibrering af sit fjernsyn. Men personlig mener jeg at den ikke pengene værd med mindre at fjernsynet ikke giver dig en del indstillingsmuligheder (hvidbalance kontrol, rgb etc). Herfra er de forskellige "THX film" såsom Signs, Star Wars, Hildalgo mv ganske udmærket til en simpel kalibrering da de indeholder et simpelt kalibreringsprogram. Men som amorbavian korrekt nævner så er kalibreringen med disse DVD'er/BD'er kun det næstbedste efter en professionel kalibrering
![]() |
||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |