recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVE Basics BD / Hjælp / Låne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVE Basics BD / Hjælp / Låne?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Emne: DVE Basics BD / Hjælp / Låne?
    Sendt: 27-August-2009 kl. 21:36

Er der nogen i Kbh el. omegn, der ejer den nævnte DVE Basics på Blu Ray (eller DVD, det er vel det samme når afspilleren er PS3?) og er så flink, at låne den ud i løbet af weekeden, eller når det passer?

På forhånd tak...

EDIT: Når jeg nu tænker over det, hører emnet måske til i et andet forum...anyway...

Redigeret af amorbavian - 27-August-2009 kl. 21:37

BORING!
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

(eller DVD, det er vel det samme når afspilleren er PS3?)

Det afhænger af, hvad du skal bruge den til. På BD-udgaven er der nogle klip, som kan være gode til test af 24p, samt nogle testbilleder, som kan vise, om du har korrekt 1:1 pixel mapping. Testen for fejl fra kunstig skarphed findes muligvis også kun på BD-udgaven.

Du gider nok ikke køre til Jylland for at låne mine. Under alle omstændigheder er de så billige, at det nok ikke kan betale sig at jagte ret meget rundt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 22:29

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

(eller DVD, det er vel det samme når afspilleren er PS3?)

Det afhænger af, hvad du skal bruge den til. På BD-udgaven er der nogle klip, som kan være gode til test af 24p, samt nogle testbilleder, som kan vise, om du har korrekt 1:1 pixel mapping. Testen for fejl fra kunstig skarphed findes muligvis også kun på BD-udgaven.

Du gider nok ikke køre til Jylland for at låne mine. Under alle omstændigheder er de så billige, at det nok ikke kan betale sig at jagte ret meget rundt.

PZ85 klarer 24p og 1:1 ganske fint så vidt jeg ved. Skarphed ved jeg ikke..det er skruet helt ned hos mig lige nu.

De er nogenlunde billige, men problemet er, at jeg har haft en, som er blevet pist væk. Så det er lidt ærgeligt, at bruge 150kr for en igen - man kan jo få en film til de penge

BORING!
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 23:12
hvor godt virker denne kalibrerings blu ray?

Har en sanyo z4 og en samsung r86 ville det hjælpe på billedet at købe en?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 09:52

Jo men ikke saa meget, som en professionel kalibrering - isaer mht. din Samsung har jeg hoert at man kan faa et meget mere korrekt billede efter en professionel kalibrering. Men den goer selvfoelgelig ondt paa pengepungen.

BD'en giver dig nogle testbillede, hvor du selv indstiller indtil kravene er opfyldt saa godt som muligt. Ud over det laerer man en del basis ting omkring billede(gengivelse, kvalitet, korrekthed o.l.)

BORING!
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 10:40
DVE Basics DVD/BD er et udmærket værktøj til kalibrering af sit fjernsyn. Men personlig mener jeg at den ikke pengene værd med mindre at fjernsynet ikke giver dig en del indstillingsmuligheder (hvidbalance kontrol, rgb etc). Herfra er de forskellige "THX film" såsom Signs, Star Wars, Hildalgo mv ganske udmærket til en simpel kalibrering da de indeholder et simpelt kalibreringsprogram. Men som amorbavian korrekt nævner så er kalibreringen med disse DVD'er/BD'er kun det næstbedste efter en professionel kalibrering    
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu