|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() Sendt: 20-August-2009 kl. 22:59 |
Hej, Vi skal flytte i nyt hus når de står færdigt en gang til foråret. Derfor er jeg lidt i tvivl om hvilke kabler jeg skal have bygget ind i væggen. Så så lige man kan købe flad tv idag med usb indgang og en form for mediareceiver så man kan streame film/bileder/musik til tv. Men hvordan virker det..? Jeg synes nemlig det kunne være fedt hvis man kunne nøjes med flad tv på væggen og undgå at skulle trække kabler i væggen til en dvd/blu ray der stå nedenunder tv. jeg synes det ser bedre ud hvis tv hænger alene og svæver på væggen uden kabelskjulere etc og så bare få lavet antenne/net og strømudtag bag ved tvet. Hvad siger i, virker det at streametil tv idag direkte og ikke igenem en feks popcorn hour |
|
![]() |
|
videomate ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Hej,
Hvad med lyd? Kan du leve med skærmens lyd eller skal du have forbundet den til receiver, så også lyd fra tv modtagelse kan høres via anlægget. /Henrik |
|
![]() |
|
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
Hej, jeg kan sagten leve med tvets lyd, da jeg laver en hjemmebio i kælderen hvor det store grej skal op Jeg vil bare undgå at der skal kabler fra TVét i Stuen til en bluray/dvd/zaptor boks og lignende - alt skal streames fra en NAS, dvs billeder/film og så skal du kunne sætte zaptor eller andet digital tv kort direkte i TV. DVS at der bagved tv kun skal være strøm/net/antenne og derved ingen kabler under tv fordi alt media streames. Tv skal være min 50´og jeg har set Samsung laver usb@media eller noget i den retning, men mit spørgsmål er om det virker, eller om der er andre fabrikanter der laver det bedre end Samsung, evt Panasonic..? For vil helst have plasma. Håber der er nogle på forum der kan dele erfaringer. Redigeret af nkt1 - 21-August-2009 kl. 11:35 |
|
![]() |
|
![]() |
Er der ingen der kan hjælpe med lidt erfaring her..? Kan man undvære en medieafspiller til at stå under tv og streame indhold fra en evt NAS direkte på TV, så man undgår forkellige apparater under tvét der alligevel fylder.. Ifølge producenten, ja så kan du, men virker det..? Håber i kan hjælpe med lidt erfaringer Måske skulle denne tråd være oprettet i distribution og udstyr generelt.? Redigeret af nkt1 - 28-August-2009 kl. 11:54 |
|
![]() |
|
popcorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
![]() |
Ja og nej Samsungs implementation er pt. en af de bedste og fungerer nogenlunde, men det har stadig en hel del begrænsninger som gør at jeg aldrig vil kunne se det som en erstatning for en dedikeret media streamer eller htpc der bliver opdateret og tilføjet features og kan erstattes som behovet ændrer sig. Du vil bruge alt for meget tid på at tilpasse dit miljø til den løsning som TV'et nu tilfældigvis understøtter både med hensyn til formater, upnp servere osv. og du vil ikke have nogen muligheder for fremtidig udvikling hvis du integrerer det hele så kraftigt baseret på blot de indbyggede muligheder. Redigeret af popcorn - 28-August-2009 kl. 12:00 |
|
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, tak for svar. så det bedste/mest diskrete måde at gøre det på idag ville være at købe en WD TV eller Asus eee og hænge denne på væggen bag tv og koble den til det trådløse netværk, fordi denne kan firware opdateres og håndtere filer/streaming bedre..?
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Nej - det var nogle forkerte alternativer du valgte en WDTV kan slet ikke streame, den har ingen netværksforbindelse (medmindre du modder den) - skal du endelig have noget til at streame med skal du købe noget der native er designet til det. Det er meget lettere. en Asus EEE har ikke kræfter nok til hd afspilning, glem den Uanset hvad du vælger så glem alt om trådløs streaming, det er alt for ustabilt og hastigheds begrænset - skal du streame HD filer skal du have en trådet forbindelse.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |