|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() Sendt: 29-August-2009 kl. 09:50 |
|
skrevet af en bruger JA, taget fra denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65253& PN=1&TPN=500. Philips Cinema 21:9 har dog et kæmpe potentiale og en professionel kalibrering, der også tager udgangspunkt i service menuen (det gjorde jeg ikke), kan med stor sandsynlighed gavne ret markant. Ja lad os stemme om det, hvordan tror man en 32PFL9604 står Der er faktisk ikke sket det store på plasma de sidste 3-4 år, man har forbedret sortniveau til noget der kun er teknisk målbart, det er ikke blevet "skarpere", man har ikke opfundet bedre farver ( måske billiarder af farver istedet for milliarder af farver ) . Min panaforhandler fortæller igen og igen at han stoppede med at kunne se forskel for 4 år siden. Hvert år annonceres nye fantastiske modeller, er man nede og checke, og bliver skuffet hver gang, der er jo ikke en synlig forbedring. Men på LCD tilgengæld sker der forbedringer der kan ses.
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Ja påstår også at genskin er et kæmpe problem på en plasma skærm. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var bedre, så kan I lege derovre med plasma
|
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
|
Jeg er stoppet med at prøve at hjælpe dem som skal have nyt tv osv. Jeg gider simpelthen ikke høre på lcd fanatikere som påstår det ene og det andet. Jeg synes det er fint man køber et lcd såfremt man synes det har det man har brug for. Men jeg synes dog at man hvis man skal ud og købe tv i 15.000-20.000kr klassen så skylder man sig selv at undersøge markedet, og tage ud og så om nu lcd er det rigtige for en, og ikke bare låse sig fast fra starten af. Nogle VIL have lcd oga flere featueres så fred være med det, det er sq da helt fint. Men søger man bedste billedekvalitet så skylder man sq sig selv til at se på et plasma og ikke bare låse sig fast til lcd pga gamle fordomme og uvidenhed overfor plasma. Når man så herinde råder folk til at tage ud og se på et plasma istedet, så går folk helt i selvsving og påstår det ene og det andet. Nixen bixen karen blixen, jeg er færdig med det. Der kommer intet godt ud af at hjælpe folk med nyt tv herinde. Hvis ikke trådstarter selv går i lcd-selvsving så kommer andre medlemmer og gør det. Det skal så også siges at nogle plasma fanatikere gør det samme, dog ikke i så stor grad synes jeg. Det er bare en skam for til sidst er der ikke flere der orker at hjælpe og så køber folk det der liver rådet til at dem som råber højest, og det er oftest dem der er heeeelt gal på den. Jeg ved ikke om "religionskrig" herinde er blevet værre fordi der er kommet yngre medlemmer, eller folk måske bare ikke er klogere eller keder sig... Det virker som om mange ikke kan se ud over deres egen næsetip og forstå at deres udstyr ikke altid er det bedste, samt at nogle har andre behov end en selv. Og så lytter folk ikke til de facts der bliver lagt på bordet og holder fast i egen mening, og så går den vilde diskution, og den bliver tit usaglig og tåbelig Det var lidt morgensurhed her fra. Og jeg mener ikke per definition at yngre medlemmer opfører sig som ovenstående. Sådan skal det helst ikke forståes Redigeret af furious jt - 29-August-2009 kl. 10:27 |
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
Er der ikke lige så mange plasma fanatikere herinde. Men generelt burde vi nok være bedre til at få oplysninger fra der der beder om råd, med hensyn til lysindfald, brug af tv om dagen og aften, hvad de foretrækker af udsendelse m.m.
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
|
Enig, og jo der er også plasmafantikere, som burde læse og forstå trådstarters behov inden det hele går op i biledekvalitet, når nu det ikke er det trådstarter har medst behov for. Redigeret af furious jt - 29-August-2009 kl. 10:29 |
||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||
![]() |
||
![]() |
|
furious jt
Efter denne omgang er jeg også helt færdig. Jeg har ikke ikke engang anbefalet noget, men trådstarter tror den model vil være langt bedre til SD end hans crt tv. derfor mit svar, Men alligevel ender det på denne måde. bestemt lcd er blevet meget bedre og folk må købe hvad de vil. Men der meget stor forskel på de forskellige lcd tv Redigeret af xcardman - 29-August-2009 kl. 10:34 |
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
|
Tror ikke du skal skrive for meget om hvor dumme svar man får tilbage, du er vist ikke selv altid for heldig med dit ordvalg ![]() Ignorer det dog i stedet for hele tiden at ville have det sidste ord. |
||
![]() |
||
![]() |
|
trådstarter spørger om en 8000 serie phillips giver et langt bedre SD end crt tv. så er mit svar måske også dumt. dette er snart ved at udvikle sig til krig mellem kristen og muslimer. vi tror begge to på billedekvalitet, men vi beder til gud på forskel måde. hvilken er bedst. derfor gider jeg ikke det mere. og læs nu hvad jeg skriver. Han påstå plasma og lcd er helt ens |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
@xcardman Du må bare acceptere at der er nogen der er uden for pædagogisk rækkevidde. Af samme årsag læser jeg selv yderst sjældent i TV forummet, da jeg får ondt i nakken af alt det hovedrysten. |
||
![]() |
||
![]() |
|
fremover burde man have et filter, så man ikke kunne se emne TV apparater ![]() |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Well said ![]() Men i grunden skal vi acceptere, at nogle kan bedst lide LCD, og andre plasma, men jeg synes virkelig det er underligt at man ikke går efter det mest naturlige billede, og alene den hakken som fremkommer på LCD var grunden til jeg gik fra Sony LCD til plasma i sin tid, Desuden køber de fleste (tror jeg) deres tv sammen med fruen i Bilka, og her er LCD meget bedre repræsenteret, og det giver måske logik for nogle at det så er fordi det er bedst. Folk køber tit med hovedet under armen, og selv en del fra min familie tror man får det bedste billede fra en PS3 ved at have et Tv fra sony ![]() Men ellers enig med F-JT: skal man have et nyt tv i 15k klassen, så skylder man sig selv at undersøge markedet - desværre køber vi allesammen for meget udstyr ud fra reviews.. - ikke hvad vi selv har lyttet og set os frem til. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |