recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32/37 - lcd/plasma - hvilket ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32/37 - lcd/plasma - hvilket ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jenschr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: 32/37 - lcd/plasma - hvilket ?
    Sendt: 30-August-2009 kl. 16:53

Er på udkig efter et godt lcd el. plasma tv.....har behov for råd el. hjælp.

Det skal bruges til alm. antenne, meget gerne MPEG4 indbygget. Skal bruges til alm. tv antenne og have et ok design og nogenlunde fremtidssikret - der er 2 - 3 meter fra sofaen til der hvor tv'et skal stå. Tænker på en størrelse enten i 32" el. i 37" tommer...om det er plasma i 37" el. lcd er lige meget. Det skal kun bruges til at se alm tv på og bliver koblet på en Viasat box. 

Hvilken model(ler) er bedst iøjeblikket ? Pris ide....max 8000,00 kr... 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 17:00

Hvis det skal bruges til Analogt TV og som monitor for Sat.modtager, så er det jo totalt undrordnet hvad den Digitale Tuner kan eller ej kan, den skal ikke bruges.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis det skal bruges til Analogt TV og som monitor for Sat.modtager, så er det jo totalt undrordnet hvad den Digitale Tuner kan eller ej kan, den skal ikke bruges.

du drak sgu for meget igår

Han henviser til en Parabol og sit antenne stik, som jo efter 1.11, er digitalt HVIS han ikke har kabeltv, som jeg formoder nej til når han siger Viasat boks.
------------------------------------------------------------ -----------------------

1: du skal have et TV med MPEG4 (DVBT) vil jeg formode udfra din "antennestilk" beskrivelse. så kan du se DRHD også efter d. 1.11.2009

2: en Viasat HD boks, så du kan udbytte tv'ets fulde potentiale, og se 1080i film på skærmen i super kvalitet.

Der er vel min Skærm LG PQ6000 serien, eller Panasonic som de bedste du kan vælge.

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 17:44

På 3 meters afstand bliver et 32" for lille efter min mening, så jeg vil foreslå mindst 37".

Selv har jeg mit 37" stående på rullebord som kan trækkes frem og tilbage, mellem ca. 2 og 3 meter. Det har et passende størrelse på 2 meters afstand og kan gå på 3 meters afstand.

Der er dog typisk et bredere udvalg i 40" end i 37" (i hvertfald for LCD) og priserne er tæt på hinanden, så hvis du har plads til 40" så foreslår jeg at tage det med i overvejelserne (selv havde jeg dårlig plads til et 40").

Man kan finde gode Sony LCD modeller i 37/40" under 8000,- (f.eks. W5500 serien), men der er sikkert mange andre gode valg. Plasma priser og modeller har jeg ikke styr på.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu