recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lovligt at sælge windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLovligt at sælge windows

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: Lovligt at sælge windows
    Sendt: 29-August-2009 kl. 19:12

Hej derude,

Jeg tænker at købe Windows 7 når den er frigivet.

Kan jeg lovligt sælge min Windows Vista Ultimate retail ???

Jan

Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af meyhoff meyhoff skrev:

Hej derude,

Jeg tænker at købe Windows 7 når den er frigivet.

Kan jeg lovligt sælge min Windows Vista Ultimate retail ???

Jan

Det kan du godt, bare du sletter den fra den PC du har den på, så kan den sælges som enhver anden vare.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 19:53
Du kan nok godt sælge den, men hvem vil dog købe den.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 20:20
lol ja - brugt elendigt OS til salg. - hmm der må ikke være mange brikker at flytte med hos køber hvis den skal gå igennem.
Glem hellere det og ram den ind og hæng den i Hall of shame. Men må da godt nok lige love for at der er en der har spyttet i kassen, MS burde næsten af ren og skær respekt forære dig en ny Win7 Ultimate.
Har selv en retail udgave, men den er kastet i nakken af MS selv og der står rent faktisk direkte på den at de ikke er til videresalg. (DVD'erne kom ganske vist heller ikke lige i originalindpakningen.)
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 20:36
Den kan være i hallen sammen med Me 
(Som kom, fordi de ikke var færdige med XP - Wuiiii, en stripped W98 - SÅ kører vi!)
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 20:58

Til spørgsmålet: Jeg ved ikke, om det kommer an på, hvilken version du har. Det er måske en meget god idé - at læse det med småt inden.

Iøvrigt så ka' jeg ikke helt fordstå det med ME-versionen ! Jeg kørte med ME uden nævneværdige problemer ind til jeg skiftede min PC ud med en større og hurtigere og derved fik XP.

Har heller ikke haft noget bøvl med Vista Ultima, som jeg pt. har på en sideløbende partition til min XP Pro.

Jeg er så også af den opfattelse, at de fleste styresystem-problemer er fejl 40 relaterede.
Men det er jo altid nemt, at skyde skylden på andre end én selv.

Redigeret af Roland - 30-August-2009 kl. 21:29
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Iøvrigt så ka' jeg ikke helt fordstå det med ME-versionen ! Jeg kørte med ME uden nævneværdige problemer ind til jeg skiftede min PC ud med en større og hurtigere og derved fik XP.

For at få ME til at starte hurtigere op, strippede man mange tusinde linjer fra registreringsdatabasen fra den hidtidige w98, der var en videreudvikling af 95. Det gik godt for de fleste brugere, men erhvervsbrugere, som var dumme nok til ikke at køre NT, blev solgt endnu mere, end de havde været med 98. Man havde fx. beskåret muligheden for ODBC, og det er normalt ikke populært i et miljø, hvor man ofte har en form for dokument- og/eller økonomistyring.

Jeg er så også af den opfattelse, at de fleste styresystem-problemer er fejl 40 relaterede.  

Ja, Word laver pga dårlig kodning 40 fejl om dagen. Et ordenligt styresystem lukker Word, mens et dårligt lukker styresystemet. Du har helt ret i din betragtning - flot analyseret!

Øhm, var det ikke dét, du mente med fejl 40? Spørgsmålet er så, om du har begået én
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Ja, Word laver pga dårlig kodning 40 fejl om dagen. Et ordenligt styresystem lukker Word, mens et dårligt lukker styresystemet. Du har helt ret i din betragtning - flot analyseret!

Øhm, var det ikke dét, du mente med fejl 40? Spørgsmålet er så, om du har begået én

Desværre, så har du helt ret.. Vista har været årsag til mange utilfredse brugere, som IKKE ved om det er dem eller deres operativ system som er problemet. Værst er når de ikke ved det "bare" er vista som er problemet.
Man skal også være bare lidt seriøs og varieret i sin brug af maskine for at se problemerne. Så det hjælper ikke når folk siger det kører perfekt når de kun åbner en stifinder og læser mail.

Nå, men de gode nyheder er win7 kører super! Den kan roligt få sin Ultimate Hat på, og bære MS i land i et år.. men hvor mange brugere er hoppet over på Æble platformen eller måske prøvet linux, og nu indset at deres alternativ også kører rigtig godt.

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 04:31
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Desværre, så har du helt ret.. Vista har været årsag til mange utilfredse brugere, som IKKE ved om det er dem eller deres operativ system som er problemet. Værst er når de ikke ved det "bare" er vista som er problemet.
Man skal også være bare lidt seriøs og varieret i sin brug af maskine for at se problemerne. Så det hjælper ikke når folk siger det kører perfekt når de kun åbner en stifinder og læser mail.

......

Det var da godt nok en noget grov og subjektiv antagelse, du disker op med her. Hva' fa.. kender du til, hvor meget og hvad f.eks. jeg bruger mine computere til ???
Magen til bedrevidende karlsmart-udtalelse, ska' man da lede længe efter.

Virkelig også "flot" og sarkastisk, som Hr. Breddam udfolder sig.   

Sorry, men ka' virkelig ikke tage den slags udtalelser seriøst.

EOD - over and out.

Redigeret af Roland - 24-September-2009 kl. 04:32
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 05:44

Jeg må da også sige at jeg har haft Vista computer i 2 år og 4 måneder og har ikke haft nævneværdige problemer med Vista. Det største problem var at jeg ikke kunne få overført alle mine mails med undermapper osv. fra Outlook Express til Windows Mail på tilfredsstillende vis og gik derfor over til Thunderbird som jeg er blevet lige så glad for som jeg var for OE. Og jeg arbejder på min computer dagen lang herhjemme, dag efter dag også når jeg er i Norge, Sverige, Lithauen eller Filippinerne. Den er min private computer såvel som min arbejdscomputer. Så det er mails i tusindvis, internet, beregninger, 3D og 2D tegning af huse osv. For iøvrigt har jeg haft Windows 95, 98 og XP Pro før det og de kørte alle sammen fint.

Så jeg kan heller ikke genkende klagerne over Windows OS'erne. Hvis det fungerer så dårligt for Jer, hvorfor skifter I så ikke?  hehehe...     Jeg har ikke tænkt mig at skifte - jo måske til en anden og bedre (flere hestekræfter) computer. Problemet er at p.t. er udvalget af bærbare i en god kvalitet og som har væsentligt bedre specifikationer end den jeg har nu, ikke så vældigt stor. Jeg havde fundet en Toshiba på et tidspunkt, som jeg synes var super, men den er taget væk fra deres hjemmeside og bortset fra at det var en Qosmio kan jeg ikke huske hvad den hed, så den er lidt svær at finde. Så jeg afventer om ikke der dukker en Toshiba, LG eller Fujitsu-Siemens (eller anden god kvalitet) op, i 16-18" segmentet op, med virkelig gode hestekræfter.

Men som sagt Windows OS'erne er for mig at se meget gode.

Om du må sælge din Vista Ultimate? Tja i princippet kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen med det. Men kan der ikke være en begrænsning i at den kun må installeres på den computer den er købt til (måske kun hvis det er OEM)??

Redigeret af Thorvald - 24-September-2009 kl. 05:47
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Point: 700
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 08:43
Jeg har lige rundet 2 år med min Vista Businees, og det har været et meget skidt bekendskab!
jeg har været nødt til at formatere min pc 3 gange, pga underlige fejl!
Jeg tror jeg har oplevet samtlige problemer med min(sådan føles det i hvert fald!)
Alt fra en blå skærm når jeg starter op, til stifinder og explore ikke svare.

Jeg sidder i en klasse med små 25 vista computere, så vidt jeg kan se er det nogle få der er hårdt ramt og andre der kører fint med det.

En ting er sikkert: jeg skifter til win 7 så snart det kan købes!
Med Venlig Hilsen
Stefan

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9439
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Jeg har lige rundet 2 år med min Vista Businees, og det har været et meget skidt bekendskab!
jeg har været nødt til at formatere min pc 3 gange, pga underlige fejl!
Jeg tror jeg har oplevet samtlige problemer med min(sådan føles det i hvert fald!)
Alt fra en blå skærm når jeg starter op, til stifinder og explore ikke svare.

Jeg sidder i en klasse med små 25 vista computere, så vidt jeg kan se er det nogle få der er hårdt ramt og andre der kører fint med det.

En ting er sikkert: jeg skifter til win 7 så snart det kan købes!

For 1,5år siden tog jeg det store spring væk fra det trygge windows univers. Har i tidens løb benyttet DOS 3.3, 4.1 Windows 3.0, 3.1, 95, 98, 2000 og XP.

Der skulle prøves noget nyt, især da der også blev indkøbt en PS3 til at spille på.

Valget faldt på en iMac med Leopard. Jeg købte også en Vista, bare for at være sikker. Både Leopard og Vista blev installeret parrallelt på maskinen.
Vista installationen gik fint, bortset fra at den altid kommer med en mystisk windows fejl når den starter op. Jeg var jo vant til windows, så det var jo til at leve med. Både leopard og vista var spændene i starten, alt var jo nyt og anderledes i forhold til XP.
Alle eksterne enheder (Printer, kamera, video kamera, exktern hdd) blev installeret uden de store problemer. Alle drivere lå allerede indbygget i Leopard, mens vista driverne skulle downloades.

De første 6 uger var en blandet fornøjelse, Leopard var virkelig ustabil. Vista, var ok, selvom man ofte fik "program not responding" når man kørte forskellige applikationer. Jeg fandt dog ud af ustabiliteten skyldes en fw fejl på min eksterne disk.

Derefter har Leopard kørt klippe stabilt, ingen fejl meddelser overhovedet. Ingen programmer der hænger. Ingen "blå" skærm. Ingen bøvl overhovedet. Vista derimod, får ofte "program not responding", samt underlige windows fejl. Jeg har aldrig oplevet et Dos/windows system der har været tæt på samme stabilitet som Leoparden.

I dag bruger jeg vel Leopard 98% af tiden og Vista 2% af tiden.

For 2 år siden troede jeg Windows var godt og smart. Ja for nørden og ham der gider bøvle med OS. Ham der bare ønsker at der tændes på knappen og så kører alt stabilt og uden bøvl bør virkeligt overveje om hvorfor det er han vil have Windows.

Måske er Windows 7 mere stabilt, men kan det måle sig med konkurrenterne ?

P.s. Er der nogle som vil købe en Vista Licens, den er stort set ikke brugt

Redigeret af lahan - 24-September-2009 kl. 10:11
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu