recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afløser til MyMovies/MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfløser til MyMovies/MCE

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tjementum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Afløser til MyMovies/MCE
    Sendt: 31-August-2009 kl. 19:20

Jeg har i mange år brugt Microsoft MediaCenter med MyMovies, men er nu på udkig efter en afløser.

Mit "problem" er at jeg efterhånden kun bruger MediaCenter til MyMovies, og jeg synes ikke at MyMovies har fuligt med. Til lyd har jeg købt Sonos, og mit Floppy DVBTV bruger jeg efterhånden ikke mere. Pictures bruger jeg en sjælden gang i mellem.

Et andet problem med MyMovies er at mange af de nye films ikke findes i databasen, så ofte kan jeg ikke se info om de films jeg har.

Her er mine krav:

1. Skal kunne køre under Windows 7.
  2. Oversigt over films, med mulighed for at se cover art, skuespillere, abstract osv.
  3. Mulighed for at navigere med Micorosft MCE Remote Control.
  4. Mulighed for at afspiller rippede DVD'er (VIDEO_TS foldere) og gerne .mkv filer.
  5. Stabilt. Hvis det er ustabilt stopper min kone med at bruge det, og det er altså ikke godt.
  6. Mulighed for at sortere, så nyeste films vises først.

Nice to have (i prioriteret rækkefølge):

1. Flot... jeg har altid sværget til Media Center, da det IMO har den fedeste brugergrænseflade. Kan godt lide animationerne. Det må ikke være nørded (WAF you know).
  2. Opdateret film database, som også indeholder nye films.
  3. Folder monitor. Jeg elsker at My Movies selv "opdager" films jeg ligger i min "Movies" mappe, og selv finder cover art, abstracts osv.
  4. Må gerne kunne bruges til Pictures og TV recording.
  5. Hurtig. Jeg har en 2GHz Core Duo (32 bit) og bruger indbygget grafik (Windows Experince index på 3.2), så et er ikke den hurtigste maskine. Media Center er egentlig meget responsive, men MyMovies er meget langsomt.
  6. Mulighed for at se en liste over films man ikke har set.
  7. Mulighed for at disable features som ikke bruges. Jeg har altid været irreteret over at MCE viser en masse menupunkter, som jeg ikke bruger, når jeg nu kun har brug for My Movies, Pictures og TV.

Hvilke alternativer har jeg? Og evt. hvilke af mine krav lever de ikke op til?

På forhånd tak.

: Thomas

Redigeret af tjementum - 31-August-2009 kl. 20:23
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af tjementum tjementum skrev:

Jeg har i mange år brugt Microsoft MediaCenter med MyMovies, men er nu på udkig efter en afløser.

Mit "problem" er at jeg efterhånden kun bruger MediaCenter til MyMovies, og jeg synes ikke at MyMovies har fuligt med. Til lyd har jeg købt Sonos, og mit Floppy DVBTV bruger jeg efterhånden ikke mere. Pictures bruger jeg en sjælden gang i mellem.

Et andet problem med MyMovies er at mange af de nye films ikke findes i databasen, så ofte kan jeg ikke se info om de films jeg har.

Her er mine krav:

1. Skal kunne køre under Windows 7.
  2. Oversigt over films, med mulighed for at se cover art, skuespillere, abstract osv.
  3. Mulighed for at navigere med Micorosft MCE Remote Control.
  4. Mulighed for at afspiller rippede DVD'er (VIDEO_TS foldere) og gerne .mkv filer.
  5. Stabilt. Hvis det er ustabilt stopper min kone med at bruge det, og det er altså ikke godt.
  6. Mulighed for at sortere, så nyeste films vises først.

Nice to have (i prioriteret rækkefølge):

1. Flot... jeg har altid sværget til Media Center, da det IMO har den fedeste brugergrænseflade. Kan godt lide animationerne. Det må ikke være nørded (WAF you know).
  2. Opdateret film database, som også indeholder nye films.
  3. Folder monitor. Jeg elsker at My Movies selv "opdager" films jeg ligger i min "Movies" mappe, og selv finder cover art, abstracts osv.
  4. Må gerne kunne bruges til Pictures og TV recording.
  5. Hurtig. Jeg har en 2GHz Core Duo (32 bit) og bruger indbygget grafik (Windows Experince index på 3.2), så et er ikke den hurtigste maskine. Media Center er egentlig meget responsive, men MyMovies er meget langsomt.
  6. Mulighed for at se en liste over films man ikke har set.
  7. Mulighed for at disable features som ikke bruges. Jeg har altid været irreteret over at MCE viser en masse menupunkter, som jeg ikke bruger, når jeg nu kun har brug for My Movies, Pictures og TV.

På forhånd tak.

Jeg vil råde dig til at slå koldt vand i blodet. Brian har en ny version i støbeskeen, der er fuldstændig "reworked" og bruger MCML. Vil tro betaen, er på trapperne en af dagene...

Btw, der er næsten lidt MCE nostalgi i at se dig poste igen Thomas...

Redigeret af Patriarken - 31-August-2009 kl. 20:45
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 20:53

Mit "problem" er at jeg efterhånden kun bruger MediaCenter til MyMovies, og jeg synes ikke at MyMovies har fuligt med.

I morgen kl. 12.00 (Dansk tid) udkommer der en pre release af My Movies 3 for brugere med 2500 point eller mere. Den kommer i en endelig udgave d. 22. Oktober sammen med Windows 7.

Er det fordi de film du har ikke er udgivet på Blu-ray eller DVD? I så fald burde de jo ikke være i en samling, da jeg ikke går ud fra det er dine hjemmevideo'er du ikke kan finde?

Hvis det er titler der rent faktisk er udgivet, så vil jeg meget gerne have stregkoderne, da der ikke skulle være nye releases vi ikke har.

Folder monitor. Jeg elsker at My Movies selv "opdager" films jeg ligger i min "Movies" mappe, og selv finder cover art, abstracts osv.

Jeg vil mene at du ikke finder noget der har samme kvalitet i at finde de korrekte titler som My Movies, specielt for VIDEO_TS foldere, BDMV foldere, DVD ISO filer og Blu-ray ISO filer, da vi har unikke disk id'ere som også fungerer på online titler, som de umiddelbart eneste.

Media Center er egentlig meget responsive, men MyMovies er meget langsomt.

Det er det desværre pga. teknologien - version 3 er i en anden teknologi, som er meget hurtigere.

Jeg kan nævne at den nye version på en Atom/ION maskine under Windows 7 henter 500 titler på 2 sekunder, 2500 titler på 3 sekunder og 10000 titler på 5 sekunder - du kan skalere op til 25000 titler uden problemer.

Ud fra de krav du stiller op, så vil jeg mene at Windows 7 Media Center og My Movies 3 bør løse det hele. 

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 21:00

Til lyd har jeg købt Sonos

Du burde med en Media Center og Sonos installation også kigge på at få en Windows Home Server med My Movies for WHS.

Det vil give dig fuldautomatisk kopiering af både CD'ere og DVD'ere (ubeskyttede, eller beskyttede ved brug af AnyDVD under eget ansvar).

Samtidig vil det give dig en central database for My Movies som der automatisk tages backup af, og som automatisk kan holde AnyDVD opdateret.

Ungerne og konen hjemme hos mig selv er vilde med at de bare propper en CD i maskinen, og den så automatisk bare dukker op i deres bibliotek 5 minutter efter.

Min film samling

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 23:14

Det er jo fantastiske nyheder. Jeg er har ikke rigtig fulgt med i lang tid... hvilket jo bare er et tegn på at mit setup efterhånden virker.

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Du burde med en Media Center og Sonos installation også kigge på at få en Windows Home Server med My Movies for WHS.

Når WHS kommer med Media Center indbygget, vil jeg overveje det. Pt. fungere mit Media Center også som Filserver, printserver, Build Server til .NET, FTP Server, iPhone Sync server, web browsing mm.

Et setup jeg ville have svoret ikke var stabilt for 2 år siden... men med Windows 7, har det virket totalt godt i 3 måneder.

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Samtidig vil det give dig en central database for My Movies som der automatisk tages backup af, og som automatisk kan holde AnyDVD opdateret.

Mht. til backup, så bruger jeg Carbonite, som løbende tager backup af alle mine filer (films undtaget), og de vigtigste ting har jeg også på min laptop.

MyMovies databasen tager jeg ikke backup af. Jeg scanner bare mine folder igen, når jeg installere, og fordi der både ligger XML og coverart, så spiller det bare. Jeg kan specielt godt lide at den kan huske den rækkefølge jeg har tilføjet films i.

Så jeg ønsker ikke endnu en maskine som er tændt 24/7, og da min HTPC er pasivtkølet, lydløs og faktisk ikke bruger ret meget strøm, er det ok.

PS: Jeg har siden jeg postet prøve at får XBMC op at køre, men det spiller over hovedet ikke, så jeg gælder mig til i morgen ;-) Du har lige fået et lille tilskud for dit store arbejde gennem årene.

PPS: Har lige tjekket de sidste 100 films, og det er faktisk kun 7 som mangler titler... de 5 ligger bare på første side, så det er nok bare en illusion.

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Btw, der er næsten lidt MCE nostalgi i at se dig poste igen Thomas...

Nostalgi... jeg syntes jo det er imponerende at du stadig hænger ud her ;-) 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 13:09
Min film samling

Til top
xeon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2009
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 13:48
Hvis du virkelig vil skifte så kunne du kigge på XBMC, det har dog ikke nogen TV-del. Men ellers har den alt det du ønsker.
Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 14:10
Ser rigtig godt ud med Mymovies 3.... vil jeg glæde mig rigtig meget til.
Men en ting som jeg synes alle MCE/HTPC løsninger lider af.. hvorfor virker Logitech's Mini Dinovo genveje taster ikke ? (stop, play osv.)

Kan ikke få det til at virke...
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af nfspower nfspower skrev:

Men en ting som jeg synes alle MCE/HTPC løsninger lider af.. hvorfor virker Logitech's Mini Dinovo genveje taster ikke ? (stop, play osv.)

Søg og du skal finde....Jeg VED at svaret findes i forum...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 20:51

Oprindeligt skrevet af nfspower nfspower skrev:

Det er mærkligt. Jeg har 3 forskellige Logitech DiNovo keyboards koblet til mit Media Center (ja du læste rigtigt...3 keyboards til én computer!!!), og de virker alle sammen med genvejstaster.

Jeg har ikke engang installeret Logitech drivere, da det eneste de giver mig ekstra, er at "media" knappen kan starte Meida Center i stedet for Meida Player. Og jeg har absolut ikke gjort noget for at det virker.

De 3 keyboards jeg har er:

• Logitech DiNovo Mini (ved sofaen)
  • Logitech DiNovo Edge (i stuen, hvis jeg skal lave noget seriøst)
  • Logitech DiNovo Media Desktop® Laser (på kontoret, hvor mediacenteret har en dubleret skærm)

Lidt frås... I know... men jeg elsker Logitech DiNovo keyboards :-). Dertil kommer 2 Microsoft MCE IR remotes (kun én IR modtager).

I øvrigt har det intet med Mymovies at gøre, da den overlader Media afspiling til Media Center.

Bemærk at jeg kører Windows 7, men jeg havde altså heller ikke problemer under Vista... men der havde jeg vidst Logitech drivere.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 22:59

Så har jeg opgraderet MyMovies til 3.0 Pre Release. Wow... hvor er det det altså nice, smoth og lækkert. Det spiller max.

Enste af mine oprindlige punkter som der ikke bliver løst er punkt 7 under nice to have: Mulighed for at disable features som ikke bruges... men det er jo MediaCenter.

Jeg er rigtig glad for, at jeg lige præcist fik doneret nok i går til at nå til de 2500 points, som er kravet for at være med i Pre Release test.

Eneste ting jeg har fundet er følgende småting:

• At den ikke gemmer hvilken "list" og hvilket "view" jeg sidst var på. Jeg vil nok altid defaulte til til "Last added" og "Covers and details".
  • Mulighed for at lave sort desending. For så ville jeg defaulte til "Not watched" sorted by "Date added descending". Faktisk vil jeg forvente at sorting by "Date added" betød "Nyeste først".

Men som sagt... det er småting.

Brian... I think you have a winner here. Og selv om jeg kun har brugt det meget lidt, har jeg ikke oplevet antydningen af en fejl.

Godt gået.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 23:24

Tak skal du have.

Og, der er nu flere fejl, vi har en større liste at arbejde med - men det er kun forventet i en første pre release ;-)

Min film samling

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu