|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() Sendt: 01-September-2009 kl. 19:50 |
Jeg fik min NAS nummer 2 i dag og for at kunne flytte lidt hurtigere mellem mine 2 NAS servere og computeren, så købte jeg en D-Link DIR-655 med Gigabit.
Så nu har jeg sat det op, men der er langt til Gigabit. Mellem serverne får jeg 5-6 Mbps og mellem computer og NAS får jeg 8-9 Mbps, hvilket svarer til nøjagtigt det samme som jeg havde på min Zyxel 10/100 router, så jeg må formode at Gigabit'en mangler et eller andet sted. Jeg har ledt efter drivers, opdateret firmware og andet, men der er stadig ingen Gigabit forbindelse (ellers er det en noget langsom Gigabit) til mine servere. Servere Zyxel NSA-220 plus Gør jeg noget forkert? Er der noget der skal installeres for at få noget hastighed på? |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Hvordan overfører du mellem de to?
Hvis du gør det fra din PC, så skal filerne først forbi din PC og vende før de sendes videre til modtager-Nas'en. Altså: Nas1 -> PC -> Nas2. Så hvis det er sådan du gør det nu, så er det nok det, der er skyld i den lave hastighed. Dog lyder det stadig lavt at du kun får 8-9 Mbps (? altså megabit pr. sekund? ~ 1 MB/s). Kører din PC trådløst? |
|
![]() |
|
Henr1k ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2007 Sted: Viborg Status: Offline Point: 142 |
![]() |
Jeg tror det er fordi hardwaren i dit NAS ikke kan klare mere.
Der er en der har samme problem her: http://www.avforums.com/forums/streamers-network-media-playe rs/672269-zyxel-nsa220-review-nas-media-streamer-2.html#post 6672553 Der er desværre ikke så mange NAS der kører så meget hurtigere. |
|
![]() |
|
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
Tak for jeres svar og link, det skal jeg lige have læst
![]() Jeg håber ikke filerne kører forbi min computer først når jeg overfører. Normalt bruger jeg stifinder og kopierer eller flytter direkte mellem drev, men hvis de på en eller anden måde kommer forbi computeren først, så forklarer det en del. Både computer og serverne er tilsluttet routeren med kabel (5e), jeg har ingen enheder på trådløs (endnu). Begge servere kører iøvrigt Raid 1. Før jeg købte Zyxel serverne læste jeg nogle tests og selvom de ikke er topscorer, så er der langt fra de 40 - 50 Mb/s som de benchmaker til det jeg oplever. Kunne jeg bare få 40, ville jeg være tilfreds. NSA-220 test (tidligere model) Redigeret af Kim Jespersen - 02-September-2009 kl. 00:12 |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Når du gør det via din PC, så ryger dataene først til din PC og så til NAS2. Du kan fx åbne Windows Joblisten (CTRL + SHIFT + ESC) og vælge fanebladet Netværk, så kan du se hvor meget der ryger ind og ud af din PC.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Selv når du flytter en fil fra en share til en anden på din NAS via stifinderen i windows vil filen i langt de fleste tilfælde ryge forbi din PC'er. Det er derfor og nogle NAS har en web-basseret stifinder. Og når du nu skriver trådløst - ja så vil hastigheden bliver endnu lagsommere hvis du andvendte det. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg får de samme hastigheder med min gamle Zyxel 10/100 router, så jeg har bestemt at D-Linken bliver sendt tilbage.
Tak for jeres svar ![]() |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Nu er windows maskiner heller ikke i sig selv skide gode til at udnytte netværket. Jeg kører gigabit hjemme mellem mine maskiner. Jeg har en stor HP switch imellem min arbejdsmaskine og min HTPC. Begge kører windows 7, men jeg kan ikke komme op over 13% af netværkets maximale ydelse. Jeg har endnu ikke fundet årsagen, men tror det er windows i sig selv der er begrænsningen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det har jeg også en tendens til at tro, uden at have testet det direkte, så svarer mine resultater også fint til en begrænsning i enten Windows eller computerens Lan port, så det vil jeg have fundet ud af om der ikke er en løsning på. Jeg har fået et Gigabit net til at køre eller rettere, et net der i hvert fald ikke er 100 mbit. Jeg kørte i Elmutanten og hentede 2 stk. D-Link 1005D switches og den ene sidder nu med Computer, 2 stk. NAS og Router og jeg får da hastigheder over 10 Mb/s nu, hvilket så ikke kan være 100 mbit længere, den anden skal på anlægget, så jeg kan få medie streamere og Blu-ray afspilleren på nettet. Men resultatet er ikke blændende, jeg får ca. 14 Mb/s fra computer til den ene server, ca. 12 Mb/s til den anden server, men det kan skyldes filforskelle og ca. 8 Mb/s mellem serverne. Så selvom hastigheden svinger lidt, svarer hastigheden mellem serverne nogenlunde til halvdelen af hastigheden fra computer til server, så jeg tror jeg skal arbejde lidt med computerens Lan port i dag, for at se om det er den der begrænser nettet. |
|
![]() |
|
Damme ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Rønde Status: Offline Point: 260 |
![]() |
Undskyld jeg spørger, men har du rent faktisk tjekket om du kører gigabyte netværk. Cat. 5e kan ikke i alle tilfælde håndtere gigabyte.
Har selv samme router som dig og jeg måtte benytte cat. 6 kabler, inden jeg rent faktisk opnåede gigabyte hastighed. |
|
![]() |
|
![]() |
Angående hastigheder på gigabit netværk med Windows, så har jeg ingen problemer med at komme op på ~50 MB/s (400 Mb/s) når jeg overfører fra min bærbare til min server via min billige gigabit-switch og cat5e-kabler. Her er det diskene, der er flaskehalsen.
Med TTCP når jeg op på tæt på 1 Gb/s hvis jeg kun overfører den ene vej og ~700 Mb/s hver vej hvis jeg sender data begge veje. |
|
![]() |
|
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
Det er dine Zyxel's der ikke kan overføre dataene hurtigere. Se performancetest på smallnetbuilder.com: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30323/75/1/4/ Ved læsning er der stort set ingen forskel på 100 mbit og 1000 mbit netværk (hhv. 4,3 MB/sec og 4,9 MB/sec) Ved skrivning er der lidt større forskel, hhv. 3,9 MB/sec (100mbit) og 6,5 MB/sec (1000mbit).
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |