|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Flubber ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-August-2009 Status: Offline Point: 161 |
![]() Sendt: 04-September-2009 kl. 21:35 |
Hej
Nu er det ikke for at starte endnu en kamp for/imod plasma og LCD. Men jeg har lige pt. et Panasonic V10 som jeg egentlig er ganske okay tilfreds med. Bortset fra, at jeg synes billedet hakker en del mere (både alm. tv, HD TV, DVD og Blu-ray) end et Philips LCD jeg har prøvet (kan ikke lige huske hvilket, men også et 100 Hz). Så mit spørgsmål er: Er LCD bedre til panoreringer end plasma er? Altså får man et mere glidende billede med LCD frem for plasma? Grunden til at jeg spørger er, at jeg synes for ofte at min V10'er hakker i billedet og bliver (i mine øjne temmelig) uklart. Og for lige at gøre det helt klart: I denne sammenhæng er jeg komplet ligeglad med hvordan de forskellige teknologier viser farver, og om nogle er bedre end andre til dette. Jeg er kun interesseret i hvor gode de er til panoreringer. Hvis det for resten gør nogen forskel er mit TV opdateret med nyeste software og kører på THX-profilen. Derudover har jeg ikke pillet ved nogle indstillinger. På forhånd tak for svar ![]() |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Det er fordi du kører på THX profilen, at du synes det hakker. Der er alt kunstigt nemlig slået fra.
Prøv Intelligent Frame Creation eller 24p Smoth Film - side 31 i pdf-manualen. Men det er slået fra i THX. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Som udgangspunkt bør ingen af teknologierne hakke v panoreringer, hvis de ellers har implementeret ægte 24p. Men der har jo netop været problemer m 24p på PanaV10 i nogle tidlige produktionsserier. Lyder dog lidt underligt at du har problemet m nyeste software . . . |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Det var G10 der havde problemer i starten, ikke V10.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
Spændende tråd , @Lennon , nej der har ikke været problemer med V10 , det var med bla G10...Kan det være fordi at netop den philips du har set er med en form for IFC?.... MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Intelligent Frame Creation bryder jeg mig ikke om, da jeg synes det giver nogle kunstige kanter på figurerne i billedet.
Men det giver et roligt billede. Bare ikke i THX profilen, man skal vælge en hvilken som helst anden profil. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Flubber ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-August-2009 Status: Offline Point: 161 |
![]() |
Så jeres forslag går altså på, at jeg skal vælge en anden profil end THX-profilen (og dermed slå IFC til) og se om det hjælper?
Jeg er for resten kommet i tanke om hvilket Philips det var. Det er et 42PFL7674H. |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
Det vil jeg ikke anbefale , da jeg synes at billedet bliver for " digitalt " kunstigt at se på.... MVH |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nåh.. Jeg har lige prøvet at lige lidt med "24p Smooth film" (har kun prøvet med Blu-ray og ikke tv-signaler) og jeg må sige at jeg synes det er både godt og skidt. Det gode er, at panoreringer er meget mere flydende (jaaaahhh!!), MEN som nogle af jer siger - billedet bliver knapt så naturligt. Så tror jeg lige skal lege lidt med nogle indstillinger de næste par dage og se hvad jeg bedst kan lide.
Som hopgreve foreslår gætter jeg på at Philipsen havde IFC slået til. Den der "digitale effekt" der kom af at slå 24p smooth film til var der så vidt jeg husker også på Philipsen. Så det er nok derfor billedet var mere "smooth". |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Flubber , ja det bliver mere flydende , men jeg vil ikke anbefale at man bruger det.....Nu har dit V10 jo netop THX funktionen , og det er netop et fremskridt ift alt det kunstige billedbehandling som vi bliver præsenteret for af div producenter , incl Panasonic.... MVH |
|
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Årsagen er meget simpel, nemlig kunstige billedbehandling. Det gælder både plasma og lcd. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |