recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af satelit receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af satelit receiver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af satelit receiver
    Sendt: 05-September-2009 kl. 10:47

Da jeg efterhånden er ved at være træt af min Zaptor boks, overvejer jeg evt. at få en parabol istedet. Jeg har hørt fra flere at billedkvaliteten eller bitraten skulle være bedre ved brug af parabol, især Canal Digitals kanaler. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl. Jeg er total noob hvad angår satelit tv. Her hvor jeg bor har jeg også mulighed for at få TV gennem Profiber, men deres settop boks er simpelthen for ringe. Mangel på features og ustabil.

Jeg vil gerne have en satelit receiver som kan bruges til både Viasat og CD samtidigt, hvis det overhovedet er muligt. Jeg vil være meget ked af at skulle have to seperate bokse. Konen er rigelig træt af alle de bokse med fjernbetjeninger jeg har i forvejen

Jeg har kigget lidt på følgende, en Dreambox DM800HD og en IPBOX 9000. De koster ca. det sammen, men umiddelbart ser det ud til at IPBOXEN har en del flere features, men er den ligeså stabil? Jeg har bl.a. læst at den har eller har haft problemer med undertekster på HD kanaler. Jeg er også lidt i tvivl om Dreamboxen har MPEG4. Der står at den har H264 decoding. Er det det samme? Den har også kun DVI tilslutning, men der medfølger HDMI adapter. Er det ligeså godt? Kommer lyden stadig med?

Nogen som har erfaringer med begge bokse, og kan råde mig?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 11:19

Det er ikke muligt fra Viasat at få HD kanaler med andet end deres egne modtagere. Ligeledes skulle det vist også være slut med det fra C.D. Der er også andre problemer med at få Viasat på andre boxe, og det problem hedder NDS, det er ikke sådan lige til at løse.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 11:30

Øv det lyder ikke så godt Hvad betyder NDS?  

Radiomanden : Kender du noget til de to bokse jeg nævner? Altså det må jo så være til de gratis kanaler.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 11:36

Dreambox skulle være en god modtager, og kan også bruges til begge udbydere med de rigtige moduler, bare ikke til HD. CD kodning er Conax, Viasat er NDS.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 12:53

Okay, så lad os sige jeg køber CD's familie pakke og derved får f.eks. CD's Harddisk HD receiver. Hvis jeg så samtidig ønsker kanaler fra Astra og Hotbird, vil det så igen kræve en ekstra boks, eller kan jeg bruge CD's?

Jeg vil nemlig meget gerne have noget polsk TV, da den bedre halvdel er fra Polen.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 13:16

Udbyderboxen er givetvis låst til ikke at kunne andet end bruges til dem. Derudover, hvis du vil kunne modtage fra flere positioner, så du skal have 2 eller flere LNBer monteret samt en Switch.

Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 13:33
Jeg er godt klar over jeg skal have flere LNB'er samt diseq switch for at kunne se Astra og Hotbird, men det er lidt surt jeg skal have en nr. 2 boks. Øv hvor er TV markedet besværligt og uoverskueligt.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 13:43

Tja, jeg har også 2 boxe en til Sattelit og en til KabelTV, det kan ikke være anderledes, derudover er der DVD og BD afspiller sant Reciver og naturligvis TVet, så en multiremote kan da anbefales hvis man kun vil have en liggende.

Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 13:46
Jeg må i tænkeboks men tak for hjælpen.

Redigeret af Sickboy - 05-September-2009 kl. 13:46
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 15:02

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg må i tænkeboks

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Udbyderboxen er givetvis låst til ikke at kunne andet end bruges til dem.

Spørg udbyderen om deres nuværende receivere tilbyder mulighed for at modtage fra flere satellitter.
Jeg har haft fingre i par af knægtens ældre aflagt fra både Viasat og Canal Digital, og de kunne begge modtage fra 4 sat. positioner med switch. Men det er jo ingen garanti for at deres nuværende kan.

Mvh JørgenT

Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 17:40
Lyder spændende Jørgen...det må jeg undersøge...takker
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 16:05

Hvorfor ikke tv fra Profiber jeg har været på satelit siden 1998 men valgte at prøve Tv fra profiber . Det koster lige pt kun 298 kr med 15/15 Internet og 24 Digitale kanaler .

Og jo du har ret deres boks Tilgin er ikke for god ang betjening temelig langsom og de har valgt den uden hartdisk her i første omgang .

Du har så muglighed for Canaldigital på Viasat på samme boks i Hd .

Her kommer min pesonlige oplevelse af min første måneder siden vi fik profiber i april måned .

1 havde 2/2 mbit internet son fungerer godt har nu fået 15/15 internet som fungerer godt .

Angående digital Tv fra Tilgin boks via Hdmi 1080 i så er det et fantastisk skarpt billede også i Sd i Hd næsten som bluray . ( kører nu signalet igenemmen Min Sony DA2400 Es som så opskalerer billedet ) Ikke at jeg tror den gør det bedre , betjeningen er så meget nem da det så er forstærkeren  som er styrer alle billedsignaler i mit system .

Men som sagt her på forum under iptv er der mange som oplever problemer med boksen ang den er ustabil og den hakker i biledet det oplever jeg også nu igen og det er faktisk siden at min hastighed er sat op til 15/15 .

Da jeg kørte 2/2 gjorde den det ikke det er når jeg ser Hd det sker .

Skal dog også lige siges at boksen er blevet opdateret med ny software det kan måske være det som er problemet .

Men jeg synes du skulle tænke over det endnu en gang da det jo er gratis at få lagt kabel ind og det koster jo kun ca 600 kr at komme op at køre med digital tv og så 298 kr i måneden .

Billedkval er bare iorden vil jeg sige også bedre end Zaptor da min lillebror har det system og vi har begge et Sony 40 tommer Hd fladskærm . Han spørger mig faktisk nogle gange om Billedet er i Hd på nogle af Sd kanalerene så skabt står billedet.

Det er dog ikke en påstand jeg kan stå inde for da jeg faktisk også synes at billedet står meget godt hos ham . Men billedet er langt bedre end da jeg fik tv fra Viasat+  Sd boksen , men det var jo også gennem scart og i hdmi .

Grunden til at jeg vil prøve Profiber er at jeg var træt af at have 2 - 3 bokse til at stå da både Canal digital Og Viasat efterhånder kræver separate bokse og især Viasat låser deres bokse til kun deres kanaludbud .

Jeg har en Nokia 9802 som jeg kørte Viasat og Canal Digital på i Mange år men den var jo uden Hartdisk .

Har så i ca 2 år kørt med Visat+ Boks med hartdisk dog ikke hd .

Redigeret af janbau - 07-September-2009 kl. 16:26
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu