|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
misterburns ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2005 Status: Offline Point: 79 |
![]() Sendt: 13-Januar-2006 kl. 19:43 |
||
Kære Gruppe Jeg ved godt at dette er en smule skævt i forhold til en ægte ren HTPC, men jeg synes alligevel at Acers nye Media Gateway integreret i Acers 37'' tv (AT3705) fortjener en omtale her, idet det eneste det reelt mangler integreret er en optagefunktion: A. Linux operativsystem Det er således muligt at koble sig på internettet og f.eks. høre internetradio. Yderligere specs er: I. 37'' LCD opløsning 1920X1080! Prisen for herligheden er i DK 14.999. Hvad siger I til denne halve HTPC-løsning... det eneste man vel i øvrigt savner er enten en dvd-optager/harddisk eller en ekstern computer med harddisk, f.eks. den man vel har i forvejen... Links: 1. http://www.gate2prices.dk/movies/afspillere-vis.asp?Kode=A 001241 Venlig hilsen Misterburns
Redigeret af misterburns |
|||
![]() |
|||
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
||
Min holdning til de der indbyggede media funktioner er at det er fint man kan putte et flash kort i maskinen og vise billederne, men derudover ville jeg aldrig bruge det til noget som helst.. Softwaren vil til hver en tid være for ringe... |
|||
![]() |
|||
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
||
ja, og hvad skal man så med den. Man skal jo alligevel have en medie center eller harddisk recorder.... Der findes massere af halve løsninger, problemet med dem er at de så ikke engang er det halve værd... |
|||
|||
misterburns ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2005 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
||
Hej Binnerup Jeg har bestemt sympati for dit synspunkt, men jeg synes alligevel at det er interessant at ACER har valgt et Linux styresystem med indbygget LAN/WLAN, hvilket om ikke andet jo gør det muligt at streame mediafiler til fjernsynet fra ens "almindelige computer". Misterburns
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Kluks Under forudsætning af, at billedkvaliteten er i orden på fjernsynet - hvilket stadig svæver i det uvisse i mangel af tests - er prisen for et LCD på 37'' med 1920X1080 vel i sig selv ikke skæv. Herudover får man de ekstra muligheder, som f.eks. muliggør en NAT-server evt. med indbygget tunerkort til optagelse. Hermed behøves HTPC'en ikke stå direkte fremme med de især støjproblemer, som disse ofte forårsager. Misterburns
|
|||
![]() |
|||
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
||
misterburns: Jamn - så køb sådan en - så har du samme holdning som jeg har om 3 måneder... Jeg har set rigeligt at de der "Vi skal lige indbygge en masse features, så vi hyrer lige nogle ukrainske lavprisprogrammører..." løsninger. Regards, Brian |
|||
![]() |
|||
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
||
tja... Men du får ikke helt det samme featuresæt ud af det. Du har ikke "live recording" (MCE) og timeshift, EPG og mange af de andre media center features. Nej, jeg kan heller ikke vurdere kvaliteten. Der ligger et S-MVA panel i den, hvilket i sig selv er udmærket. Acer har dog ikke den store erfaring med TV produktion, hvilket kan betyde (det har det i hvert fald for andre mærker) at mange af de almindelige TV funktioner (f.eks. skalering af billedet i forskellige dimensioner) ikke virker optimalt. Prisen er dog ikke specielt billig. Du kan få "mærkevare" TV'ere med evt. en Kiss DP1500, som vil give dig samme featuresæt som i Aceren, til samme pris... Mht. støj, kan du sagtens bygge/købe en MCE der ikke støjer. Nu skal det jo heller ikke forstås sådan at jeg ikke synes det er smart, men jeg ved hvor glad jeg er for min MCE og jeg ville simpelthen mangle den funktionalitet som ikke var understøttet i Acer'en... |
|||
|||
![]() |
||
Ja, nu har vi jo også set hvor galt det kan gå selv med danske programmører til en linux baseret medie center (Kiss DP-558) |
|||
|||
![]() |
||
Kluks: Ja - de skulle skamme sig.. ;-) Mvh Brian |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Kluks Det har du ganske ret i, det er især optagedelen ctr. et mediacenter som man vil savne. Mine overvejelser har gået på om man måske kunne springe lidt over hvor gærdet er lavest med en netværkstilslutning til en computer, der står et andet sted end i stuen (evt. med MCE installeret), selve billedet bør man vel kunne få frem på skærmen qua netværkstilslutningen. Jeg kan jo i øvrigt se at du både har en Asus-processor (HTPC-computer går jeg ud fra) og en KISS-558. Denne løsning smager jo lidt af denne ACER-skærm og så en (evt. "fjernstyret") HTPC.... Jeg har ligesom dig min naturlige skepsis overfor de producenter, der førhen "kun" har lavet computer-monitors og så pludselig øjner det nye marked i TV-lcd's. Selve panelet er - som du også skriver - et S-MVA, og herudover kan jeg læse at det er et (CMO V37H01) panel. Ved du hvad det vil sige. Ja, jeg må jo erkende at Linux erfaringerne vedr. KISS desværre ikke er så gode... Venlig hilsen Misterburns
Redigeret af misterburns |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Binnerup Nu er det jo altså ikke sådan at jeg partout vil købe denne skærm. Jeg synes nu bare at en god sund diskussion om for og imod kan være godt. Jeg har bestemt mine reservationer og er - tro det eller ej - meget opsat på at bygge mit eget HTPC, med alle de mulighed dette rummer. Omvendt er jeg også meget hooked på "keep it simple". Mine umiddelbare overvejelser går derfor på følgende konfiguration:
Uden for stuen - og med et netværkskabel - en ekstern computer med harddisk pool med indbygget tunerkort og evt. MCE eller lign. installeret, hvilket pc-billede jo må komme frem på skærmen. Hvis vi nu antager at ACER-systemet ikke er helt elendigt, så vil dette jo kunne løse flere af de mere dagligdags HTPC-opgaver. Venlig hilsen Misterburns Redigeret af misterburns |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ikke som det ser ud lige nu, så kan du ikke tage et MCE billede over netværksforbindelsen... Så går nok lige noget tid før det kan lade sig gøre teknologisk. Måske i Windows Vista, hvem ved...
Min Kiss er henvist til soveværelset hvor den nu kun bliver brugt en sjælden gang i mellem til at se et afsnit Lost eller lign. som er blevet downloadet. Ellers kun til at optage hvis min MCE optager samtidig. Jeg er slemt skuffet over min Kiss, såe, tja. Man kan vist ikke rigtigt sige at den indgår i min "home entertainment" strategi. Faktisk ville jeg hellere have en xbox 360 og bruge den som extender til MCE, men den kan endnu ikke afspille divx, så den er diskvalificeret...
CMO betyder bare at den er produceret af Chi Mei Optoelectronics, som vist nok er et gammelt IBM selskab... Der er mange producenter af LCD TV, men kun få producenter af displays, så derfor går disse displays også igen hos de forskellige LCD TV producenter... |
|||
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |