Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
David2900
Junior bruger
Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
|
Emne: ingen flimmer ingen billede?? Sendt: 08-September-2009 kl. 09:56 |
Hej jeg håber i kan hjælpe mig!
Jeg er lige flyttet fra Århus til KBH og har i den forbindelse slæbt mit 42" Plasma tv med. Da jeg så vil sætte det til alm. kabel tv udgang i min nye lejlighed er der bare sort skærm!? (Der er strøm til tv. adgang til menuer mv.)
I Århus har jeg altid kørt med en Zaptor box via HDMI - hvilket har virket fint! Nu får jeg ingen signal ind på tv'et og det undre mig især jeg ikke engang kan lave flimmer ved at gå over på TV på fjernbetjeningen - her er der bare sort skærm. Jeg ved jeg tidligere har haft flimmer da jeg brugte det som burn in. Har tjekket signalet med en andet TV det virker fint. Jeg har ringet til samsung support og de siger at det nok er i stykker... Fedt nok når jeg har købt det i Århus. Kan jeg evt. gøre noget andet købe en box og sætte på sådan TV signalet får ind i denne og så igennem tv'et via HDMI? Det er en fælles antenne der er i ejendommen så jeg ved ikke engang hvem der er udbyder ( vi har ca. 23 kanaler)...
Håber der er nogen med en god ide!
Go dag takker
|
 |
David2900
Junior bruger
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 09:57 |
Det er forresten et Samsung Plasma ca 1,5 år gammelt
|
 |
Karin
Super bruger
Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 11:23 |
Mon ikke du skal lave en kanal søgning på de analoge kanaler?
|
En masse udstyr :-)
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 11:51 |
David2900 skrev:
Kan jeg evt. gøre noget andet købe en box og sætte på sådan TV signalet får ind i denne og så igennem tv'et via HDMI? Det er en fælles antenne der er i ejendommen så jeg ved ikke engang hvem der er udbyder ( vi har ca. 23 kanaler)...
|
Det første du bør gøre (inden du overhovedet sender TV'et til reparation ), er nok at finde ud af hvem Kabel-TV udbyderen er i ejendommen. Og dernæst kontakte udbyderen for at fastslå, om der i det hele taget lukket op for adgang til kabel-TV i din lejlighed. De forrige beboere i lejligheden kan måske godt ha' opsagt deres kabel-TV abonnementet, inden de fraflyttede adressen. Og så er det jo ikke så sært med sort skærm. 
En ekstern kabel-TV boks kunne sagtens være en mulighed. Men for at det skal kunne fungere forudsætter det dog stadig, at der er 'hul igennem' fra antennekabel-udtaget i væggen. 
Redigeret af musicus - 08-September-2009 kl. 12:08
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
David2900
Junior bruger
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 13:04 |
Hej igen tak for jeres svar - men:
@ Karin: Jeg har lavet en Autosøgning og en manual søgning = intet
@ Musicus: Jeg har adgang til tv-signal jeg har andre fjernsyn i lejligheden der fungere fint = flimmer når der ikke er sat antenne-stik i og billede på skærmen når det er i!
Hvilken box kan jeg så sætte på hvis det er fordi mit antennestik i tv'et er gået i stykker? Jeg betaler en fast pris på 170 kr. pr. måned for at have adgang til de ca. 23 kanaler der på fællesantennen i ejendommen. Så jeg vil helst bare "nøjes" med adgang til disse således jeg ikke skal ud at have et yousee abonnement mv.
Mange tak
|
 |
musicus
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 13:40 |
David2900 skrev:
@ Musicus: Jeg har adgang til tv-signal jeg har andre fjernsyn i lejligheden der fungere fint = flimmer når der ikke er sat antenne-stik i og billede på skærmen når det er i!
|
Argh, den overså jeg desværre. Men vi taler kun om analog kabel TV-modtagelse, ikke?
Har du ikke en harddisk-recorder stående, eller lignende? For så kunne du jo bare bruge tuner-delen i apparatet, og så sende billedet og lyden videre til TV'et via Scart- eller HDMI-udgang.
Det burde kunne give adgang til de 23 kanaler.
Redigeret af musicus - 08-September-2009 kl. 13:47
|
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
2x DVDO Edge
|
 |
David2900
Junior bruger
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 17:04 |
Jeg har jo en Zaptor box som jeg ikke længere "kan bruge" da jeg går ud fra det er en anden udbyder - jeg kan bruge tuner delen i denne?
|
 |
musicus
Guld medlem
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 17:12 |
Jeg tvivler.
Problemet er, at Zaptor-boxen jo er digital. Og digitalt signal betyder: kryptering. Desværre kører Stofa (Zaptor) og TDC (Yousee) med hver deres forskellige krypterings-systemer (hhv. Irdeto og Viaccess). Så hvis den nyværende udbyder på adressen hedder Yousee, kan boxen ganske rigtigt ikke bruges til noget.
Og jeg tror ikke, at Zaptor-boxen også har en separat analog tuner indbygget.
Redigeret af musicus - 08-September-2009 kl. 22:15
|
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
2x DVDO Edge
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 17:59 |
har du tjekket om der er billede på fra anden kilde. som dvd eller en spilboks. bare lige for at tjekke om det ikke er dit tv.
|
 |
David2900
Junior bruger
|
Sendt: 12-September-2009 kl. 10:35 |
Hej alle tak for jeres svar.
Jeg har sat en dvd til i SCART og det virker fint. Jeg går ud fra det er tuneren i mit TV der er røget.
I min nye lejlighed er der fællesantenne via eget anlæg, så jeg skal ud at have en DVB-T tuner alligevel. Vil dette ikke løse problemet med den tuner der er i stykker i tv'et - hvis jeg sætter en DVB-T box til også sender signalet over i tv'et via HDMI?
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 12-September-2009 kl. 10:39 |
David2900 har du ikke lave en ny tråd med samme emne  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66108& PN=1&TPN=500
|
 |
David2900
Junior bruger
|
Sendt: 12-September-2009 kl. 10:49 |
@ Startrek - de udspringer vel af samme problem, men denne går jo primært på om mit tv er i stykker den anden om modtagelse af DVB-T
|
 |