|
|
|
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
zeus84
Junior bruger
Oprettet: 21-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Emne: DVB-C, pvr, mpeg-4 tuner og 1080pSendt: 07-September-2009 kl. 18:06 |
|
Kan dette få det? og ikke som en stor kasse(computer).
IPbox kan vist ikke klare denne opgave. |
|
![]() |
|
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 07-September-2009 kl. 18:12 |
|
Hvordan forventer du at der svares på dette? Skal vi fortælle dig hvad en HTPC er fra bunden, eller hvad?
|
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
zeus84
Junior bruger
Sendt: 07-September-2009 kl. 18:26 |
|
Ro på champ. Så der stod Media Center, og troede det var her, jeg burde skrive. hvor vil du have den?
Eller er det en Extender, jeg er på udkig efter? Redigeret af zeus84 - 07-September-2009 kl. 18:41 |
|
![]() |
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 07-September-2009 kl. 19:00 |
Til at starte med: er du sikker på at IPBox ikke kan decode 1080p? Det er ikke en broadcast standard i DVB, men IPBox sælges som kombineret PVR og media player. Jeg vil umiddelbart tro at der sidder en videochip som minder om den i Popcorn Hour o.lign. Ellers får du svært ved at finde en kasse der er mindre end en computer, hvis du skal kunne alt dette. Vil man alt hedder det en HTPC, mindre boxe er for folk der er villige til at gå på kompromis her og der. ![]() |
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
zeus84
Junior bruger
Sendt: 07-September-2009 kl. 19:14 |
|
@JesperLund,
tak for svaret. Format resolution: 1080i, 720p, 576p står der på deres hjemmeside. Ellers andre produkter, som understøtter det? Redigeret af zeus84 - 07-September-2009 kl. 19:21 |
|
![]() |
|
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 07-September-2009 kl. 20:10 |
|
Du kan vel købe dig en dreambox med DVB-c tuner?
Eller du kan bygge dig en HTPC, med de efterspurgte features. Min kommentar er ikke sagt i ond mening, men jeg gider ikke at skrive en stil hver gang nogen skriver et par keywords som de har hørt i Fona. |
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
zeus84
Junior bruger
Sendt: 07-September-2009 kl. 20:43 |
|
Syntes ikke jeg kan finde en officiel side fra dreambox? ville se om den kunne afspille 1080p og havde mpeg-4 tune.
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen
Guld medlem
Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Sendt: 07-September-2009 kl. 22:52 |
|
Et mediecenter behøver nødvendigvis heller ikke fylde en hel masse. Hvis man er villig til at gå på kompromis med udbygningsmuligheder (flere kort og harddiske mm), kan man da finde nogle meget små og søde kabinetter.
|
|
![]() |
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Sendt: 08-September-2009 kl. 08:59 |
|
Det er en kæmpe opgave og bygge et ordenligt mediacenter og hvis man er rimelig lost på området det er det ikke noget jeg vil anbefale.
det kræver man sætter sig ind i en masse ting og det er ikke bare noget der virker. hvorfor skal en dreambox afspille 1080P. intet tv signal bliver sendt i 1080P. blu-ray køb en afspiller til det og pvr med harddisk. til andre filer kan købes en lille wd player til ingen penge. så har du noget som virker men held og lykke med projektet Redigeret af xcardman - 08-September-2009 kl. 09:01 |
|
![]() |
|
zeus84
Junior bruger
Sendt: 08-September-2009 kl. 12:25 |
|
@xcardman,
Fordi at i denne enhed jeg søger, der vil jeg godt have bluray film liggende på harddisken. Men tyder ikke rigtig på at det findes så. |
|
![]() |
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Sendt: 08-September-2009 kl. 12:48 |
Nej du kan ikke få det hele i en kasse, med mindre det er htpc. som kræver en masse indsigt før du bare køber nogle dele og sætter sammen. Du kan nemlig ende med at bruge en masse penge og aldrig blive helt tilfreds Jeg ved ikke hvor meget du ved omkring en htpc, men hvis du er helt på bar bund er det ikke en løsning jeg vil anbefale. En htpc kan være en rigtig fed løsning. Men det kræver tid og en del viden før den bliver perfekt. |
|
![]() |
|
zeus84
Junior bruger
Sendt: 08-September-2009 kl. 12:55 |
|
@xcardman,
Bare skidt, nu når det eneste jeg mangler, er 1080p og ikke i'eren, for at færdiggøre min løsning. Kender du til et færdiglavet mediacenter, som er småt og ikke laver noget støj? og har de dele, jeg skal bruge |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |