recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VSX-919AH og BDP-320
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVSX-919AH og BDP-320

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Emne: VSX-919AH og BDP-320
    Sendt: 05-September-2009 kl. 16:48

Jeg vil meget gerne have eksperternes besyv med inden jeg investerer i kombinationen VSX-919AH og BDP-320, alternativt VSX-919AH og Oppo-831/BDP-LX 71.

Ud fra hvad jeg kan læse mig til, så får jeg et godt PQ og AQ 7.1/5.1 surroundsystem til min 5090H med alle de rigtige  features, men er der noget vigtigt jeg overser, som jeg bør være opmærksom på, eller har jeg valgt en god kombination?

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg vil meget gerne have eksperternes besyv med inden jeg investerer i kombinationen VSX-919AH og BDP-320, alternativt VSX-919AH og Oppo-831/BDP-LX 71.

Ud fra hvad jeg kan læse mig til, så får jeg et godt PQ og AQ 7.1/5.1 surroundsystem til min 5090H med alle de rigtige  features, men er der noget vigtigt jeg overser, som jeg bør være opmærksom på, eller har jeg valgt en god kombination?

Sjovt, jeg havde selv overvejet kombination nr. 1. Følger lige tråden

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 14:44

Gad vide om vi kan tolke de manglende svar, som om der ikke er mange kommentarer til set-up´et, og vi således ikke går glip af noget vigtigt?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 14:53

Se når jeg holder mig tilbage, så skyldes, at jeg undervejs har fået en del på hatten over min glæde over Pioneer og dets kvaliteter.

Der intet i vejen med det I foreslår, det spiller godt sammen. Under forudsætning af:

• At setuppet kan spille højtalere og rum op
  • At I kan leve med ikke at have den hurtigste BD afspiller
  • At I kan leve med, at I ikke har det optimale som DVD afspiller.

Nu har I så fået min mening - held og lykke med valget

Redigeret af Hother - 06-September-2009 kl. 14:55
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 15:08

Tak for inputtet, Hother.

Er der virkelig så stor forskel på oppo´ens DVD PQ og 320´eren/LX-71´eren?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 15:13

Det kommer an på hvad du mener. Hvis du du tester på de 2 afspillere med f.eks. en ABT test disc vil Pioneeren dumpe på deinterlace siden.

Hvis du er tilfreds med en afspiller som gør det fint på DVD siden, og altså ikke jagter det mest optimale, så kan du roligt (i mine øjne) købe en 320

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det kommer an på hvad du mener. Hvis du du tester på de 2 afspillere med f.eks. en ABT test disc vil Pioneeren dumpe på deinterlace siden.

Hvis du er tilfreds med en afspiller som gør det fint på DVD siden, og altså ikke jagter det mest optimale, så kan du roligt (i mine øjne) købe en 320

Ja men hvis du kører Source Direct fra Pio afspilleren og lader Pio skærmen om deinterlacingen, så er der vel mini minimal forskel.

Jeg oplever ihvertfald at mine DVDer står noget så smukt med den kombi fra min afspiller.

Redigeret af Kampus - 06-September-2009 kl. 15:27
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 15:38

Ja, det er også source direct jeg tænker på. Som jeg synes at kan læse så kører de fleste alligevel med dette.

Jeg ved ikke helt med PQ, men som jeg kan læse rundt omkring, så er oppo´en kun minimalt bedre end LX-71, og den er omtrent på niveau med 320´eren (vedr. DVD altså).

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 15:45

Ja, det er også source direct jeg tænker på. Som jeg synes at kan læse så kører de fleste alligevel med dette.

Jeg ved ikke helt med PQ, men som jeg kan læse rundt omkring, så er oppo´en kun minimalt bedre end LX-71, og den er omtrent på niveau med 320´eren (vedr. DVD altså).

Oppo´en er bedre end LX71, om det er minimalt eller ej er et spil om ord.

Hvis du er ligeglad med Profile 2.0, så ville jeg vælge en LX71 - formidabel kvalitet  

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 15:48

Hvis du er ligeglad med Profile 2.0, så ville jeg vælge en LX71 - formidabel kvalitet  

Og den tar' sig bedre ud i reolen kva dens størrelse 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og den tar' sig bedre ud i reolen kva dens størrelse 

Så skulle se/prøve en LX91 - også vægtmæssigt, vejer næsten lige så meget som din receiver på nær 4 kg

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 16:19

Begge er pæne afspillere i mine øjne, så valget melle de to vil alene være PQ, da lyden jo vil køre via recieveren, og jeg går ud fra at BluRay og CD er omtrent det samme.

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu