|
Core 2 solo SU3500 |
Besvar |
Forfatter | |
Zubuu
Bruger Oprettet: 12-August-2009 Status: Offline Point: 69 |
Emne: Core 2 solo SU3500 Sendt: 08-September-2009 kl. 14:52 |
Hej alle Jeg er på udkig efter en ny bærbar og er faldet over denne: Lenovo IdeaPad U450P - 338928U Mit spørgsmål går på om processoren er for langsom til mit forbrug. Har læst en anmeldelse af en anden computer som har samme processor og her skriver de at den er en smule langsom. Kan man overhoved sammenligne 2 computere bare fordi de har samme processor? http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5088&p= 2 Har også være inde på cpubenchmark.net og undersøge hvor den ligger her. Det er jo ikke ligefrem det mest sindsoprivende resultat. Det skal siges jeg blot skal bruge computeren til at surfe og arbejde med tekstbehandling og bruge den som afspiller til musik og div film. Jeg har ikke brug for en gamer computer. Mit eneste krav er at den skal være hurtig. Hader at sidde og vente på at computeren starter op/lukker ned, programmer åbnes og specielt at jeg ikke kan arbejde med flere programmer samtidig uden at skulle vente. Hvad vil i anbefale mig? Skal jeg vælge en computer med en større processor eller er den her hurtig nok til mit forbrug? Tobias |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Sendt: 08-September-2009 kl. 18:19 |
og du køber den gerne i Udlandet??? den her kommer nemlig ikke til danmark lige foreløbig.
Hvad angår CPU så får man hvad man betaler for. Dette er en singlekerne cpu, og vi har ingen anelse om hvor store dokumenter du arbejder med andet end det er lidt tekstbehandling, så det er generelt rigtigt svært at svare fornuftigt på dit spm. (visse mennesker bruger teksbehandling, men smider masser af store billeder og andre sjove ting i, og det kløjs de fleste små maskiner i) Den vil helt sikkert kunne få arbejdet gjort, men den vinder ikke noget 100m løb. (eller 50 eller 20m!) |
|
Zubuu
Sendt: 09-September-2009 kl. 09:02 |
Nah er jeg egentligt ikke, så får jeg bare en masse problemer med æøå osv. Men ved du hvad udsigterne for at den kommer til Danmark er? Okay, lyder jo ikke just bedre end det jeg næsten selv var kommet frem til.. Er ikke en af dem som fylder alt muligt i mine dokumenter. Er heller ikke mest tekstbehandling jeg gør i. Nærmere surfing. Det jeg gerne vil have er at den er god til at multitaske når jeg har flere ting kørende samtidig. Hvad vil i så anbefale mig? Budgettet ligger på "max" 5500 sådan plus minus lidt... Har også kigget lidt på Acer timeline 4810. Er lidt hooked på de nye "slim" modeller. Men den har også samme CPU, fås dog med en dual core men så koster den ca. 7500. Ang. andre spec så vil jeg gerne over 2 gb ram og over 250 gb harddisk. Nogen gode bud? |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Sendt: 10-September-2009 kl. 21:23 |
glem alt om en SU-baseret CPU. det er singlekerne CPU'er Alle de nye slim modeller kan kun fås billigt med "skrabede" cpu'er så det er dit eget valg. Køb en rigtig bærbar eller også drik rigeligt med kaffe. Der er ingen singlekerne cpu'er i den hastighed der er gode til "multitasking" og hvis du surfer ville jeg slet ikke bruge den til andet på det tidspunkt.
Ellers ville jeg bare gå ind på edbpriser og sætte en grænse på 5500 og se hvad der dukker op. Uanset hvad får du hverken guld eller grønne skove. Ps. sandsynligheden for at den ideapad lige pludselig dukker op i DK er lige så stor som den er for at du bliver taget for spritkørsel. Den er til stede (mn skal aldrig sige aldrig), men det er ikke ligefrem noget der er værd at vente på. Lenovo har kun et meget begrænset setup til at kunne håndtere service på ideapads. Det foregår nemlig udelukkende via lenovo sverige. Så de vil jo selvfølgelig helst have så lidt som muligt af den slags. Der er 3 forskellige modeller hjemtaget til DK. det er S10, S20 og en G530 mener jeg den hedder, de er primært taget hjem for at dække den store efterspørgsel der har været på uddannelsesmarkedet. Service på deres Thinkpads tager IBM sig nemlig af. Så de har ikke noget setup til bare at introducere alle mulige og umulige hjemmepc maskiner. Så når du surfer på lenovo's hjemmeside, så sørg for at du gør det via lenovo.dk - det er det eneste sted du finder info om maskiner du kan få i DK. |
|
Zubuu
Sendt: 11-September-2009 kl. 11:47 |
Hej igen Tak for svaret. Har nu lagt ideen om lenovoen lidt på hylden og har fundet denne toshiba. Det er godt nok ikke en core 2 men bare dual core. http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2804 Vil den ikke kunne opfylde mine "krav" eller hvordan? |
|
claus_jac
Sendt: 11-September-2009 kl. 19:52 |
jo den er såmænd ganske fin.
|
|
Zubuu
Sendt: 15-September-2009 kl. 08:56 |
Hej igen Kan det virkelig passe at en core 2 duo T5870 (2,00 GHz) er langsommere end en Dual T3200 (også 2,00 GHz) som er i maskinen ovenfor. Det er i hvert fald det jeg kan tyde ud fra de oplysninger som er på cpubenchmark.net Jeg troede at de nye core 2 processorer var hurtigere end de gamle? |
|
Zulu
Guld medlem Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Sendt: 16-September-2009 kl. 21:19 |
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |