Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hech
Bruger
Oprettet: 03-Juni-2004
Status: Offline
Point: 72
|
Emne: Dvb-c tuner til Philips tv ??? Sendt: 10-September-2009 kl. 15:43 |
Så har jeg igen brug for et godt råd fra jer 
Jeg har et philips tv (model 9731) som desværre ikke indeholder en dvb-c tuner. Der er kun en dvb-t tuner, men da jeg har kabel-tv kan den ikke bruges til meget..
Efter jeg i soveværelset har fået et Sony tv med indbygget dvb-c tuner, savner jeg en sådan i mit tv i stuen.
Så findes der en smart ”dims” jeg kan sætte på tvét, så det kan få dvb-c tuner ? – udover billedkvaliteten vil jeg gerne bruge programoversigten i tvét.
Jeg har pt. en Samsung HD-boks fra TDC, men den vil jeg gerne af med fordi den jo alligevel ikke giver mig mulighed for at bruge guiden i tvét.
På forhånd tak for jeres svar
hech
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9442
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 15:47 |
Nej mener ikke du kan få en boks så du kan benytte guiden i tv'et.
Du må ud og have et nyt tv, ellers må du leve med TDC boksen.
Hvordan er tuneren i dit sony i forhold til Samsung boksen. Er zappe tiden også langsom i dit tv ?
|
 |
hech
Bruger
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 15:52 |
Ja, det går enormt langsomt. Det er én af grundene til jeg gerne vil af med boksen.
Vi skal nok bare købe os et nyt tv med indbygget dvb-c tuner
hech
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 15:57 |
Går det hurtige på sony tvet ?
Husk at der findes alternativer til YouSee boksen, dog vil du ikke kunne aktivere TV guien der findes i tv'et.
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 16:02 |
Jeg synes ikke at guiden på Samsung boksen går langsomt. Der er ingen ventetid.
|
 |
hech
Bruger
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 16:04 |
nej, man kan sige meget om det tv - men det giver sig god tid....
Både når der zappes mellem kanalerne, og når det tændes. Det tager laaaaaang tid.
Jeg har været ved at kikke på alternativer til hd-boksen fra YouSee, men har ikke rigtig fundet en god én. Hvis jeg skal ud og give en 4-5 tusind for en boks, kan jeg næsten ligeså godt købe et tv med indbygget tuner (jeg vil kunne se HD-kanaler)
|
 |
hech
Bruger
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 16:06 |
Til Per W
Så vil jeg gerne bytte med dig
Nu er tid jo relativt, men i forhold til guiden med en indbygget tuner, så er guiden i hd-boksen godt nok træg
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 16:07 |
PerW skrev:
Jeg synes ikke at guiden på Samsung boksen går langsomt. Der er ingen ventetid. |
Nej guiden er god nok, men kanal skift er totalt ringe. Men ved ikke om det skyldes det digitale system eller om samsung boksen bare er ringe.
|
 |
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 16:09 |
hech skrev:
nej, man kan sige meget om det tv - men det giver sig god tid....
Både når der zappes mellem kanalerne, og når det tændes. Det tager laaaaaang tid.
Jeg har været ved at kikke på alternativer til hd-boksen fra YouSee, men har ikke rigtig fundet en god én. Hvis jeg skal ud og give en 4-5 tusind for en boks, kan jeg næsten ligeså godt købe et tv med indbygget tuner (jeg vil kunne se HD-kanaler)
|
Du kan evt kikke på vantage der laver tilsvarende bokse.
Alternativt kunne du kikke på et medie center, hvis du alligevel skal give 4-5k for en ny boks. Det giver jo mulighed for optagelse, hvilke et tv med indbygget tuner ikke giver.
|
 |