recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutte NAS til Time Capsule?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutte NAS til Time Capsule?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutte NAS til Time Capsule?
    Sendt: 11-September-2009 kl. 12:52

Jeg overvejer kraftigt at bruge lidt skillinger på en Time capsule, men jeg er lidt i tvivl om udvidelsesmulighederne.

Jeg kan læse mig frem til, at man kan tilslutte en USB-harddisk for at udvide kapaciteten, men er nogen klar over om man kan tilslutte en NAS til en af LAN-portene og få det til at køre nemt og uden problemer?

Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 13:43

altså både vores Imac og Macbook kører fint på vores NAS både via ethernet eller det trådløse, men det er klart at hastigheden på ethernet er langt hurtigere.

Men jeg er i tvivl om du bare kan tilslutte den direkte ethernetporten eller om den skal igennem en router mht tildeling af ipadresser, ummidelbart tror jeg der skal en router imellem førend det vil spille..

Mvh

René
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 13:47
Hvordan er din nas forbundet 

Er selv interesset i at gøre det samme, men ville selvfølge vide hvilken model løsning der er bedste at bruge til mac

Redigeret af Startrek - 11-September-2009 kl. 13:47
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

altså både vores Imac og Macbook kører fint på vores NAS både via ethernet eller det trådløse, men det er klart at hastigheden på ethernet er langt hurtigere.

Men jeg er i tvivl om du bare kan tilslutte den direkte ethernetporten eller om den skal igennem en router mht tildeling af ipadresser, ummidelbart tror jeg der skal en router imellem førend det vil spille..

Har jeg misforstået noget. Har Time Capsule ikke indbygget router?

Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Har jeg misforstået noget. Har Time Capsule ikke indbygget router?

Har Time Capsule indbygge mulighed for at forbinde til nette, så må den havde indbygge en router ?????
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 13:59

Jeg har lidt samme ræsonnement. Så vidt jeg kan lure, kan den gå på nettet.

Og min logik siger mig også, at man uden videre burde kunne tilslutte en NAS via netværksstikket. jeg kan bare ikke finde det beskrevet nogen steder, og vil lige være sikker inden jeg går på indkøbstogt.

Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 14:05

Jeg overvejer kraftigt at bruge lidt skillinger på en Time capsule, men jeg er lidt i tvivl om udvidelsesmulighederne.

Jeg kan læse mig frem til, at man kan tilslutte en USB-harddisk for at udvide kapaciteten, men er nogen klar over om man kan tilslutte en NAS til en af LAN-portene og få det til at køre nemt og uden problemer?

Hvorfor ikke nøjes med en airport extreme ?
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor ikke nøjes med en airport extreme ?

Jeg ved godt, at man med en Airport Extreme og en ekstern Harddisk får samme funktionalitet, men spørgsmålet er jo stadig det samme. Vil det fungere at tilslutte en NAS til netværksportene, eller skal det være en USB-harddisk, hvis man skal bruge mere plads til backup og mediestreaming?

Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 14:17

Hvis du kikker på apples side så står der følgende, så det er vel bare at sætte en NAS i en af GB portene. Dette er fra Airport Extreme.

Grænseflader

• En Gigabit Ethernet WAN-port til et DSL- eller kabelmodem
  • Tre Gigabit Ethernet LAN-porte til computere eller netværksenheder
  • USB 2.0-port til en USB-printer eller en ekstern USB-harddisk
  • Trådløs 802.11n2
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 14:21

Ja. Jeg har også spurgt hos Apple, der siger, at det burde kunne lade sig gøre. jeg har bare ikke fundet det beskrevet nogen steder, hvor folk rent faktisk har prøvet det og kan fortælle om hvordan - og om - det rent faktisk virker.

Derfor håbede jeg, at nogen herinde har prøvet det af i praksis?

Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 14:26

Er det ikke bare at sætte NAS til DHCP, så burde din Mac let kunne se den.

Men har ikke lige erfaring med dette produkt, men er helt sikker på det er simpelt.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 16:44

i princippet kan en mac køre på de fleste netværksharddiske uden problemer, jeg har selv en maxtor shared storage 2, ikke jordens hurtigste men den er udmærket. og som tidligere nævnt logger jeg på min maxtor både via ethernetværket og via det trådløse netværk.. der er i princippet ingen forskel andet end hastigheden via ledning er hurtigere 

jeg går og lurer lidt på en Qnap TS439 med et par 24/7 harddiske i, så har man en hurtig og sikker løsning med mange features i.

og en netværksløsning er i princippet ligeglad med hvilken platform der tilsluttes, bare de kan snakke sammen.

Her skal du heller ikke tænke på hvilket format harddiskene skal være i, det kører bare uanset om det er pc mac eller mediaenheder der tapper på streams.

Og jo timecapsule har indbygget router... det kom jeg først i tanke om bagefter.. i princippet er det jo bare en airport med indbygget harddisk.. også er eg helt sikker på at det er ultralet at sætte op som alt apples udstyr  

edit med min maxtor er der et program som er indstalleret på mac og pcen som jeg logger ind på harddisken via, når jeg er logget ind popper den selv op på maccen.
Med feks Qnap understøtter de smb så taster man bare ipadresse og brugernavn + kodeord ind og det gemmer den så den altid husker forbindelsen

Redigeret af rhsin - 11-September-2009 kl. 16:46
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu