recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til indkøb.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til indkøb.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
muhi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til indkøb.
    Sendt: 13-September-2009 kl. 20:39

hej der ude, skal indkøbe surround højtaler sæt og reciver, påtænker den nye Denon (4000 kr husker ikke navnet) og så er der jo lige højtalerne...tænker focal sib, fedt design men hvad med lyden ? M og K højtaler sættet der er på fælleskøb lige nu pænt design , medn hvad med lyden , der står bl.a at de ikke er bygget til under 80 hz, øhh hvad betyder det , er det volumen (spille højt/lavt) eller ? Skal bruges til fede filmoplevelser og så alm. "familiehygge" musiklytning, så ikke noget krav om hign end udstyr , giver vist også lidt sig selv da det samlede beløb er max 10000. gerne mindre. det skal være i en stue på 18 m2.  jeg håber på gode tips og råd , også gerne om andre surround sæt , end de nævnte.

Jesper.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af muhi muhi skrev:

der står bl.a at de ikke er bygget til under 80 hz, øhh hvad betyder det , er det volumen (spille højt/lavt) eller ?

Jesper.

Lyd er luft i bevægelse. Forskellige toner har forskellige frekvenser. Frekvenser måles i Hertz (Hz). At sættet ikke kan spille under 80 Hz betyder, at de dybe toner til brag og bas ikke kan gengives.

Derfor skal du have fat i en subwoofer for at få en god oplevelse i actionfilm fx.

Jeg har ikke hørt de anlæg du har set på, men vil gerne anbefale KEF, som kan købes billigt hos cs musiksysteme i Tyskland. Der kan du finde 2005, og måske endda 3005 serien indenfor dit budget.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 20:54
Hvis jeg var dig havde jeg hoppet på dette

Om det så skal være en denon sammen med ved jeg ikke, men du kan evt parre sættet med en onkyo som denne

Det er en smule over dit budget (der er ikke medregnet kabler!!), men vil sikkert give dig god valuta for pengene.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 22:15
har du set fælleskøb af m og K. samt en denon eller onkyo. så kunne du også være kørende.
Der følger en aktiv sub med i købet som spiller under 80hz. Så ingen problemer. køb det til 5000 kr, så er der til forstærker
næsten et must for en god film oplevelse med en aktiv sub

Redigeret af xcardman - 13-September-2009 kl. 22:22
Til top
Lolianzo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2007
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 22:33
Jeg har lige invisteret i et sæt XTZ 89 med 12" sub, og jeg kan kun anbefale folk med samme budget som jeg ca. havde til at gøre det samme, de spiller virkelig til langt ud over prisen. Sættet kan sagtens trækkes af en reciever som Denon 1910 feks. eller Onkyo 607.
Men det er jo en smule stort hehe :) Held og lykke med det.

PS: Husk at den svenske krone er noget lavere end den danske så det skal lige omregnes til danske kroner
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309
XTZ 99 W12.16
XTZ 89 Front/Center/Sateliter
Popcorn Hour C-200
Qnap TS-219p/2tb
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu