recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket af disse TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket af disse TV?

Besvar Besvar Side  123>
Afstemningsspørgsmål: Hvilket TV er bedst (til prisen)
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [13.70%]
48 [65.75%]
8 [10.96%]
7 [9.59%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
ruNury Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2009
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket af disse TV?
    Sendt: 11-September-2009 kl. 12:04
Hej alle kloge hoveder

Jeg står og skal til at investere i et nyt TV, og jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode råd. Jeg har kigget en del forskellige TV igennem for specs, læst en bunke forumtråde hvor halvdelen er irriterende "hvad skal jeg købe"-tråde som denne, samt set et par stykker live, men kan stadig ikke beslutte mig. Dog er jeg kommet frem til at de tre i afstemningen formentlig er de mest interessante.

Mine kriterier er:
  • Pris gerne under 10.000
  • størrelse i omegnen af 40"
  • Godt billede (sortniveau er ikke så afgørende da belysningen i rummet er meget varierende - hakkende panorering er derimod uacceptabelt)
  • Gerne DLNA, men ikke på bekostning af billedet
  • Lyd er ikke afgørende
  • DVB-C tuner
Jeg får signal fra yousee kabel, og sidder 3 m fra tv'et. Jeg synes at der er fordele og ulemper ved alle alternativerne;
Sony har DLNA og er billigt, men skulle se pixeleret ud hvis man sidder tæt på (hvor tæt?).
Panasonic skulle have der skarpeste billede og ikke noget hakkeri/slør ved panorering, men er en strømsluger og burn-in er en risiko når man kommer hjem og falder i søvn foran fjernsynet.
Samsung er tyndt og lækkert, har DLNA og markant lavere strømforbrug, men koster noget mere end de øvrige.

Er der noget jeg har glemt i det ovenstående? Er der andre TV jeg skulle tage med i mine overvejelser? Hvad ville du vælge?

På forhånd tak

Redigeret af ruNury - 11-September-2009 kl. 12:20
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 12:10
Sony KDL-40W5500 er jo et LCD TV, med de problemer der med at gengive sort.

Panasonic TX P42G10E er et Plasma TV, med de problem det kan give med indbrænding af bilde.

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 12:12

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Panasonic TX P42G10E er et Plasma TV, med de problem det kan give med indbrænding af bilde.

Ja for burn-in er jo et kæmpeproblem på nyere Panasonic skærme....(ironi kan være anvendt)

Medmindre man mishandler sin skærm er burn-in ikke et emne overhovedet. Heller ikke selvom den skulle stå med statisk logo etc. i en periode

Redigeret af thor-thor - 11-September-2009 kl. 12:14
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 12:26

Personligt ville jeg vælge Plasma TV'et da det med sin høje native kontrast imho er det eneste der kan kalibreres til at give ordentlige billeder. Men jeg kunne omvendt heller ikke drømme om at se TV i et meget lysforurenet rum eller bruge dynamisk kontrast. 

Hvis du prioiterer LCD og meget lys pr Watt, kunne du evt. overveje Sony'en hvis LCD mere er dit personlige temperement og behov i et lyst rum (mht. lysstyrke, reflektioner mv) 

Jeg ville holde mig på lang afstand af LED TV'et på grund af de til LED teknologien tilhørende uniformitetsproblemer og fordi teknologiens auto dimming personligt ville drive mig til vanvid

LED baggrundsbelysning fra siderne i tv'et (i stedet for bag selve panelet) for at gøre tv'et ekstra slankt er imho for design freaks, der mere går op i at have et smart slankt møbel, end at have et velperformende tv 

Redigeret af TBC1 - 11-September-2009 kl. 14:17
Til top
ruNury Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 14:46
Jeg synes det lader til at Burn-in ikke bliver betragtet som et stort problem selvom det tit bliver nævnt i forbindelse med råd om plasma, men de nyere generationer er tydeligvis ikke lige så prægede af det.

Til dem der stemmer "andet", kunne man eventuelt få et bud på hvad det så kunne være for et TV man skulle have?

@TBC1: Fjernsynet skal også bruges til at se diverse programmer om eftermiddagen hvor der kommer lys ind fra den ene side og den slags. Jeg ville meget gerne have et rum udelukkende til tv og computer, hvor man kunne mørklægge det fuldstændig, men med lejlighedspriserne i kbh kombineret med den nuværende SU-ordning var der desværre ikke råd til en 5-værelses
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 14:53

G10´erens blæsere kører hele tiden, og det kan godt opleves som generende for nogen, men jeg vil også klart anbefale plasma.

Panasonic X10 kunne være et godt bud, den har et godt billede til prisen, og ingen blæsere.

Til top
ruNury Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

G10´erens blæsere kører hele tiden, og det kan godt opleves som generende for nogen, men jeg vil også klart anbefale plasma.

Panasonic X10 kunne være et godt bud, den har et godt billede til prisen, og ingen blæsere.

Jeg har hørt om blæserne, men forstod at man kun hørte dem hvis man lagde øret helt op til TV'et. Hvis der er tydelig støj fra blæserne, hvilket lyder meget usandsynligt, skal det bestemt ikke være det.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:57
træk burn in ud af din beslutning, det er ikke det som skal afgøre dit valg.
tænk på hvor mange herinde der har købt en plasma skærm mellem 15000-20000 kr.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af ruNury ruNury skrev:

Jeg har hørt om blæserne, men forstod at man kun hørte dem hvis man lagde øret helt op til TV'et. Hvis der er tydelig støj fra blæserne, hvilket lyder meget usandsynligt, skal det bestemt ikke være det.

Folk der hører de blæsere har et tv med defekte blæsere.

De G10'ere jeg har personligt kendskab til kan absolut overhovedet ikke-nikke høres uanset hvad folk på nettet påstår - og nej jeg er ikke gammel og døv, men hader støj så jeg er meget opmærksom på netop sådan noget - og G10 lider _ikke_ af blæserstøj.
Til top
ruNury Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 16:30
Uhh, det er rart at høre at den ene af de tre mulighede ikke har de ulemper man troede, men jeg havde nu også forventet en forkærlighed for plasmaet her på forummet.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 16:42
Ja forkærlighed for plasmaet og især plasma fra Pioneer, så hvis du kan
støve et Pioneer TV op, så ville du ikke gå helt galt i byen