|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() Sendt: 14-September-2009 kl. 20:58 |
Hej Så fik jeg (endelig) udskiftet min 13 år gamle Onkyo Pro Logic receiver med en ny TX-SR507. Så nu skal den selvfølgelig afprøves... Jeg er ikke til de lydspor hvor det "bare" er bang og eksplosioner i subwooferen der er imponeringseffekten. Jeg er derimod til lydspor hvor det er detaljer, nuancer, dynamiken, stille passagers "overraskelser" i lydkanalerne, der udgør lydsiden. - Har I nogle anbefalinger til film, hvor der er kræset for lydsporet med detaljer, nuancer og dynamik? Og altså ikke eksplosioner og tordenskrald... Mvh |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Master & Commander
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
![]() |
Eagles live koncert Hell Freze Over, men det er godt nok DTS. Blues Brother 2000 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
du kan måske også finde lidt inspiration i denne tråd den er godtnok for blu ray men alligevel.. kig for high score på lydsiden
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Den eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om er Mamma Mia, her finder du en udemærket dynamik, specielt i musikken. Det ærgre mig lidt at du ikke er til lidt eksplotione m.v., for i Bands of Brothers finder du masser af deltajer - og ja en enkelt eksplotion i næ og næh Men der udover findes der jo specielle Dolby demo BD´er og DVD´er, og nogle af dem kan du finde på biojensens hjemmeside: http://www.biojensen.dk/00021/ Redigeret af Hother - 14-September-2009 kl. 21:28 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
kom i tanke om det gyldne kompas, der er mange fine detaljer i lyden som ikke går op i eksplosioner.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Mikkel.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Jeg fik A Nightmare Before Christmas på BD ind af døren den anden dag. Der er ikke meget tju-bang over det, men 7.1 lydsporet er ret så godt. Få, men ret markante surround effekter og faktisk bedre end Det Gyldne Kompas IMHO. Om det virker lige så godt i 5.1 tør jeg dog ikke at sige. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |