|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Wumse ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() Sendt: 14-September-2009 kl. 20:04 |
Jeg sidder her til aften og ser Gladiator men pludselig spiller mine Concept 8 ikke diskant mere Hvad kan der være sket?? http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5588&ip c=29109
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe... |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Tja...nu ved jeg jo ikke hvilken forstærker/receiver du benytter, men jeg tror ikke helt på, at dine delefiltre i højtalerne er gået på én gang. For alt er jo stjålet Umidddelbart lyder det lidt som om, at din forstærker har gjort et eller andet med dit udgangssignal på diskantsiden |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Wumse ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Hmmm.... stjålet?? Hvad kan min receiver gøre ved udgangssignelet og hvordan laver jeg det??? |
|
![]() |
|
BeoBrian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 305 |
![]() |
Kører du Bi-wiring bagpå højttaleren, den er jo delt op i indgange til diskant og til bass, disse kan man sætte sammen så der kun går et højttalerkabel ud af højttaleren, istedet for to. Har du tjekket dette, fordi det er tit her der er sket noget under rengøring eller hvis man har rykket på højttalere eller kabler. Derudover kan det være der ikke er kontakt imellem kobber og tilslutninger enten på højttalere eller forstærkere, igen kan dette forekomme under rengøring, eller hvis man har haft det skildt ad, så har man måske ikke fået dem ordentligt sat i, eller også er de skubbet for langt ind. |
|
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
|
![]() |
|
![]() |
kører ikke Bi-wiring... Jeg har overhoved ikke rykket på noget som helst... havde set omkring de første 2 timer af Gladiator da det pludselig skete... der var smæk på filmen og nogen høje toner.... sidder der en sikring der kan springe?? Og det er i BEGGE gulvhøjtalere der ikke spiller diskant og tror faktisk heller ikke mellemtoner spiller |
|
![]() |
|
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Clipping kan ødelægge diskant ved høj effekt. Hvilket var en typisk dødsårsag for Infinity Delta 40/60.
Men fejlsøgning først: Kontroller alle kabeltilslutninger i begge ender. Hvis du kan teste forstærker og højtalere for sig, dvs. anden højtaler på forstærkeren, og anden forstærker på højtalerne, så bør du vide hvor problemet er. Dog, når det er alle højtalerne, taler det mere for problemer med forstærkeren. Redigeret af kleth - 14-September-2009 kl. 21:21 |
|
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Trækker de Dali ikke meget strøm fra den lille Panasonic ??
Det svarer vil til at putte en 1,2 liters i en Mercedes GL. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Pana er stjålet... de bliver trukket af Cambridge 540R V.3 Se link til hifigalleri |
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Kan det tænkes forstærkeren har softclipping? altså det er slået til fordi den er blevet belastet for meget... prøv at tage strømmen fra den, og prøv at afspil noget igen |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Du kan starte med ikke at kalde din tråd noget intetsigende Du har højst sandsynligt knaldet diskanten, lån en anden forstærker, eller prøv med andre højttalere for at lave de mest elementere udelukkelser
|
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
![]() |
har prøvet at slukke receiver og lade den stå et par minutter... det hjalp ikke... Burde der ikke være en form for sikring der slår fra inden man knalder diskanterne?? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40564 |
![]() |
Nej, det er der ikke, der forudsættes at de højttalere der bruges kan tåle den maximale effekt af forstærkerne. Der er kun et overload kredsløb der beskytter forstærkerne ikke højttalerne. Så som andre har skrevet, enhederne er sikkert stået af p.g.a. for høj effekt. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |