|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rs-6200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: åbenrå Status: Offline Point: 158 |
![]() Sendt: 11-September-2009 kl. 20:18 |
hej ja så fik jeg min harman/kardon 355 jeg har kef 5005 højtalere og vil køre 7-1 system men er lidt i tvivl med hensyn til den rigtige opstilling af højtalerne min sofa står i midden af endevægen helt op af vægen hvor der er ca1,3meter på hver side af sofaen tv står lige for ca 4,5 meter fra mig med opstilling og mål håber på lidt hjælp har kun kørt 5-1 før hilsen rolf
Redigeret af rs-6200 - 15-September-2009 kl. 08:44 |
|
tv sony KDL 52Z4500
tv sony KDL 40Z4500 harman kardon avr 355 harman kardon blu-ray BDP-10 ht keff 5005 7/1 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Måske denne side kan hjælpe http://www.dolby.com/consumer/home_entertainment/speaker-set up-guide/index.html |
|
![]() |
|
rs-6200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: åbenrå Status: Offline Point: 158 |
![]() |
tak forsiden men det er højden jeg er i tvivl om og placering da sofa står helt op af vægen hilsen rolf |
|
tv sony KDL 52Z4500
tv sony KDL 40Z4500 harman kardon avr 355 harman kardon blu-ray BDP-10 ht keff 5005 7/1 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Som jeg ser vejledningen, får du ikke det optimale 7.1 setup med sofaen mod væggen, da surround back skal være et stykke bag sofaen. Skal ikke kunne sige om det alligevel er en mulighed, da jeg selv kun har 5.0
Redigeret af Kampus - 12-September-2009 kl. 11:26 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
sådan har jeg det... spiller fint... man kan justere sig ud af meget min opsætning af højtalere i min stue er lidt af et kompromis især på surround højtalerne da de faktisk sidde lidt foran lyttepositionen hvilket ikke er det bedste.. men rykker jeg dem bagud får jeg blind spots på a pladsen (eller også kommer højtalerne til at sidde under 50cm fra hinanden) så jeg valgte at sprede dem lidt bedre ud, og jeg syntes faktisk det giver en rigtig god spredning på lyden i rummet. (sidehøjtalerne sidder heller ikke symmetrisk hos mig.. alle andre står mere eller mindre som anbefalet under hensyntagen til rummet) Så mit råd er, prøv først at sætte dem hvor det virker mest praktisk og vinkel dem evt mod lyttepositionen, og sidder de dårlige steder så træk dem evt opad så de sidder lidt højere så uanset hvor man sidder kan man se højtaleren også selvom der sidder flere i rummet. Også lyt dig frem, placer baghøjtalerne på bagvæggen og sidehøjtalerne omkring 1 mtr fra bagvæggen pegende mod a pladserne Redigeret af rhsin - 12-September-2009 kl. 11:46 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
hej ja så er det hele monteret og det lyder kanon godt selv min datter som ikke interesere sig så meget for alt det blev meget forbavset og lidt vild må nok sige der er stor forskel på min gamle harmon/kardon 235 og den nye 355 den er pengene værd så mange tak for de gode råd hav en dejlig dag hej hej
![]() ![]() |
|
tv sony KDL 52Z4500
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Kan du ikke lade være med at rette overskriften i tråden, bare fordi du har fået den hjælp du skal bruge? Der kan være andre der kan have glæde af svarene i en tråd, og så er det rart med en lidt mere sigende overskrift. |
|
![]() |
|
![]() |
hej ja undskyld det er da rigtig det har jeg ikke lige tænkt på det har jeg da selv haft meget brug for retter det meddesamme hilsen rolf og tak for oplysningen hav en god dag |
|
tv sony KDL 52Z4500
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |