|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Beocord ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-September-2007 Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 13-September-2009 kl. 14:36 |
Jeg har en B & O Beomaster 3000 som virker fint og som jeg er meget glad for. Men jeg har et problem som jeg skulle blive meget glad for hvis nogen her kunde sige hvordan jeg skal löse det.
Jeg vil gerne ha musiken fra min Laptop over til min Beomaster. Jeg köpte en ledning med en 3,5 mm kontakt som går in i lydudgangen på min pc og i den anden ende er der en röd og en sort phono kontakt som ju går in i min Beomaster. Jeg for over lyden som jeg vil, men det bliver så lavt. Lyd volumen som er graderet op til 80 som er det höjeste, den står på 30 når jeg spiller på forstärkerens radio normalt, men jeg skal op på 60 for at få det ligeså höjt når jeg skal spille op lyden som kommer fra min pc. Hvordan kan man löse problemet? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40616 |
![]() |
Jeg går ud fra, at du har tilsluttet til den rigtige type Input, (Line In), har du også skruet op for udgangen på PCen.? |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Beocord ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-September-2007 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Jeg har skruet helt op for lyden på PCen ja. Jeg har prövet at sätte i de 2 phono kontakter både i Line in och i Line out. Når jeg har dem i Line out så bliver lydet som jeg beskrev tidligere. Når jeg sätter dem i Line in, så bliver det samme lyd volume, men med en meget stor distortion.
Jeg har B&Os adapter til modellen, som jeg köpte da jeg i sin tid skulle tilslutte en CD spiller. Jeg har prövet at sätte i kontakterne i den også, men det bliver også med så lav volume. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40616 |
![]() |
Så kan det nok ikke være anderledes. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for dine svar Radiomanden.
Efter det du skrev sidst, så tänkte jeg at der jo nok er noget galt inde i min Beomaster. Nu har jeg dog prövet at kople med en ledning der har 2 phono kontakter i hver ende og den har jeg sat til i min satelitmodtager til fjernsynet og den anden ende i Line in på min Beomaster. Det giver perfekt lyd fra fjernsynet in i Beomastern, altså med helt normal volume uden distortion. Så det taler jo ikke for at der er noget galt med ingangen i forstärkaren!!! Så nu håber jeg på at nogen kan gi mig tips på, hvad der kan väre galt når jeg kopler min laptop til Beomastern. Jeg blir meget glad for svar som kan hjälpe mig med at löse problemet. |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Prøv at kontakte brugeren Peter Pan her i forummmet. Han kan sikkert hjælpe.
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Under alle omstændigheder skal man bruge Line IN og aldrig Line Out. Det er jo et signal du skal have ind i Beomasteren.
På PC'en er der somregel både en master volume kontrol og en "Wave" volume kontrol. Det kan godt give destortion hvis wave er skruet helt ned og masteren helt op. Det giver måske også svaret på hvorfor det er meget lavt. |
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
Hej Beocord Der findes to typer af Beomaster 3000 Hvad er det for en model du har ? Jeg vi mene at dit adapter kabel skal se sådan ud.
Det er godt nok at du har skruet helt op for lyden på PCen, Måske du kan ændre noget der. |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen!
Tak for jeres svar og at I vil hjälpe til! Du " Cyberguyen" den Wave volume kontrol du hänviste til kunde jeg ikke finde på min pc, men jeg har også Vista. Tak Peter Pan at du ville komme ind her og hjälpe til. Jeg har den Beomaster 3000 som er på dine billeder til höjre. Nu har jeg väred inne i egenskaper for lyde og lydenheder og skruet helt op. Det så ikke ud som du beskrev, men det er måske fordi jeg har Vista. Men nu har jeg samme lyd volume på det som kommer fra min pc, så det er alletiders og det ser ud som det var der fejlen lå! Jeg har lige yderligere et spörsmål angående at kople stereoanlägget til pc. Läste på et svenskt forum at hvis man kopler et stereoanläg, pc, eller fjernsyn til forskellige stikkontakter når tingene skal koples sammen, så kan det gå galt? Er der nogen her som ved om der ligger noget i det? Tråden er her og jeg tänker på det som "f95toli" skriver: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOP IC_ID=40739 Jeg har nemlig min B&O i stuen og min laptop och LCD fladskärm i sovevärelset. Min B&O og fjernsynet er koplet til samme stikkontakt, men min pc står på et andet sted og får ström fra en anden stikkontakt. Stikkontakterne går til forskellige sikringer. Med tanke på det de skriver på det forum jeg henviser til, kan der så väre en risiko med dette? Med venlig hilsen Beocord |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |