recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 8694
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 8694

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
juggernaut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 8694
    Sendt: 14-September-2009 kl. 21:29

Min far har netop investeret i ovenstående model. Da han stolt skulle vise det frem, måtte jeg nærmest have solbriller på. Det nærmest skar i øjnene grundet de kraftige farver og lys.

Er det mon muligt at finde nogle data omkring den mest optimale setting for et roligt og fornuftigt billede?

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af juggernaut juggernaut skrev:

Min far har netop investeret i ovenstående model. Da han stolt skulle vise det frem, måtte jeg nærmest have solbriller på. Det nærmest skar i øjnene grundet de kraftige farver og lys.

Er det mon muligt at finde nogle data omkring den mest optimale setting for et roligt og fornuftigt billede?

Kør først og fremmest i Film-mode...

De fleste billedbehandlingssystemer bør slås fra, måske med undtagelse af 100 HZ og Digital Natural Motion, hvis man er til denne features og dens fordele og ulemper.

Optimalt er enten en professionel kalibrering, eller køb en DVE-kalibrerings-dvd, for at optimere billedet. Måske er Film-mode dog godt nok til din far.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 21:47
Du burde kunne bruge dem der her nederst på siden

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64070& PN=1&TPN=1

Ikke optimalt at bruge andres indstilinger, men bestemt bedre end Philips standard
Til top
juggernaut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 17:09
Det prøver jeg lige ved lejlighed. Tak.
Til top
Kasper-Kirk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 00:51
Oprindeligt skrevet af juggernaut juggernaut skrev:

Nu har næsten alle de nye philips-tv en indstillings-assistent.. med en masse billeder hvor man vælger enten højre eller venstre.. man kunne jo formode at der var blevet valgt efter hvad der var klarest i farven og måske ikke efter hvad der var mest korrekt.. ellers et godt fif for at få et phililps-tv til "at slappe af" er at sætte det i strømbesparings-mode..

men ellers pil kontrasten ned fra 100 til en 60-70 stykker og så lidt ned med lyset også..

men omvendt skal du jo heller ikke pille ved din fars tv, hvis det er sådan han vil ha det... du siger jo trods alt han er stolt..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu