recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rep ved HFK, AFSLUTTET!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRep ved HFK, AFSLUTTET!

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Emne: Rep ved HFK, AFSLUTTET!
    Sendt: 11-September-2009 kl. 14:47

Jeg har hele sommerferien arbejdet røven af, for at jeg kunne købe nyt surround. Jeg endte med at købe 2 stk B&W XT2 højtalere brugte, fra en gut på Sjælland, og de blev så sendt med posten. Da pakken kom med Postdanmark var diskanten i stykker på den ene højtaler, samt at begge kabelindgange var knækket på den anden højtaler. Da pakken ikke var sendt som forsigtig pakke var chancen for at Postdanmark ville gøre noget minimal, men de røg alligevel til reklamation, og rigtig nok gjorde de ikke noget ved det, men da jeg fik dem tilbage var diskanten nu også ødelagt på den anden, og ikke kun den ene! Så de røg jo naturligivs rep. hos Hifiklubben da jeg ikke gad og bøvle med Postdanmark mere.

Efter 7 uger hvor højtalerne har været til rep. hos Hifiklubbens værksted, og en små 5-6 besøg hos Hifiklubben i Sønderborg er der endnu ikke sket noget. Reservedelen skulle oprindeligt være kommet i sidste uge, så jeg kunne have fået min højtalere i denne uge, men det gjorde de ikke. Reservedelene skulle så være kommet i denne uge, så jeg kunne få højtalerne i næste uge (tirdag/torsdag) men næh.. Reservedelene er ikke engang blevet lavet endnu! Dvs. jeg kan vendte 6-8 uger endnu, hvis de altså rent faktisk går igang, ja jeg fik endda og vide at hvis bare et af de firmaer som leverer reservedele til B&W er gået konkurs, så snakker vi om leveringstid på reservedele på 6-8 måneder!!

Sådan som det ser ud nu, får jeg ikke råd til nye højtalere før om 2 års tid (i værste tilfælde altså), og det er hovedsageligt fordi at jeg er studerende og SU'en ikke rækker til at fyre 7000kr+ efter nye, og jeg er godt træt af at vente..

Er der nogen som har oplevet lignende hos Hifiklubben? Og hvad ville i gøre? Vente, tage kontakt til værkstedet eller andre der har indflydelse, eller noget helt tredje? Min mor spurgte om der ikke var nogen der måske selv kunne rette diskanterne ud og finde nye kabelindgange, fordi Hifiklubben har tydeligtvis ikke for travlt.

link til hvad der skulle have været en total hifiudskiftning http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48540& KW=SteffenD89

Så kom der svar fra hifiklubben, jeg skrev føglende til dem i fredags [11/9-09]:

Hej

Jeg har den 22-7-09 afleveret 2 stk. B&W XT2 højtalere i Hifi Klubben Sønderborg. Disse højtalere er endnu ikke blevet repareret, og hver gang jeg spørger til dem, får jeg en forklaring på at reservedelene er på vej, fra B&W i England. Nu viser det sig så at der ikke er blevet sendt nogen reservedele alligevel, og det på trods af at jeg fik at vide at de var på vej for ca. to uger siden.

Jeg ville mene at vi har overstået hvad der normalt anses "rimelige reparationstid", og det at i, som reservedelslager, endnu ikke kan give klar besked eller skaffe noget så almindeligt som to diskanter og to kabelindgange/terminaler er dybt uacceptabelt.

Serienummer til højtalerne: 0004171/0004172

Svaret var:

hej Steffen

Jeg er helt enig med dig, det er alt for lang tid, jeg kan garantere dig for at jeg har rykket bw for dette, men de har svigtet og flere gange nu...jeg har rykket igen idag, og afventer svar fra dem.....

Lidt hvad jeg havde forventet og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal svare på dette, eller om jeg skal svare.

Jeg har så bedt reservedelsmanden (Jørgen) om at skrive når han fik svar fra B&W, og her er svaret så:

hej Steffen

hermed Bw s svar..Det ser desværre ikke godt ud.

Dear Jorn.
Unfortunately the above part will not be available until early next month.
We will reserve the 3 you have outstanding orders for as soon as we can.

With best regards,
Kevin.

Efterfølgende har han så fået min nummer, så han kan ringe, når reservedelene er på vej. Så jeg giver mig til at vente en månede, igen.

Nyt svar fra Jørgen den 21 september:

hej Steffen

Bw har lige leveret disse nu, de kommer ind på vores værksted idag..de vil så skifte dem.

Så det ser ud til at jeg måske kan hente mine højtalere på torsdag, hvis jeg kunne blive rask. Men da jeg også mangler min receiver, så jeg skal lige have fat i AV-C da de lovede og ringe i dag - hvilket de så ikke gjorde, så om jeg får højtalerne, kan de alligevel ikke bruges. Dog vil jeg sige, at jeg er glædeligt overrasket, da jeg troede at der ville gå 3 uger endnu, med HFK.

Mine højtalere burde være afsendt, ifølge Jørgen, så dvs. at jeg kan hente højtalerne imorgen (tordag den 24/9-09), og da min Rotel receiver var en udgået model, får jeg en Marantz SR5004, hvilket jeg er godt tilfreds med, den kommer dog bare først tidligst næste onsdag.

Mine højtalere kom ikke i sidste uge, da den ene diskant var defekt, men nu har reservedelslageret altså fået nye dele med posten, samlet den sidste højtaler og sendt dem begge til Sønderborg. Regningen lyder på 800kr, så det er en udemærket rabat jeg har fået.

Så kom mine højtalere i sidste uge (uge 40). Jeg skulle af med 800kr for reparationen (billigt, fik rabat), og sælgeren betalte halvdelen af det, så 400kr for en reperation på højtalerne er ikke særligt meget, men omvendt har det taget over 2 måneder.
Desuden fik jeg også min Marantz SR5004, jeg besluttede at der ikke var råd til 6004'eren, specielt eftersom den største forskel på de to forskellige hovedsageligt var stereodelen, og den bruger jeg ærligt talt ikke særligt meget. Men jeg er da i hvert fald meget tilfreds med min 5004'er og den er 100 gange nemmere at finde ud af, end min "gamle" Rotel 1057.

Redigeret af SteffenD89 - 06-Oktober-2009 kl. 10:17
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 14:56

Hmmm. Jeg var gået uden om HFK og skrevet en mail DIREKTE til B&W i England, med en høflig forespørgsel, hvor lang leveringstid man skal regne med, for nye enheder samt terminaler. Hvis de fortæller at kan levere i løbet af få dage/uger, ville jeg tage svaret med ned til HFK og bedt dem om at få rø*** i gear! Og hvis der var lang leveringstid fra England, så et svar på, hvorfor den er så lang, og hvor lang de forventer den bliver. Og så ellers fortælle dem - på en pæn måde - at det ikke er hvad du forventer af et firma som B&W.

M.v.h.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:01
Okay, jeg frygter bare at de enten ikke svare tilbage, eller at der går X antal måneder før jeg ser skyggen af reservedele, men det er naturligvis en mulighed.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:08

UPS, det er jeg sørme ked af at høre Steffen, de var da emballeret på alle tænkelige måder

Edit: Når det var ikke mine 2 B&W højtalere det omfattede. Men jeg er sørme da ked af det alligevel. Det er bestemt ikke en munter historie, og viser desværre alt for godt hvor udsat man er med forsendelser hos Post Danmark-

Redigeret af Hother - 11-September-2009 kl. 15:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:11
Det er ikke M-1'erne du sendte til mig, de var jo nemlig godt pakket ind og forholdsvis billige set i forhold til XT2'erne, hvis uheldet endelig skulle have været ude med dem.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:15
Det kan tit være en fordel at kontakte fabrikken direkte, prøv at spørge hos B&W og se hvad der sker (det kan jo ikke ske noget ved at prøve)
mvh Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

UPS, det er jeg sørme ked af at høre Steffen, de var da emballeret på alle tænkelige måder

Edit: Når det var ikke mine 2 B&W højtalere det omfattede. Men jeg er sørme da ked af det alligevel. Det er bestemt ikke en munter historie, og viser desværre alt for godt hvor udsat man er med forsendelser hos Post Danmark-

Ja, og det værste er at jeg allerede har ventet 2mdr. på mine højtalere, og det virker til at jeg kan vente endnu længere, så jeg prøver at sende en mail til B&W i England.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:16

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det er ikke M-1'erne du sendte til mig, de var jo nemlig godt pakket ind og forholdsvis billige set i forhold til XT2'erne, hvis uheldet endelig skulle have været ude med dem.

Jeg er sgu ked af det alligevel på dine vegne, for det er da noget af en bet du der har været ude for.

Jeg kan bare ikke forstå at de højtalerterminaler er i "restordre", de må vel nærmest være standardterminaler. Umiddelbart ligner det da dem jeg har på mine Audiovector

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:19

Ja, jeg havde nok også bare investeret i et sæt go'e WBT-terminaler...

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 11-September-2009 kl. 15:20
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:22
Det er muligt at terminalerne længe er knaldet på, men at de bare afventer diskanterne, som jo så åbenbart er helt umulige at støve op.. Spørgsmålet er om (hvis man rent faktisk havde lidt erfaring) ikke bare kunne rette diskanterne ud(?!), jeg aner intet om det men kunne jeg få terminalerne skiftet også få rettet det andet ud ville jeg blive enormt lette..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:30
I mit forsøg på at skrive en mail til B&W er jeg stødt på en mindre staveforhindring. Hvad hedder kabelterminal/kabelingang på engelsk?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 15:34
Det er da en rigtig kedelig historie. Jeg håber oprigtigt for dig at du snart får dine højttalere lavet, så du velfortjent kan nyde dem.
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu