|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Danneck ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() Sendt: 17-September-2009 kl. 20:52 |
Hvis jeg skal have en media server til en Panasonic V10, hvad skal jeg så købe? Er det noget der kan kører over en almindelig computer, og i så fald hvordan, eller er det gennem en harddisk med ekstrafunktioner ligesom denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DLNA&sp=a ll&pid=490414 ? Håber nogen ved noget om det? |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Min erfaring med mit tv er at DLNA er stadig for ungt til at kunne erstatte en
egentlig HTPC. Jeg har valgt i stedet at købe en Asrock Ion 330 - så har jeg også fordelen af at have en rigtig computer, så man får internet og ikke Samsungs ubrugelige internet@tv. (som skulle være lige så ringe på Pana'erne) |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Danneck ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
Ja ok det er der måske noget om, men jeg vil gerne kunne styre det hele fra den ene fjernbetjening. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Så køb en programmerbar remote som kan styre alt udstyr, for eksempel en Logitech Harmony, Philips Pronto, el.lign. Sorry, men det er simpelthen for tåbeligt at vælge udstyr efter fjernbetjeningen. Enten accepterer man de fjernbetjeninger som udstyret kommer med og at der skal ligge 5-10 stykker på sofabordet (det gør jeg), eller også køber man en programmerbar remote til hele svineriet. Redigeret af JesperLund - 17-September-2009 kl. 23:35 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu snakker vi jo også lidt en anden pris hvis man skal købe en computer ligesom den nævnte Asrock. Men lige for at komme tilbage til spørgsmålet er det så tilstrækkelig med den nævnte HD? og kan det også kører fra en alm. computer eller hvordan? |
|
![]() |
|
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
Du skal sådan set bare bruge et program på dit tv, som laver en lille medieserver. Prøv at google lidt og se evt her: |
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
hvorn fik du dit tv til at afspille mkv filer |
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
Hej Daskino!
Jeg tror egentlig ikke, jeg gjorde noget bestemt. Men jeg har lige fået skiftet mit tv, da det, jeg først fik, gik i stykker efter 5 dage. Nu har jeg egentlig ikke turdet firmware-opdatere det nye - og jeg har faktisk ikke fået mkv-filer til at køre på det (har også kun prøvet 2 stk). Men jvf brugermanualen BURDE det kunne tage mkv-filer: |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() |
Der følger licens med til TwonkyMediaServer 5.x til Panasonic V10.
http://www.twonkymedia.com/server_download.html |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
@brixen,
hej brian hvad mener du med din twonkey server kommentar? hvis det er den eneste måde tv'et kan afspille mkv på , kan den jo ikke "native" afspille mkv filer... Min wii kan også afspille film fra eks playon eller andre servere der transcoder signalet til en ofte meget lavere båndbredde og dermed dårligere kvalitet. Redigeret af daskino - 22-September-2009 kl. 08:44 |
|
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
![]() |
@peterivan
jeg glæder mig til at høre mere om du kan få den til at afspille mkv filer igen, ja manualer skriver de ofte så meget. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |