Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
montan
Junior bruger
Oprettet: 07-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
|
Emne: Sonos spørgsmål Sendt: 17-September-2009 kl. 21:52 |
Hej
Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med følgende:
1) Jeg har tidligere hørt, at der var problemer med kvaliteten af DR netradio på Sonos. Er det stadig tilfældet?
2) Kan jeg nøjes med en Ipod som fjernbetjening eller bør jeg købe den nye Sonos fjernbetjening? Fordele/ulemper?
Mange tak.
|
|
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 17-September-2009 kl. 21:55 |
1) Jeg har hørt lidt forskelligt netradio og har ikke haft problemer med
noget af det, så længe dit internet er hurtigt nok.. (må prøve DR ved
lejlighed)
2) Ofte køber du jo en Sonos bundle hvor der er 2 zoner og remote med,
men ja du kan godt nøjes med Ipod'en alene... Der er ingen grund til at købe
deres fjernbetjening med mindre du får den med, Ipod/Iphone løsningen
fungerer super godt.
|
Mvh.
Casper
|
|
montan
Junior bruger
Oprettet: 07-November-2008
Point: 26
|
Sendt: 17-September-2009 kl. 22:20 |
Kief skrev:
1) Jeg har hørt lidt forskelligt netradio og har ikke haft problemer med noget af det, så længe dit internet er hurtigt nok.. (må prøve DR ved lejlighed)
Jeg hører gerne om lyden er fornuftig.
2) Ofte køber du jo en Sonos bundle hvor der er 2 zoner og remote med, men ja du kan godt nøjes med Ipod'en alene... Der er ingen grund til at købe deres fjernbetjening med mindre du får den med, Ipod/Iphone løsningen fungerer super godt.
|
Hvordan med regulering af lydstyrke. Hvordan fungerer det?
|
|
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 10:58 |
Jeg har både en Sonos remote (den gamle model) og en iPhone, og begge fungere upåklagelige. Dog er iPhone lidt mere lækker, da den fylder mindre, har touch screen og pænere layout.
Som sagt fungere begge optimalt, men som Kief skriver ville jeg ikke købe Sonos remote med mindre den følger med et bundle. En iTouch er billigere, og så får du samtidigt en device, der kan mere en blot være remote.
|
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 11:08 |
rigo skrev:
Jeg har både en Sonos remote (den gamle model) og en iPhone, og begge fungere upåklagelige. Dog er iPhone lidt mere lækker, da den fylder mindre, har touch screen og pænere layout.
Som sagt fungere begge optimalt, men som Kief skriver ville jeg ikke købe Sonos remote med mindre den følger med et bundle. En iTouch er billigere, og så får du samtidigt en device, der kan mere en blot være remote.
|
Nu er det jo lidt svært at sammenligne en iPod Touch med den gamle remote. For at være fair, skal men vel sammenligne den med den nye, og der synes jeg ikke umiddelbart at fordelen virker så stor. Jeg synes at den nye remote virker rigtigt lækker og er også nem at bruge (dejligt at de har valgt touch skærm og ikke trykfølsom). Tilgengæld får man så mange ekstra muligheder med en iPod Touch, som jo så skal vejes op imod hvor god integrationen af Sonos-app virker på iPod samt batteritid (har ingen anelse om hvordan disse to ting forholder sig.
|
|
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 12:30 |
En iPod touch kan holde batteri ved standby i ca. en uge - dvs. uden at slukke den. Jeg har ikke timet hvor lang tid den kan holde hvis man bruger den som fjernbetjening, da jeg ikke har Sonos.
Med iPod'en skal du dog huske, at det også tager tid at starte programmet til Sonos. Man kan selvfølgelig lade det køre altid, men så kan du jo ikke lige tjekke mailen, eller internettet imens.
|
|
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
|
Sendt: 18-September-2009 kl. 12:42 |
[/QUOTE]
Nu er det jo lidt svært at sammenligne en iPod Touch med den gamle remote. For at være fair, skal men vel sammenligne den med den nye, og der synes jeg ikke umiddelbart at fordelen virker så stor. ..[/QUOTE]
Point taken. Jeg kan kun sammenligne med den gamle remote, men jeg mener stadig at du får mere for pengene ved at købe en iTouch, som ovenikøbet er billigere.
|
|