Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Zepp
Bruger
Oprettet: 11-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
|
Emne: tilbud på pioneer 60", eller projektor? Sendt: 16-September-2009 kl. 11:24 |
Vil gerne skifte mit 42" px80 ud med noget større.
Har fået et godt tilbud på et pioneer 60" til 18.000kr. Det er en demomodel fra butik, og har desværre dog en enkelt pixelfejl, men kan man leve med. (Det er H udgaven)
Ellers skal jeg ud og se på en projekter til de 20-25k inkl. lærred.
Alternativt kunne han også skaffe et nyt pioneer 60" til 26.000kr (H udgaven).
Hvad synes i om tilbuddet på udgaven med pixelfejl? Er det for dyrt? Det er en ret alvorlig grøn pixelfejl midt i skærmen.. Men noget jeg som sådan godt kunne leve med.
På forhånd tak.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 11:40 |
På mit samsung tv har jeg en rød pixel.
Den har irriteret mig fra dag 1 og gør det stadig.
En død pixel kan være ok, men en lysende er ikke ok.
Jeg ville hellere ofte lidt mere og så slippe for sådan en pixel fejl.
|
 |
Zepp
Bruger
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 11:45 |
Ok. Men hvor langt burde man så kunne presse prisen ned pga. denne pixelfejl?
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 13:09 |
helt i bund den vil skinne dig i øjet hver dag, og hvem gidder ha et billede med en grøn prik i midten af skærmen, du burde kigge efter noget andet
|
+100HD Film
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 13:10 |
prøv at tage et klistermærke , og fave det grønt og klister det på din nuværende skærm, ..holder da ikke i længere perioder
Redigeret af henrik-t - 16-September-2009 kl. 13:11
|
+100HD Film
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 13:17 |
Zepp skrev:
Vil gerne skifte mit 42" px80 ud med noget større.
Har fået et godt tilbud på et pioneer 60" til 18.000kr. Det er en demomodel fra butik, og har desværre dog en enkelt pixelfejl, men kan man leve med. (Det er H udgaven)
Ellers skal jeg ud og se på en projekter til de 20-25k inkl. lærred.
Alternativt kunne han også skaffe et nyt pioneer 60" til 26.000kr (H udgaven).
Hvad synes i om tilbuddet på udgaven med pixelfejl? Er det for dyrt? Det er en ret alvorlig grøn pixelfejl midt i skærmen.. Men noget jeg som sådan godt kunne leve med.
På forhånd tak.
|
Hvis du har forholdene til at kunne bruge en projektor, så er der slet ingen tvivl om hvad du skal vælge.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 13:17 |
En lysende grøn pixel vil normalt blive dækket af Pioneer, så medmindre der er tale om parallel-import giver det ikke mening at butikken forsøger at sælge den billigt.
|
 |
Zepp
Bruger
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 14:09 |
Ok tak alle.
#AV precision
Har haft ringet og snakket med pioneer selv, og de siger at det ikke kan dækkes af nogen former for garanti, da pixelfejl går ind under "forkert brug af skærmen"
Så der sejler jeg vidst lidt i min egen sø.
Han snakkede dog også noget om, at en pixelfejl ville brænde ud og blive sort, men det er ikke sket endnu kan man sige.
|
 |
RogueAgent
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 14:12 |
Zepp skrev:
Har haft ringet og snakket med pioneer selv, og de siger at det ikke kan dækkes af nogen former for garanti, da pixelfejl går ind under "forkert brug af skærmen" |
Den har jeg godtnok ikke hørt før...  Een ting er hvorvidt de vil dække en pixelfejl eller ej, men det er da den mærkeligste begrundelse jeg har hørt til dato.
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 14:20 |
Zepp skrev:
Har haft ringet og snakket med pioneer selv, og de siger at det ikke kan dækkes af nogen former for garanti, da pixelfejl går ind under "forkert brug af skærmen"
Så der sejler jeg vidst lidt i min egen sø.
|
Dén var godt nok ny!
|
 |
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 14:24 |
Så må du vist ringe til dem igen. De har ret klare linier for hvilke fejl der må være på TV'et, hvor fejlen blot skal være synlig fra en given afstand. Jeg har selv fået ombyttet et Pioneer TV pga. pixelfejl, og der var der så afgjort ikke nogen diskussion om hvorvidt man selv var skyld i dem.
Du kunne jo spørge dem hvordan i alverden man selv skulle kunne fremprovokere en pixelfejl. Burn-in kan du forårsage selv, men pixelfejl er altså ikke noget man sådan lige kommer afsted med at skabe.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 15:40 |
jeg tænker mere på hvordan jeg nu skal bruge min skærm sådan jeg med sikkerhed undgår pixelfejl skal den forblive slukket eller må jeg godt tænde for den... eller skyldes det hvis jeg nu rammer en knap forkert på remoten 
Men der er vist en Pioneer medarbejder der skal på skolebænken igen 
|
Mvh
René
|
 |