recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mulighederne hos YouSee pr. 15. sept.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMulighederne hos YouSee pr. 15. sept.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Emne: Mulighederne hos YouSee pr. 15. sept.
    Sendt: 30-August-2009 kl. 16:45
Jeg har lavet en foreløbig oversigt over YouSee's tilbud til kabel-tv-kunderne pr. 15. sept. 2009. Skemaet fylder en A4-side. Jeg håber at det lader sig gøre at oploade skemaet uden at det forvrænges.

Jo, desværre kan mit skema ikke helt passes ind i Recorderes format. Men her er det alligevel. Ved at formindske skriftstørrelsen i browseren er det lettede at overskue skemaet.

De nye muligheder hos YouSee pr. 15. sept. 2009
Uden programkort får YouSee's kunder adgang til de muligheder som kaldes YouSee Clear. Vil man have adgang til de ekstra tilbud samlet under betegnelsen YouSee Plus, skal man stadig have et programkort. Der er usikkerhed om fremtiden for 3 nuværende bonuskanaler i Fuldpakken. De skal formentlig i skemaet tilføjes under YouSee Plus. Med det forbehold vil jeg her give et overblik over hovedtrækkene. Forklaringer, detaljer og noter er udeladt. Skemaet skal senere indgå i en samlet fremstilling.

Vilhelm Olsen, 30. august 2009

YouSee Clear

Uden programkort

Uden programkort har man disse kanaler, tjenester og funktioner

Modtageudstyr

TV tilsluttet DVB-C
digital modtagerboks
af typen

TV med indbygget DVB-C tuner
af typen

TV uden

DVB-C tuner eller boks

MPEG2

MPEG4

HD-boks uden harddisk

MPEG4 HD-boks med harddisk

MPEG2

MPEG4
HD-tuner

Analoge tv-kanaler. Man abonnerer fortsat på Grundpakken, Mellempakken eller Fuldpakken.

Kan vises af alle fjernsyn uanset udstyr

Digitalt spejl af analoge tv-kanaler.
Alle tv-kanaler i den pakke man abonnerer på, kan modtages i digital standardkvalitet.

Følgende ekstra tv-kanaler der kun sendes digitalt, kan frit modtages i standardkvalitet:

DR Update/Tegnsprogskanalen, Folketings-TV, TV4, NRK1, TV5Monde, NDR, RTL, Lokal-TV.
Ovenstående kræver blot Grundpakken.

Canal 9, muligvis. Mindst Mellempakken.

DR HD. Sendes i HD-kvalitet fra 1. nov. 2009. Kræver blot Grundpakken.

TV Guide. Elektronisk programguide, EPG.

(√)

(√)

Digital optag- og pausefunktion via TV Guide

Dolby Digital. 5.1 Mulighed for at modtage dette surround-lydformat når udsendelser sendes sådan

(√)

(√)

FM-radiokanaler. Alle med YouSee kabel-tv.

Kan høres i en FM-radio tilsluttet radiostikket i væggen

Digitale radiokanaler. Alle med YouSee kabel-tv.
Mus
icChoice kræver dog programkort.

YouSee Plus

Med programkort

Med et programkort i modtagerboksen eller i tv'ets CA-modul har man yderligere disse muligheder

Modtageudstyr

TV tilsluttet DVB-C
digital modtagerboks
af typen

TV med indbygget DVB-C tuner
af typen

TV uden DVB-C tuner eller boks

MPEG2

MPEG4 HD-boks uden harddisk

MPEG4 HD-boks med harddisk

MPEG2

MPEG4 HD-tuner

3 HD-kanaler bliver frit tilgængelige blot man har programkort. Flere ventes.

Kanal 5 HD. Kræver mindst Mellempakken

TV2 Sport HD. Kræver Fuldpakken

TV2 Film HD. Kræver Fuldpakken

Programkort ikke brugbart

Mulighed for at tilkøbe digitale tv-pakker.

Grundpakken giver få valgmuligheder.

Med Mellem- og Fuldpakken kan alle pakker vælges; HD-pakken kræver dog Fuldpakken.

Favorit kræver mindst Mellempakken.

Bemærk at HD-kanaler kræver MPEG4-udstyr.

Cinema. Filmleje via fjernbetjeningen.

TV Arkiv. Gense visse udsendelser sidste 30 dg.

StartForfra

MusicChoice. Digital radiokanal

Redigeret af Vilhelm - 30-August-2009 kl. 17:27
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 18:51
Jeg anfører i indledningen at der er usikkerhed om 3 nuværende bonuskanaler i Fuldpakken, men at de formentlig skal indsættes i skemaet under YouSee Plus.

Det drejer sig om Viasat Explorer, Viasat History og Blue Hustler.

Ved YouSee's præsentation, som Recordere formidlede 19. aug., kunne man se et billede at de 3 abonnementspakker og i et hjørne indsat de kanaler der ikke sendes analogt (i hvert fald ikke landsdækkende), men kun digitalt og derfor kræver DVB-C.

De 3 ovennævnte var udeladt. Det kunne tyde på at YouSee vil lade dem indgå i YouSee Plus.

Men dette og andre spørgsmål er mig bekendt stadig ubesvarede.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
erikdn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 12:00

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

De nye muligheder hos YouSee pr. 15. sept. 2009
Uden programkort får YouSee's kunder adgang til de muligheder som kaldes YouSee Clear. Vil man have adgang til de ekstra tilbud samlet under betegnelsen YouSee Plus, skal man stadig have et programkort. Der er usikkerhed om fremtiden for 3 nuværende bonuskanaler i Fuldpakken. De skal formentlig i skemaet tilføjes under YouSee Plus. Med det forbehold vil jeg her give et overblik over hovedtrækkene. Forklaringer, detaljer og noter er udeladt. Skemaet skal senere indgå i en samlet fremstilling.

Det nye YouSee gratis tilbud under YouSee Clear er tilsyneladende ikke  for alle YouSee kunder. 

Hvis man modtager YouSee kanalerne gennem en antenneforening(analoge og digitalt spejl, så er det nye tilbud kun gældende hvis antenneforeningen har en såkaldt regionsaftale med YouSee. Hvis antenneforeningens aftale med YouSee er en individuel aftale, så er det nye tilbud desværre ikke med til antenneforeningens medlemmer.

Dette fremgår også af YouSee's hjemmeside, hvor det med en lille *) fremgår at der er taget forbehold når der ikke er en regionsaftale.

ErikDN recordere.dk - fan

SAMSUNG LE32A676
Panasonic EX-78 recorder
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 15:25
Hej Erik DN

Tak. Det er korrekt og godt at du nævner det.

Sagen fremgik allerede af YouSee's pressemeddelelse 19.8.:

Stort set alle selskabets godt 1,1 mio. kunder får fra første dag adgang til at se alle deres kanaler fra Grund-, Mellem- eller Fuldpakken i digital kvalitet. Eneste undtagelse er husstande i et antal antenneforeninger, som selv sammensætter deres programpakker.

Det har også været omtalt her på Recordere. Hvor mange antenneforeninger det drejer sig om, er der ikke klarhed over.

Jeg kunne have nævnt undtagelsen i en note, men valgte at præsentere skemaet som en foreløbig oversigt uden noter, da der er mange ting der i så fald skal nævnes, og jeg er ikke færdig med den samlede fremstilling jeg skriver på. Jeg venter bl.a. på at YouSee kommer på banen med flere oplysninger.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 16:15

Mit gæt går i retningen af når man gerne vil have nogen til se HD kanaler, og her tænker jeg ikke så meget på hvor samme Boxe kommer fra (Fabrikaterne), MPEG4 og HD mulige modtagere.

At YouSee ligesom "Åbner for almindelige digitale SD signaler lyder som en fordel, uanset hvad som har tvunget denne løsning frem?"

Måske alle der der nyere Fladskærme med MPEG4 indbyggede modtagere, altså SD signalerne.

Redigeret af moho - 31-August-2009 kl. 16:18
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Mit gæt går i retningen af når man gerne vil have nogen til se HD kanaler, og her tænker jeg ikke så meget på hvor samme Boxe kommer fra (Fabrikaterne), MPEG4 og HD mulige modtagere.

At YouSee ligesom "Åbner for almindelige digitale SD signaler lyder som en fordel, uanset hvad som har tvunget denne løsning frem?"

Måske alle der der nyere Fladskærme med MPEG4 indbyggede modtagere, altså SD signalerne.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener.

Selv opfatter jeg  YouSee's frigivelse af det digitale spejl som udryk for at YouSee har en kolossal konkurrencemæssig styrke blandt tv-distributørerne og har tænkt sig at fastholde og udbygge sin position både over for den nye udbyder, Boxer TV, og over for gamle konkurrenter som bl.a. Stofa, Canal Digital og Viasat. YouSee kan tillade sig at give slip på en givtig kortafgift fra en del af kunderne mod til gengæld at fastholde flere og tilknytte nye.

Frigivelsen af det digitale spejl vil efter alt at dømme hurtigt føre til en betydelig vækst i den andel af kunderne der modtager digitalt kabel-tv.

Denne tendens fremmes yderligere af at stadig flere får nye fladskærms-tv med indbyggede DVB-C MPEG4-tunere der kan vise både SD-kanaler og HD-kanaler.  Så om få år vil hovedparten formentlig kunne modtage digitalt tv. Derved bliver der mindre brug for de analoge kanaler, og YouSee er for så vidt allerede begyndt at udfase dem, idet nye kanaler kun sendes digitalt. Færre analoge kanaler giver plads til flere digitale kanaler og tjenester. YouSee er sikkert først og fremmest interesseret i at kunne tilbyde et stadig større antal HD-kanaler.

En fuldstændig udfasning af analoge kanaler vil måske tage 10 år, men den er vigtig at få igangsat i god tid, så der bliver mindre bøvl med kunderne der kan fristes med de digitale muligheder.

Når en stor andel af kunderne er blevet digitaliserede, er det nemmere at markedsføre YouSee Plus og få kunderne til at betale for et programkort og måske købe ekstra digitale tv-pakker som HD-pakken og Favorit eller gøre brug af Cinema som YouSee ser som et voksende marked.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Jeg anfører i indledningen at der er usikkerhed om 3 nuværende bonuskanaler i Fuldpakken, men at de formentlig skal indsættes i skemaet under YouSee Plus.

Det drejer sig om Viasat Explorer, Viasat History og Blue Hustler.

Men dette og andre spørgsmål er mig bekendt stadig ubesvarede.

Det fremgår nu i et svar fra Majmik i denne tråd at de tre nævnte kanaler fremover vil indgå i Favorit-pakken.

I samme tråd er der i øvrigt bragt klarhed over nuværende og kommende HD-kanalers placering.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 00:41
slettet

Redigeret af Vilhelm - 15-September-2009 kl. 00:44
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
madsL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2009
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 20:17
Efter Yousee's ændringer her den 15. september siger mit fjernsyn at TV2sport HD og TV2 film HD er krypterede. Dem kunne jeg tidligere se uden problemer...hvad kan problemet mon værre? Jeg har et Panasonic G10 og et CA-modul fra SMIT

Det skal helst virke inden søndag da jeg skal se NFL i den sprøde opløsning :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 20:26

HD kanalerne er efter omskiftningen tillægskanaler og kræver abbonement, de er ikke med på Clear.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 01:23
Oprindeligt skrevet af madsL madsL skrev:

Efter Yousee's ændringer her den 15. september siger mit fjernsyn at TV2sport HD og TV2 film HD er krypterede. Dem kunne jeg tidligere se uden problemer...hvad kan problemet mon værre? Jeg har et Panasonic G10 og et CA-modul fra SMIT

Det skal helst virke inden søndag da jeg skal se NFL i den sprøde opløsning :-)

TV2Sport HD kan modtages nu hvis du har Fuldpakken og et programkort i CA-modulet.

TV2Film HD bliver pr. 1. nov. 2009 ligeledes tilgængelig for folk med Fuldpakken og et programkort.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Smed89 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Kbh
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 06:55
Jeg har et programkort sat i min Samsung Yousee boks (fik kortet med i
købet), men betaler kun for leje af boksen - altså de 89kr/måneden
- Pana PX80 - Scandyna Minipods - NAD C315BEE - PS3 Slim - AppleTV 2 + 3 - PSN: Lukewarmwinner
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu