recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pre-N router til TDC erhverv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPre-N router til TDC erhverv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jensthomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2007
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Emne: Pre-N router til TDC erhverv
    Sendt: 17-September-2009 kl. 20:43

Jeg skal skifte til en TDC erhvervs forbindelse, og har fået at vide at de ikke kan levere en trådløs router til pre-N/Draft-N hastighed?? Nogen der ved noget om dette? Kommer der eventuelt én på et senere tidspunkt?

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 20:48

Du kan bare sætte din egen på istedet for.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Forbindelsen har statisk IP (og det er vist også noget med, at den leverede router har indbygget modem)...?

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 22:14

Alle routere kan konfigureres med statisk IP. Det er bare at ringe til deres support og få oplyst de nødvendige settings hvis de ikke følger med på et papir i pakken.

Min egen TDC Erhverv ADSL har et separat modem og routeren er skiftet til en D-Link. En af mine venner har lige fået leveret en TDC Erhverv ADSL forbindelse på arbejdet (mindre end 2 mdr. siden) og der har jeg sat en ZyXEL firewall/router på.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 16:27
ok, tak for svar. Det lød bare lidt på sælgeren - der jo netop kun var sælger :-) - at man kun kunne bruge deres egen, og at der ikke var mulighed for at få en Pre-N
Til top
MasterK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2006
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af jensthomsen jensthomsen skrev:

Forbindelsen har statisk IP (og det er vist også noget med, at den leverede router har indbygget modem)...?

Bemærk, der findes 2 forskellige afarter af "statisk IP" i TDC's erhvervs abonnementer.

Ægte statisk ip, dvs. linien er fast programmeret til en ip. En sådan løsning kommer altid med separat router og ADSL modem. I dette tilfælde kan du bare konfigurere en vilkårlig router med de statiske værdier på WAN adresse og gateway.

Fast DHCP tildelt adresse. Her får dit udstyr tildelt den samme ip-adresse via TDC's DHCP server. Denne løsning leveres ofte til hjemme arbejdspladser og inkluderer ofte et ADSL modem med indbygget router. Med denne løsning er bliver det lidt sværere, du kan sætte en router på efter det udleverede TDC udstyr. Du skal bare sørge for, at Lan delen har et andet adresseområde end 192.168.1.XXX, da TDC udstyret bruger dette. En rigtig dårlig løsning, med 2 routerer efter hinanden, hvis du skal port forwarde og lignende. Her er det nok nemmere at spørge efter et separat modem, og så smide din egen router på efterfølgende.

Skal lige siges, at man ikke selv "bare lige" kan ændre i opsætningen på de routere, der leveres af TDC erhverv.

Redigeret af MasterK - 18-September-2009 kl. 21:28
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af MasterK MasterK skrev:

Fast DHCP tildelt adresse. Her får dit udstyr tildelt den samme ip-adresse via TDC's DHCP server. Denne løsning leveres ofte til hjemme arbejdspladser og inkluderer ofte et ADSL modem med indbygget router. Med denne løsning er bliver det lidt sværere, du kan sætte en router på efter det udleverede TDC udstyr.

Er TDC gået bort fra at levere et Speedstream 4100 ADSL modem?

Jeg synes ikke at det er en specielt god ide at køre to NAT routere efter hinanden, og jeg er typen der har ganske specifikke krav til min NAT router (som kun kan opfyldes med OpenWrt).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MasterK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Er TDC gået bort fra at levere et Speedstream 4100 ADSL modem?

Jeg synes ikke at det er en specielt god ide at køre to NAT routere efter hinanden, og jeg er typen der har ganske specifikke krav til min NAT router (som kun kan opfyldes med OpenWrt).

Nej, TDC er ikke gået bort fra at levere Speedstream modems, det sker i først nævnte løsning.

I nummer 2 løsning kan man opleve der bliver leveret Speedstream og 5880/5883 selvkonfigurerende router, men oftest er det den kombinerede modem og routerløsning.

Som jeg skriver mht 2 routere... En rigtig dårlig løsning.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 14:41

Oprindeligt skrevet af jensthomsen jensthomsen skrev:

Bemærk, der findes 2 forskellige afarter af "statisk IP" i TDC's erhvervs abonnementer.

Ægte statisk ip, dvs. linien er fast programmeret til en ip. En sådan løsning kommer altid med separat router og ADSL modem. I dette tilfælde kan du bare konfigurere en vilkårlig router med de statiske værdier på WAN adresse og gateway.

Fast DHCP tildelt adresse. Her får dit udstyr tildelt den samme ip-adresse via TDC's DHCP server. Denne løsning leveres ofte til hjemme arbejdspladser og inkluderer ofte et ADSL modem med indbygget router. Med denne løsning er bliver det lidt sværere, du kan sætte en router på efter det udleverede TDC udstyr. Du skal bare sørge for, at Lan delen har et andet adresseområde end 192.168.1.XXX, da TDC udstyret bruger dette. En rigtig dårlig løsning, med 2 routerer efter hinanden, hvis du skal port forwarde og lignende. Her er det nok nemmere at spørge efter et separat modem, og så smide din egen router på efterfølgende.

Skal lige siges, at man ikke selv "bare lige" kan ændre i opsætningen på de routere, der leveres af TDC erhverv.

ok, tror nok at den løsning jeg får, inkluderer fast DHCP. Den bedste løsning ville derfor være, om TDC med tiden kan levere en Pre-N router. Mit "behov" er ikke så avanceret, blot kunne jeg forestille mig, at det kunne være smart med mulighed for høj hastighed via det trådløse netværk.

Til top
MasterK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 15:18
Du kan jo altid spørge om teknikeren har et "gammelt" modem liggende som du kan få.
Når folk skifter abonnement skriver TDC, at de bare skal bortskaffe udstyret på nærmeste genbrugsplads, men ofte er teknikeren så venlig at tage det med så kunden ikke selv skal stå for bortskaffelsen.

Hvis du i øvrigt allerede HAR et ADSL modem fra TDC (Du skulle jo skifte) kan du jo bare beholde det, og sætte din egen Pre N router på dette
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 16:30

Du kan jo altid spørge om teknikeren har et "gammelt" modem liggende som du kan få.
Når folk skifter abonnement skriver TDC, at de bare skal bortskaffe udstyret på nærmeste genbrugsplads, men ofte er teknikeren så venlig at tage det med så kunden ikke selv skal stå for bortskaffelsen.

Hvis du i øvrigt allerede HAR et ADSL modem fra TDC (Du skulle jo skifte) kan du jo bare beholde det, og sætte din egen Pre N router på dette

Alternativt købe et ADSL2+ Annex M modem (kan fås for et par hundrede kroner), men at finde en SS 4100 er selvfølgelig nemmere, og der bør ligge masser af dem rundt omkring. Tele2 brugte vist også SS 4100 engang, og Tele2 kunderne er flyttet til Cybercity platformen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 16:31

Nej, TDC er ikke gået bort fra at levere Speedstream modems, det sker i først nævnte løsning.

I nummer 2 løsning kan man opleve der bliver leveret Speedstream og 5880/5883 selvkonfigurerende router, men oftest er det den kombinerede modem og routerløsning.

Er den første løsning ikke rigtigt statisk IP uden DHCP tildeling? Det kan SS 4100 mig bekendt ikke håndtere.

Jeg synes at det er en klar forringelse at modem + router er i samme enhed, men ok jeg repræsenterer givetvis et mindretal på dette punkt (heldigvis med en SS 4100 i min besiddelse).

Redigeret af JesperLund - 19-September-2009 kl. 16:33
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu